וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשרד החוץ מואשמים בניסיון לגנוב אלפי דולרים מהשגרירות בקהיר

25.11.2015 / 14:01

מנהל מחלקת המשק אבשלום אשורי וסגן החשב יהושע גבאי מואשמים כי ניצלו את פינוי המבנה לאחר הדחת מובארק ב-2011, כדי לגנוב כספים מהכספת של השגרירות. עוד נטען כי חייבו את המשרד בהוצאות של חופשות משפחתיות

מפגינים שורפים את דגל ישראל מחוץ לשגרירות קהיר. רויטרס, רויטרס
הפגנות מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר, 2011/רויטרס, רויטרס

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (רביעי) כתב אישום חמור נגד שני בכירים במשרד החוץ בגין גניבה וקבלת שוחד. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אבשלום אשורי -ששימש מנהל מחלקת המשק במשרד - ויהושע גבאי - סגן החשב הכללי - גנבו כספים משגרירות ישראל בקהיר וקיבלו שוחד מספקים שונים של המשרד.

בין היתר מואשם גבאי בכך שניסה לגנוב כספים בסך 70 אלף דולר שהיו בכספת משרד החוץ שאליה הייתה לו גישה. מדובר בכספים שמקורם בשגרירות ישראל בקהיר, שפונתה במהלך המהומות ב-2011 שהובילו להדחת הנשיא חוסני מובארק, אז ניסה המון זועם להשתלט על המקום.

מכתב האישום עולה כי במהלך פינוי אנשי השגרירות לנגמ"ש של צבא מצרים, לקחו עמם אנשי האבטחה הישראלים מהכספת סכום של מאה אלף דולר. ואולם, במהלך החילוץ נפתח התיק שבו היה הכסף וסכום של כ-25 אלף דולר נפל ואבד. יתר הכסף הועבר לכספת משרד החוץ. גבאי מואשם כי החל לפעול כדי לסגור את החשבון שאליו הועבר הכסף וזאת במטרה לגנוב אותו.

מכתב האישום עולה עוד כי גבאי ואשורי חברו יחד כדי שבפועל משרד החוץ יחויב עבור חופשות ונופשים שלהם ושל בני משפחתם במלון "הרודס" באילת ובמלון באזור הכנרת. מדובר בחופשות בשווי עשרות אלפי שקלים. על פי הנטען, השניים פעלו כדי לחייב את המשרד בהוצאות של בשר בהיקף של 170 אלף שקל. כמו כן, הם מואשמים כי קיבלו מוצרי חשמל לידיהם האישיות מספק של משרד החוץ, דוגמת מזגנים, מקררים, תנורים וכיריים.

עוד בוואלה! NEWS
מסיבת הפרידה משופטת המחוזי - בביתו של יחצ"ן העל רני רהב
חזן הכחיש כי לעג לאלהרר: "מכפישים את שמי, דמי מותר"
אושר בטרומית: עונש מאסר לקטין מתחת לגיל 14 שהורשע בטרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully