וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: בית ספר נפגע בהפצצה צרפתית נגד דאעש, 28 ילדים נהרגו

גורם בצבא עיראק מסר כי התלמידים נהרגו בהפצצה בסמוך למוסול שבצפון עיראק, שכוונה נגד מטרות של "המדינה האיסלאמית". צרפת הגבירה את תקיפותיה נגד יעדי הארגון בעיראק ובסוריה לאחר מתקפת הטרור בפריז

צילום: משרד ההגנה הצרפתי, עריכה: מתן חדד

(חיל האוויר הצרפתי תוקף מטרות של דאעש בסוריה)

28 ילדים נהרגו היום (רביעי) בעיראק, בהפצצה אווירית שביצעה צרפת באזור שבשליטת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך מסר דנון א-סבעאווי, מפקד בכיר בצבא עיראק, לסוכנות הידיעות הגרמנית. לדבריו, בתקיפה שבוצעה מזרחית לעיר מוסול, הנמצאת בשליטת דאעש, בצפון עיראק, נפגע בית ספר יסודי באזור. כמו כן, חמישה תלמידים נוספים נפצעו.

צרפת הגבירה באופן ניכר את התקפותיה נגד יעדי דאעש בעיראק ובסוריה בשבועיים האחרונים, בתגובה למתקפת הטרור של הארגון בפריז אשר גבתה את חייהם של 130 בני אדם. ביום שבת האחרון נהרגו 75 אנשי דאעש בתקיפה צרפתית במוסול, וביום שני הגיעה לאזור נושאת המטוסים הצרפתית "שארל דה גול" שעל סיפונה 25 מטוסי קרב מפציצים נוספים.

עוד בנושא:
צרפת: "המוח" מהמתקפה בפריז תכנן פיגוע התאבדות ביום שחוסל
המבצע נגד דאעש מתרחב: נושאת המטוסים הצרפתית נכנסה לפעולה
אחרי שניסתה להימלט: דאעש חיסל את "נערת הפוסטר" של הארגון

נושאת המטוסים שארל דה גול בנמל טולון, צרפת, 18 בנובמבר 2015. רויטרס
מטוסי קרב על נושאת המטוסים שארל דה גול/רויטרס

צרפת הייתה לאחת החברות הראשונות בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, שמובילה ארצות הברית, ומטוסים צרפתיים תוקפים את יעדי הארגון בעיראק מאז אוגוסט 2014, ובסוריה מחודש ספטמבר האחרון. עם זאת, דוח של עיתונאים עצמאיים שפורסם בחודש אוגוסט פירט שורה של מקרים שבהם מטוסי הקואליציה פגעו בשוגג גם במטרות אזרחיות. הדוח מציין 52 תקיפות שביצעו מטוסי הקואליציה ופגעו במטרות אזרחיות. אלה עלו בחייהם של לפחות 460 בני אדם, בהם כמאה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully