וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט המחבל בן ה-13: מסתמן שהנער היהודי שנדקר יצטרך להעיד

26.11.2015 / 15:13

אחמד מנאסרה וסנגוריו מתעקשים שלא להודות בכתב האישום שמייחס לו שני ניסיונות רצח. המשמעות: בקרוב יחל שלב ההוכחות במשפט. בשלב זה יתבקשו העדים, בהם נאור שלו בן ה-13 שנפצע אנושות בפיגוע, לעלות על הדוכן

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

משפטו של אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב בירושלים, נמשך היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בעיר, ובמהלכו החליטו סופית המחבל וסנגוריו שאין בכוונתם להודות באישומים נגדו בגין בשני ניסיונות רצח. לפיכך, המשפט יתקדם לעבר שלב ההוכחות, מה שייאלץ את הנער היהודי בן ה-13 שנדקר בפיגוע, נאור שלו, להעיד.

כזכור, הייתה תחילה כוונה להודות באופן מיידי בכתב האישום, כדי שמשפטו ייגמר בטרם יציין הקטין יום הולדת 14, וכך יתחמק ממאסר בפועל. זאת משום שהחוק אינו מאפשר עונש מאסר למי שביום מתן גזר הדין נמצא מתחת לגיל זה. אלא שלאחר קריאת חומרי החקירה החליטו הסנגורים שלא להודות באישומים ולנהל משפט והליך הוכחות. לדבריהם, מנאסרה לא היה מעורב בדקירות ובפועל כל מטרתו הייתה "להפחיד יהודים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"רצה להפחיד, לא לרצוח": המחבל בן ה-13 כפר בהאשמות - וצפוי להיאסר
כתב אישום נגד המחבל בן ה-13: "רצה לסייע לחמאס ולהיות שהיד"
המחבל בן ה-13 בכה בחקירה: "אני לא זוכר, די, מספיק"

הארכת מעצר לאחמד מנאסרה בן ה-13 שביצע את הפיגוע בגבעת זאב, ירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"רואים בבירור שהוא לא התכוון לרצוח אלא לכל היותר להפחיד". אחמד מנאסרה/נועם מושקוביץ

"התיק הזה הוביל אותנו לאחד הקונפליקטים הקשים ביותר", הסבירה עו"ד לאה צמל, המייצגת את מנאסרה, "אם להודות בדבר שלא עשה ולגמור את המשפט ללא מאסר או לנהל משפט. לאחר עיון בחומר הראיות אנו רואים בבירור שהקטין לא התכוון לרצוח מישהו אלא, לכל היותר, היה בכוונתו להפחיד יהודים, כפי שהוא אומר לאורך כל חקירותיו, וזאת 'על מנת שיפסיקו להרוג אותנו'. קטין כזה אינו יכול לפתח כוונת רצח ובן דודו שכבר אינו בין החיים לא יכול להעיד פה".

לדבריה, הנער ענה במהלך חקירותיו, דבר שיובא בפני השופטים. "כולנו ראינו איך יושב מולו חוקר מבוגר, צועק וצורח עליו ומשפיל אותו, ובכל זאת הקטין נותר בעמדתו שלא הייתה לו כוונה לרצוח מישהו", טענה. "אני מכבדת אותו ואת אופיו ומכבדת את כוונותיו, ולכן גם אם יהיה בזה איזשהו רווח, במצב כזה הוא אינו יכול להודות במה שלא עשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במידה וייגזר על מנאסרה עונש מאסר - הוא יישלח לכלא. זירת הפיגוע בפסגת זאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנוכח הדברים צפוי להתקיים הליך הוכחות במשפט שבמהלכו ייאלצו להעיד אלה שפרקליטות המדינה ציינה ברשימת העדים. ברשימה יופיע כנראה גם נאור שלו שנפצע אנושות מדקירות הסכין של בן דודו של הנאשם. אם סנגוריו של המחבל יחליטו לזמן את כל העדים, הרי שלא יהיה מנוס מכך ששלו עצמו יגיע לבית המשפט ויביט בעיניו של מי שעל פי כתב האישום התכוון לרצוח אותו. מנאסרה כיום מצוי במעון נעול בכפר ירכא שבצפון ולנוכח החלטתו לקיים משפט הוכחות, הרי שהחל מינואר 2014, אז יחול יום הולדתו ה-14, אם ייגזר עליו עונש מאסר - הוא יישלח לכלא ככל נאשם אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully