וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים למותו של אריק אינשטיין: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

26.11.2015 / 7:15

חתונת הכלה שאיבדה את אחיה ואביה בפיגוע בעתניאל תתקיים בשעות הערב, ובזמביה תתקיים הפסגה הראשונה בנושא נישואי ילדות באפריקה. אלו הדברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

חתונת הכלה שאיבדה את אביה ואחיה

מאות ליוו למנוחות את הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל שנרצחו בפיגוע ליד עתניאל. דניאל אליאור
מאות ליוו למנוחות את הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל שנרצחו בפיגוע ליד עתניאל/דניאל אליאור

אתם צריכים לדעת שהיום, שבועיים לאחר הפיגוע שבו נרצחו הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל, תתקיים חתונתה של הבת שרה תחיה עם בחיר ליבה אריאל ביגל, שהייתה אמורה להתקיים ארבעה ימים אחרי הפיגוע ונדחתה בשל השבעה. החתונה תתקיים בבנייני האומה בירושלים, המקום שבו הייתה אמורה להתקיים בתאריך המקורי. החופה עצמה תתקיים בשעה 19:00 בנוכחות בני המשפחה, שדחו בקשות של אישי ציבור שביקשו להשתתף בה. החל משעה 22:00 יפתח אולם נוסף במקום לטובת אלפי המשתתפים הצפויים להגיע. בעלי האולם אף תרמו כיבוד עבור המשתתפים הרבים, ביניהם שליח חב"ד אוסטרליה שטס ארצה במיוחד עם מתנת חתונה לבני הזוג מטעם קהילת חב"ד במדינה.

נישואי ילדות באפריקה

אישה אפריקאית סוחבת את ילדה. ShutterStock
אישה אפריקאית סוחבת את ילדה/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים בזמביה הפסגה האפריקנית הראשונה בנושא נישואי קטינות ביבשת. באירוע, שמטרתו להביא לחיסול התופעה, ישתתפו בכירים מהאיחוד האפריקני, ראשי ממשלות ונשותיהם, בכירים מהאו"ם, נציגים של ארגונים בינלאומיים ומנהיגים דתיים וקהילתיים והוא יימשך יומיים. באפריקה מתחתנות בכל שנה כ-14 מיליון קטינות – כמעט כולן תחת לחץ שמפעילים עליהן הוריהן, ולרוב בניגוד לחוקי המדינות שבהן הן מתגוררות, אשר לרוב לא ממש נאכפים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שנתיים למותו של אריק אינשטיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ימלאו שנתיים למותו של אריק אינשטיין, שהלך לעולמו בגיל 74 בעקבות מפרצת באבי העורקים. אינשטיין היה מהמוזיקאים המוערכים, המצליחים, האהובים והמשפיעים בתולדות המוזיקה הישראלית. הוא היה חבר בלהקת הנח"ל, בצל ירוק, שלישיית גשר הירקון, החלונות הגבוהים וכמו כן היה חלק מחבורת לול. בין שיריו המפורסמים נמנים "אני ואתה", "למה לי לקחת ללב", "סע לאט", "יושב על הגדר", "אוהב להיות בבית", "אמא שלי", "עוף גוזל", "מה איתי", "שביר", "פסק זמן", "סן פרנסיסקו על המים", "שיר של אחרי מלחמה" ועוד רבים מספור. אחד השירים האחרונים שאינשטיין הקליט היה דואט שביצע עם שלמה ארצי (אך הוקלט בנפרד), אשר חוגג היום את יום הולדתו ה-66, לכבוד אלבומו של ארצי "אושר אקספרס".

הצהובים בספרד

ז'אן טבק מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ז'אן טבק מכבי תל אביב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תחפש מכבי תל אביב ניצחון יורוליג ראשון תחת ז'אן טבק. שבוע אחרי שהפסידה בבכורה של המאמן הקרואטי מול צסק"א מוסקבה, יתארחו הצהובים אצל מלאגה החזקה. עם מאזן מאכזב של חמישה הפסדים וניצחון בודד, תצטרך הנציגה הישראלית, שמציגה יכולת משופרת בליגה המקומית מאז החילופים על הקווים, לגבור על מוליכת בית ד' באולמה הביתי, כדי להותיר לעצמה סיכוי סביר להשתחל לשלב הבא.

פסטיבל ג'אז בתל אביב ובהרצליה

רוני הולן, פסטיבל הג'אז 2007.
רוני הולן, פסטיבל הג'אז 2007

כדאי לכם לדעת שהיום הוא יומו השני של פסטיבל ג'אז המתקיים בסינמטק תל אביב ובזאפה הרצליה. בפסטיבל, שיימשך עד מחר בלבד, משולבים מופעים של יוצרים ישראליים עם הופעות ג'אז מרחבי העולם. היום למשל יופיע בו דני סנדרסון בערב מחווה לשנות הזהב של הרית'ם אנד בלוז, מוטאון וסול, האחיות לוז שיארחו את שלומי שבן, ומארצות הברית יגיע הטריו של JD Allen לבצע כמה מלחניו המוכרים והנערצים של הסקסופוניסט אורנט קולמן שנפטר לפני כמה חודשים. עוד יותר כדאי לכם לדעת שמדי ערב יתקיימו מופעי ג'אז פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום באוהל מופעים בכניסה לסינמטק, וביום שישי בשעות הצהריים ייערך ברחבת הסינמטק הפנינג ג'אז עם מיטב ההרכבים. בנוסף, מדי לילה בתום ההופעות יערכו ג'אמים מוזיקליים בהשתתפות אמני הפסטיבל בבר כולי עלמא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully