וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמסטרדם קטנה": יהודים מהולנד יקימו שכונה חדשה בצפון

עשרות משפחות מאמסטרדם ומהאג החליטו לעלות לארץ ולהשתקע דווקא בשלומי שבגליל המערבי, בשל חיבורם לארץ והשאיפה לחיי קהילה כפריים. "יש אנטישמיות באירופה – זה המקום עבורנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאחרונה יש גלים של אנטישמיות, והקהילה העלתה את הרעיון של לעשות עלייה". תכנית השכונה החדשה בשלומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות משפחות יהודיות מבוססות, המגיעות בעיקר מאמסטרדם ומהאג שבהולנד, עתידות לעלות לישראל, כשהמקום שבו בחרו להשתקע הוא דווקא עיירת הפיתוח הצפונית שלומי, שם הם מתכוונים לבנות שכונה הולנדית בעלת אופי כפרי, שבה ישמרו את חיי הקהילה שלהם.

דוד ביישמיר, בן 50 מאמסטרדם, נציג המשפחות המתכוונות לעלות לארץ בקרוב, סיפר על הבחירה להתיישב בישראל דווקא עכשיו. "כבר תקופה ארוכה שאנחנו מחפשים את המקום המושלם עבור הקהילה המונה עשרות משפחות יהודיות", אמר. "ישנם מאורעות שליליים בעלי גוון אנטישמי בהולנד, ומאז שנת 2014 אנו חשים עלייה בגלי האנטישמיות. תמיד הרגשנו מוגנים, אבל באחרונה הקהילה העלתה את הרעיון של לעשות עלייה".

ביישמיר, שנחשב לאחד מהיזמים והתורמים הגדולים לפרויקט המתהווה של שכונה הולנדית בצפון ישראל, סיפר על המיזם: "התחלנו לחפש אלטרנטיבות כדי להקים מושבה הולנדית עבור הקהילה שלנו בישראל, שבה נוכל לשמור על הקהילה שלנו במושב ישראלי שישלב ארכיטקטורה ישראלית-הולנדית. מקום שיוכלו לעבוד בו, מקום שבו יוכלו הילדים ללמוד", סיפר. "בסיוע של קרן יסוד הכרנו את אנשי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, ולאחר חיפושים נרחבים מצאנו את המקום הטוב ביותר עבורנו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בצל פרשות המין: המפכ"ל החדש מתכנן למנות ניצב לטיפול בענייני משמעת במשטרה
שבועיים אחרי הפיגוע תיערך חתונת הבת ששכלה את אביה ואחיה
חוכמת ההמון: חומרי חקירה שותפו ברשת כדי לאתר חשודים בשוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכוונה היא לבנות שכונה עם תחושת אמסטרדם קטנה". ביישמיר בשלומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הבחירה הספציפית בשלומי נימק ביישמיר בקשר שיהודי הולנד חשים לאדמתה של ישראל ולאופיו הכפרי של האזור. "למרות האיומים והאנטישמיות באירופה, הגענו לארץ מתוך זיקה לישראל. המניע למעבר הוא ההזדמנויות שקיימות בארץ בכלל ובצפון בפרט, לא חיפשנו עיר אלא יותר מקום שהוא דומה למושב או קיבוץ. חשבנו גם על יישוב נוסף באזור הדרום - אבל בסוף התאהבנו בשלומי", הסביר.

"עכשיו אני חוזר להולנד לספר לחברים בקהילה ולהציג את שלומי כמקום הכי מתאים עבורנו", אמר ביישמיר. "הכוונה היא לבנות שכונה שיהיו בה מסלולי אופניים, בנייה הולנדית למהדרין ותחושה של אמסטרדם הקטנה".

נראה שההולנדים אינם חוששים ממרחקה של שלומי ממרכז הארץ, וביישמיר התעקש כי לא יתאכזבו מהמעבר מהכרך האירופי הגדול לכפר מבודד יחסית. "אני משוכנע שזה המקום הכי טוב עבורנו. פגשנו אנשים, התאהבנו במקום, מבחינתנו זה מתאים בדיוק לאופי שאנחנו מחפשים - שכונה לא מיושבת שאנחנו מקימים אותה. זה מאפשר לנו לשמר את הקהילתיות ההולנדית לצד שכונות של ישראלים כחול-לבן, ואל תשכחו שיש גם את הים", אמר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בממשלה מתכננים צעדים רבים לפיתוחה של שלומי לכדי עיר של 25 אלף תושבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיגל שאלתיאל-הלוי, מנכ"לית המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הסבירה כי הבחירה בשלומי מובנת וראויה. "מדובר באזור הנמצא בסמיכות לים, קרוב לתחבורה ציבורית, כשמתוכננות באזור שתי טיילות חדשות מהשכונה לים, וכן מסלולי אופנים ליערות. בשלומי הוחלט לפתח עיר של 25 אלף תושבים עם צביון כפרי, יש בה שטחים ירוקים רבים והבנייה בה היא בעיקר של בתים פרטיים ולא לגובה, מה שמאוד מתאים לאופי ולביקוש של הקהילה ההולנדית", הסבירה.

בשבוע הבא תתקיים ועידת הגליל השמינית בעכו, במסגרתה יוצגו מיזמי מגורים נוספים שמתוכננים לקום בצפון, בדומה לשכונה החדשה בשלומי. השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, שצפוי להכריז בוועידה על התכנית האסטרטגית לפיתוח הצפון, התייחס לנושא: "התכנית שתיחשף בוועידה גדולה מאוד ובאמצעותה יפעל המשרד לחיזוק החוסן החברתי-כלכלי לשם המשך הצמיחה הדמוגרפית, ויסייע להמשך ביסוסו של הגליל כיעד מבוקש להתיישבות, לחינוך, למסחר, לתעשייה ולתחומי חיים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully