וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש יותר טוב ממך": אחד מגדולי המחזירים בתשובה הותקף בתל אביב

25.11.2015 / 12:27

הרב זמיר כהן הותקף לאחר שסיים להרצות בבית כנסת בעיר. בסרטון שתיעד את התוקפים, הם נשמעים צועקים לעברו: "משתף פעולה עם פלסטינים". בארגונו מאשימים את חסידיו של הרב אמנון יצחק, שהרבה לתקוף את כהן בהרצאותיו. ארבעה חשודים נעצרו

עריכה: טל רזניק

ארבעה בני אדם נעצרו אמש (שלישי) על ידי שוטרי תחנת שכונות בחשד שתקפו באלימות את הרב זמיר כהן, אחד מגדולי המחזירים בתשובה בישראל, ואת עוזריו. כהן, שעומד בראש ארגון "הידברות", הותקף לאחר שסיים למסור הרצאה בבית כנסת ברחוב מרגולין בתל אביב. לדברי עדי ראייה, התוקפים, צעירים בשנות ה-20 לחייהם מבני ברק, ירושלים וצפת, גידפו את כהן ואף החזיקו בידיהם גז מדמיע וחפצים נוספים ששימשו אותם לצורך התקיפה. החשודים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב.

בסרטון שבו תועדו, נשמעים התוקפים צועקים לעברו כי הוא "משתף פעולה עם פלסטינים". אחד התוקפים נשמע זועק לעבר כהן: "דאעש יותר טוב ממך".

בעקבות התקיפה החל מהבוקר הוצמדה אבטחה לרב כהן. לדברי המשטרה, התוקפים הם ככל הנראה חסידיו של רב אחר, שלא אהבו את דבריו של כהן. בתקופה האחרונה נרשם עימות בין הרב כהן לבין הרב אמנון יצחק, שהיה בעבר מגדולי המחזירים בתשובה, אך בשנים האחרונות כוחו והשפעתו נחלשו מאוד. יצחק הרבה לתקוף את כהן בהרצאותיו.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שיחה קשה עם בנט: מגל הודח מתפקיד יו"ר הסיעה
חשד: חברת "דן" סיפקה הסעות מוזלות תמורת סיוע משטרתי
תקיפת הבדואי שנחשד כמחבל: נעצרו שני חשודים מקריית גת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד התוקפים נעצר, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס הבוקר למקרה והגדיר אותו "תקיפה ברוטלית". בריאיון ל"רדיו קול חי" הוא הוסיף: "שמעתי שאחד מהתוקפים תפס אותו עם סכין. אנחנו חייבים למחות".

בארגון "הידברות" אמרו כי "מילים, כפי שנוכחנו אמש, מסוגלות להרוג. אין ספק שההסתה של אמנון יצחק מהתקופה האחרונה, קללותיו ושפת הביבים שבה הוא משתמש, הגיעה גם לאותם עבריינים אשר התקיפו את הרב ואנשיו. אחד הפעילים צעק 'פלסטיני', ובכך חשף את מקורות ההשראה שלו – הרצאות ההסתה של אמנון יצחק. אנו מקווים שהמשטרה תמצה את הדין עם האחראים לכך".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"זבלון, רמאי ונוכל"

באחת מהרצאותיו לאחרונה אמר הרב יצחק על כהן: "הליצן הזה הוא מדבר (אומר - י"א) שאני יוצא נגד כל הרבנים. הוא מזכיר לי את הפלסטינים, הם יורים עלינו טילים ואחרי זמן אנחנו מחזירים להם. ואז הם אומרים 'הרגתם לנו, הרגתם לנו'. מי לכלך עליי? מי הוציא עליי שקרים? אתה (הרב זמיר) יא זבלון. יא רמאי ונוכל. יא זמיר הפלסטיני".

הרב אמנון יצחק היה בעבר מהרבנים הבולטים בתנועת החזרה בתשובה, אך במערכת הבחירות לכנסת ה-19, כשהריץ מפלגה מתחרה לש"ס, דעת המגזר החרדי נטה נגדו וגם מעמדו נחלש. בהרצאותיו הוא מרבה לתקוף את יריביו בלשון חריפה, המלווה באמירות שנחשבות לחריגות בסגנון הדרשות הרבני. היחסים המתוחים בין שני הרבנים אינם חדשים, והם קשורים גם לעובדה שהרב זמיר כהן, נחשב לפופולרי מאוד ומזוהה עם ש"ס. עם זאת, הרב יצחק עדיין מחזיק בקבוצת חסידים משמעותית שממלאת אחר הוראותיו.

מקורבי הרב אמנון יצחק מסרו בתגובה: "דבריו של הזמיר בעבר שפער פיו נגד גדול המחזירים בתשובה ואמר לא לשמוע אותו ולמחות נגדו גרמה לחציית קו אדום ומבטאת את קנאתו ברב אמנון יצחק". הרב כהן, לטענתם, "משמש כידוע במקרים אלה שופרם של ש"ס, ששלחו אנשים לבית שמש עם גז פלפל לרסס את הרב אמנון יצחק. המשטרה לא עצרה איש והעולם לא הזדעזע כלל למרות התקפה ברוטלית של יותר ממאה איש".

תגובתו הרשמית של הרב אמנון יצחק לא ניתנה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully