וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיבת הפרידה משופטת המחוזי - בביתו של יחצ"ן העל רני רהב

25.11.2015 / 12:36

לפני שנה וחצי פרשה לגמלאות השופטת בלהה גילאור, כיום יו"ר הוועדה למינוי דירקטורים בחברות ציבוריות. הארוחה החגיגית לכבודה, שבה השתתפו גם דליה רבין וראש העיר חיפה, התקיימה בביתו של רהב בסביון. "היא לא השופטת הראשונה שהייתה אצלו בבית"

רני רהב, מאי 2015. ראובן קסטרו
רני רהב/ראובן קסטרו

לפני מעט יותר משנה פרשה לגמלאות נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בלהה גילאור, המשמשת כיום יו"ר הוועדה למינוי דירקטורים בחברות ציבוריות. גילאור פרשה לאחר שנת שבתון ולרגל פרידתה מכס השיפוט נערכה לה מסיבת פרידה חגיגית. את הארוחה, שנערכה בשעת צהריים, אירח בביתו בסביון לא אחר מיחצ"ן העל רני רהב, שמייצג רבים מבעלי ההון במדינה. בין הנוכחים באותו אירוע היו גם דליה רבין וראש עיריית חיפה, יונה יהב.

הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות בודקת את כשירותם והתאמתם של מועמדים לכהונת יו"ר דירקטוריון, דירקטור או מנכ"ל של חברה ממשלתית. היא הוקמה בעקבות דוחות של מבקר המדינה שעסקו במינויים פוליטיים בחברות ממשלתיות. מלבד תנאי כשירות כמו השכלה וניסיון, אחד מתפקידיה של גילאור הוא לבדוק אם ישנה זיקה עסקית, אישית או פוליטית בין המועמד לשר שחותם על מינויו. אם קיימת זיקה כזאת, הוועדה מאשרת את המינוי רק אם נמצא שלמועמד יש כישורים מיוחדים ההולמים את התפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שיחה קשה עם בנט: מגל הודח מתפקיד יו"ר הסיעה
חשד: חברת "דן" סיפקה הסעות מוזלות תמורת סיוע משטרתי
תקיפת הבדואי שנחשד כמחבל: נעצרו שני חשודים מקריית גת

מינויה של גילאור ליו"ר הוועדה לבדיקת מינויים בחברות הממשלתיות אושר לאחרונה על ידי שר האוצר, משה כחלון, ושרת המשפטים, איילת שקד. עד כה היא הספיקה לדון במינויים במועצת הרשות השנייה, מועצת תאגיד השירות הציבורי, נמל חיפה וחברת חשמל. אלא שלאחר זמן קצר הוחלט כי גילאור לא תאשר מינויים בנמל חיפה, וזאת בשל חשש לניגוד עניינים מאחר שמשרד עורכי הדין החיפאי סלומון ליפשיץ ושות', הקשור לבעלה, עו"ד יוסי גילאור, מייצג את נמל חיפה.

הרשימה הסודית של רהב

זו לא הפעם הראשונה שגילאור נדרשת לניגוד העניינים. ב-2010 קבע נציב התלונות על השופטים לשעבר אליעזר גולדברג כי גילאור, בעת שהייתה נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, פעלה בניגוד להסדר שנערך עמה, והתערבה בהחלטה מי השופט שידון בתיקים שמייצג משרד עורכי הדין של בעלה.

סגנה לשעבר בבית המשפט בחיפה, השופט גדעון גינת, טען כי גילאור החליטה להפקיע מידיו תיקים של חברות בפירוק שהיו באחריותו, וזאת בניגוד לתכנית העבודה השנתית ולאחר שפסק נגד עו"ד משה ליפשיץ, שותף במשרד עורכי הדין של בעלה. גולדברג דחה את הטענה, לאחר שלדבריו לא מצא ראיות לכך. עם זאת, השופט גינת שלח בקשה לעיון חוזר בהחלטה, בעקבותיו כתב גולדברג כי "על פי ההסדר המוסכם הנשיאה הייתה חייבת להימנע מלקבוע את השופט שידון בתיקי המשרד וקביעה כזו צריכה הייתה להיעשות על ידי אחד מסגניה". בעקבות הסכסוך עם גילאור עבר גינת לכהן כשופט בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
"כל הקשר בין רהב לזוג גילאור נובע מהקשר לזוג רבין". דליה רבין/ניב אהרונסון

לאחרונה נחשפה בעיתון דה מרקר רשימה סודית של רני רהב, ובה שמותיהם של 400 שופטים, פוליטיקאים, אנשי עסקים, פרסומאים, עיתונאים, אמנים ובדרנים שהועברו למעריב וקיבלו "צ'ופרים". ברשימה מופיעים גם גילאור ובן זוגה, כמו גם צחי הנגבי, ציפי לבני, זהבה גלאון, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, השופט חנן מלצר, אנשי העסקים יצחק תשובה, אליעזר פישמן ומוזי ורטהיים וראשי הערים רון חולדאי ויונה יהב. ברשימה ישנם גם עורכי דין בכירים כמו רם כספי ודובי וייסגלס.

"זה שהיא שופטת לא אומר שהיא לא יכולה להיות חברה שלו"

מקורבו של רני רהב אמר לוואלה! NEWS: "מדובר בארוחה בת 24 אנשים שאחת מהן הייתה דליה רבין, כי כל הקשר בינו לזוג גילאור נובע מהקשר לזוג רבין. כמו כן, בעלה הוא קונסול כבוד של תאילנד ומשם ההיכרות של רני רהב שהוא קונסול הכבוד של איי מרשל.

"רני רהב לא טיפל בשום משרד עורכי דין או קייס משפטי שהיה קשור לבלהה גילאור. היא ישבה בחיפה, מה לו ולחיפה? היא לא השופטת הראשונה בדימוס או לא בדימוס שהייתה אצלו בבית. זה שהיא שופטת לא אומר שהיא לא יכולה להיות חברה שלו. מעבר לכך, זה לא היה אירוע פרידה רשמי אלא ארוחה לכבוד השופטת גילאור אחרי שכבר נערכה הפרידה הרשמית".

גילאור סירבה להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully