וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס הרוסי: "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי"

למרות ההקלטה מרשת הקשר שפורסמה בטורקיה, טען טייס מטוס הקרב שהופל בגבול סוריה-טורקיה כי הוא לא היה במרחב האווירי הטורקי בעת הפלת מטוסו. טייס אזרחי: "אני שומע אזהרות כאלה ברשת הקשר פעמיים-שלוש בשבוע"

צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: שניר דבוש, גדי וינסטוק וקשת סידי

קונסטנטין מורחטין, טייס מטוס הקרב הרוסי מסוג סוחוי Su-24 שהופל אתמול (שלישי) על ידי מטוסי F-16 טורקיים באזור הגבול הסורי, טען היום כי "לא התקבלה כל אזהרה מחיל האוויר הטורקי" לפני הפלת המטוס – כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית רי"א. הטייס, שחולץ בידי צבא סוריה והועבר לבסיס רוסי באזור בתום מבצע שנמשך כ-12 שעות, הבהיר כי לא חצה למרחב האווירי הטורקי, בניגוד לטענות שנשמעו מאנקרה.

לדבריו, "זה לא יכול להיות שחצינו את המרחב האווירי, אפילו לא לשנייה. טסנו בגובה של 6,000 מטרים במזג אוויר נוח, והייתה לי שליטה מלאה על נתיב הטיסה לכל אורך הדרך". הוא הוסיף: "הטיל פגע בזנב המטוס, לא צפינו את זה. אפילו לא היה לנו זמן להתחמק. אם הם רצו להזהיר אותנו, היו יכולים להתקרב לכנפי המטוס".

אמש פורסם ברשת הטורקית "פוקס" הקלטת אודיו של האזהרה שהעבירו לכאורה הטייסים הטורקים למטוס הרוסי. בפנייה ל"כלי טיס בלתי-מזוהה", נשמעת הקריאה ברשת הקשר: "כאן חיל האוויר הטורקי בתדר החירום. אתה מתקרב למרחב האווירי הטורקי. שנה כיוון לדרום באופן מידי". לא נשמעת כל תגובה מהמטוס הרוסי.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה ממשיכה בקו התוקפני: הפלת המטוס - פרובוקציה מתוכננת
ארדואן: לא מעוניינים בהסלמה; פוטין: לא להגיע לטורקיה
ארדואן רצה להכאיב לרוסיה - והצליח להרגיז את פוטין

טורקיה הפילה מטוס קרב סורי שחדר לשטחה, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
החדירה למרחב האווירי נמשכה 17 שניות. הפלת המטוס, אתמול/צילום מסך, פייסבוק

לפי חלק מהדיווחים שנפוצו אתמול, הטייס – אחד משני אנשי צוות במטוס הרוסי – נשבה בידי הלוחמים הטורקמנים בצפון סוריה, ולפי אחרים הוא הוצא להורג בידם. מוסקבה אישרה כי איש הצוות השני נהרג.

התקרית אתמול אירעה בשמי מחוז לטקיה, שם נמצא הבסיס המרכזי של רוסיה במדינה, שממנו יוצאים כלי הטיס הנלחמים באופוזיציה לשלטונו של אסד. היום הודיע משרד ההגנה כי בבסיס יוצבו טילי נ"מ מדגם S-400 להגנה מפני תקיפות של כלי טיס וכי מעתה המפציצים הרוסיים ילוו על ידי מטוסי קרב במשימותיהם ברחבי סוריה. במסמך שהועבר לחברות מועצת הביטחון של האו"ם, מסרה טורקיה כי כניסת המטוס למרחב האווירי "נמשכה 17 שניות".

טייס אזרחי של חברת התעופה הלבנונית "Middle East Airlines" (MEA) מסר לרשת "אל ערביה" כי הוא שמע את התקשורת ברשת הקשר, שעה שטס סמוך לאזור התקרית, בדרכו משדה התעופה הבינלאומי על שם רפיק אל-חרירי בביירות למפרץ הפרסי. "אני יכול לאשר את אמיתות ההקלטה, שמעתי בדיוק את אותן האזהרות שוב ושוב, והחלק שהקלטתי בטלפון שלי היה ממש לקראת הסוף, כשהרגשתי שזה הפך לעניין רציני", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטייס מתראיין לכלי תקשורת רוסיים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענתו, הרוסים הפרו את המרחב האווירי כבר לפחות חודש באופן דומה. "שמרתי אזהרות דומות פעמיים או שלוש בשבוע, בכל טיסה בחודש האחרון", טען. "מה שהיה שונה הפעם היא העובדה שהקצין הטורקי צעק ונשמע מתוח. האזהרות הקודמות היו הרבה יותר רגועות. לכן ידעתי שמשהו עומד לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully