וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכספים לכיסופים- מגרשים והזדמנויות עסקיות למשפחות שיעברו לקיבוץ

יניב גלעדי

26.11.2015 / 8:14

הרחבות הבנייה האחרונות בקיבוץ כיסופים באו לתת מענה יעיל ומהיר לאתגרים הכלכליים והדמוגרפיים איתם מתמודד הקיבוץ בשנים האחרונות. 80 המשפחות שהביעו עניין בקרקעות הקיבוץ מגיעות מכל רחבי הארץ, וחלק קטן מתוכן, אלו שיזכו לבסוף במכרז, יזכה ליהנות משני העולמות

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

חברי קיבוץ כיסופים ושותפיהם מקרן מיראז' השיקו לאחרונה את מיזם הרחבת שערי הקיבוץ לשם שעריו לקליטת משפחות חדשות לחברות – על ידי הצעה נדירה באיכותה, בהשוואה להצעות דומות מהרחבות קיבוצים או מושבים באזורים אחרים בארץ. לחברים החדשים מוצעים מגרש של חצי דונם ואפשרות בנייה של בתים מרווחים, חברות מלאה בקיבוץ, חופש כלכלי מוחלט ועזרה מובטחת בהקצאת מבנים אחרים לפיתוח יזמיות מקומיות.
עד כה נרשמו כ-80 משפחות למיזם מול 30 מגרשים מוצעים למכירה. למרות המתח הביטחוני הנתון, ניכר כי המרחק האפסי בין הקיבוץ לגדר הגבול עם עזה אינה עושה על הנרשמים רושם רב מדי. אלה מזהים במהלך הזדמנות פז כלכלית לשדרוג משמעותי של איכות חייהם. דוגמא חיה לרוח החיה הנושבת בכל אותם מתעניינים היא רונה זוהר – תושבת יחסית חדשה בקיבוץ.

היא , בעלה ושלושת הילדים עזבו עסק מצליח בראשל"צ לפני מספר שנים והעתיקו את חייהם לקיבוץ. כיום הם מבקשים רק עוד שדרוג קטן אחרון לחיי הכפר הנוחים שיצרו לעצמם – עוד משפחות שכנים צעירות, שיחד איתן יוכלו לקרוא לעצמם "חברי הקיבוץ החדש". "היו לנו חיים די בורגניים, מסודרים, והדבר היחיד שהפריע לנו זה שאנחנו לא יכולים לקנות בית למרות שאנחנו מצליחים", מספרת רונה.

"זה הציק לנו מאוד, חיפשנו אלטרנטיבות בכל הארץ עד שהתמקדנו במקום מסוים בפריפריה שאפשר להתיישב בו לעבוד להרוויח את הכסף שלך וגם לבנות בית מן הסתם. בשביל ליצור את השינוי האמתי בכיסופים אנחנו צריכים עוד אנשים צעירים כמוני בני משפחות. זה קיבוץ שיש לו מן חזון כזה - להפוך להיות "הקיבוץ החדש". העתיד זה אנשים כמוני וילדים, אין מה לעשות. איום ביטחוני הוא קיים ובעיניי הוא קיים באותה מידה כמעט בכל מקום בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully