וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בסוריה: קאסם סולימאני נפצע בקרבות נגד המורדים

הגורם וארגון זכויות האדם הסורי דיווחו כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים נפגע באורח קל במהלך הקרבות נגד ארגוני המורדים בדרום מחוז חאלב. "הוביל מבצע צבאי נרחב באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(תקיפות רוסיות בשטח סוריה)

גנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה, נפצע באורח קל בקרבות בין כוחות המשטר הסורי, הנתמכים בכוחות האיראניים, לבין המורדים באזור חאלב – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם, כמו גם סוכנות הידיעות הצרפתית שציטטה גורם ביטחוני בסוריה. "סולימאני נפצע לפני כמה ימים במהלך מתקפה בדרום-מערב מחוז חאלב", אמר הגורם.

ראש ארגון זכויות האדם, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי "סולימאני נפצע לפני שלושה ימים באזור הכפר אל-עיס", אמר. לטענת עבד א-רחמן, המנהיג נפצע כאשר "הוביל מבצע צבאי באזור הכפר, הנמצא תחת שליטת הממשל". הוא ציין כי "לוחמים איראניים רבים נמצאים באזור".

עוד כתבות בנושא:
רוסיה ממשיכה בקו התוקפני: הפלת המטוס - פרובוקציה מתוכננת
דיווחים בבלגיה: סוכלה מתקפת טרור משולבת בבריסל
ארדואן: לא מעוניינים בהסלמה; פוטין: לא להגיע לטורקיה

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בתיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
סולימאני/רויטרס

במהלך הימים האחרונים דיווחו גורמים שונים ברשתות החברתיות כי המפקד הבכיר נפגע ואפילו נהרג בסוריה. בתגובה, דובר משמרות המהפכה, רמזה שריף, אמר כי סולימאני "נמצא במצב מצוין". "הוא מסייע להתקוממות האיסלאמית בסוריה ובעיראק", אמר שריף.

לדברי עבד א-רחמן, ארגוני המורדים פתחו במתקפה בראשון האחרון, במטרה להסיג את כוחות המורדים מאזורים שונים בדרום חאלב, שאותם כבשו מחדש כוחות המשטר, כוחות איראניים וחיזבאללה, בסיוע התקיפות האוויריות של רוסיה. בחודש שעבר אמר גורם אמריקני בכיר כי ישנם אלפיים כוחות איראנים באזור חאלב. איראן לא אישרה באופן רשמי את נוכחות כוחותיהם בסוריה, אך ציינה כי ישנם יועצים איראנים המתלווים לכוחות הסורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully