וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המאבק באלימות נגד נשים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

25.11.2015 / 7:00

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, מגיע לביקור רשמי. מבקר המדינה יגיש דוח על התנהלות השלטון המקומי. נבחרת ישראל בכדורסל נשים תארח את רומניה ואורנה בנאי תחגוג 49 חורפים. אלו הדברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום המאבק לאלימות נגד נשים

3 גברים חשודים שאנסו נערה בת 17 במקלט בדרום תל אביב. ShutterStock
3 גברים חשודים שאנסו נערה בת 17 במקלט בדרום תל אביב/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. במסגרת ההכרזה על יום המאבק, קרא האו"ם בהחלטה 54/134 לממשלות העולם לארגן פעילויות להעלאת המודעות הציבורית לסוגיית האלימות נגד הנשים בחברה. זאת כל עוד נשים בכל רחבי העולם הן קורבנות לאונס, לאלימות במשפחה, להטרדה מינית ולעוד סוגים של אלימות נגד נשים. הצורך ביום להעלאת המודעות נובע מכך שלרוב הנתונים האמתיים על אודות היקף האלימות נגד הנשים אינם גלויים לציבור, וחלקם אף אינם מדווחים לרשויות. בישראל בעשור האחרון מתרחשות סביב יום זה צעדות שאותן מובילים מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. התאריך נקבע ל-25 בנובמבר לציון רצח האחיות מיראבאל, שלוש פעילות פוליטיות ברפובליקה הדומיניקנית שנרצחו בשנת 1960 בהוראת הדיקטטור רפאל טרוחיו.

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס בדיון בפרלמנט, 15 ביולי 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע לארץ ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס לביקור רשמי. הוא ייפגש עם הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו ויבקר במוזיאון "יד ושם" בירושלים. ביום חמישי הוא יגיע לרמאללה וייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בחודש ספטמבר האחרון זכה ציפראס בניצחון גדול בבחירות החוזרות לפרלמנט ביוון. הוא הכריז על הבחירות באוגוסט אחרי פילוג במפלגת השלטון שגרם לו לאבד את הרוב בפרלמנט, זמן קצר לאחר שאושרה בתום דיונים ארוכים וסוערים תכנית החילוץ של גוש האירו. ציפראס קרא ללכת לבחירות במטרה לקבל מנדט כדי להשלים את הרפורמות הקשות במשק שיצאו בסופו של דבר לפועל בתמורה להלוואה של 86 מיליארד אירו מצד הנושים.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

דוח המבקר על השלטון המקומי

הגשת דו"ח מבקר המדינה ליו"ר הכנסת, אפריל 2015. טלי מאייר
מבקר המדינה יוסף שפירא ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין/טלי מאייר

אתם צריכים לדעת שהיום יגיש מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, דוח על השלטון המקומי לשנת 2015. בדוח זה ניתן דגש מיוחד על נושא האכיפה בתחום רישוי העסקים ובתחום התכנון והבנייה. במשרד המבקר אמרו כי בכמה רשויות מקומיות בלטו הליקויים במיוחד, באופן שמצריך תשומת לב מיוחדת מצד כל הגורמים הנוגעים לתחומים אלה. נושאים נוספים שבהם דן הדוח הם הטיפול בנפגעי חרדה בשעת חירום, הסעות תלמידים למוסדות חינוך, רישוי עסקים והעסקת יועצים חיצוניים על ידי הרשויות המקומיות.

נבחרת ישראל בכדורסל נשים מארחת את רומניה

נבחרת ישראל כדורסל נשים. באדיבות איגוד הכדורסל, ספק 500
ינסו לנצל את יתרון הביתיות. נבחרת ישראל בכדורסל נשים/ספק 500, באדיבות איגוד הכדורסל

אתם צריכים לדעת שהיום תארח נבחרת ישראל בכדורסל נשים את רומניה. אחרי שפתחו בסוף השבוע את דרכן במוקדמות אליפות אירופה עם תבוסה של 72:53 בטורקיה, במשחק בו נזרקו לעבר השחקניות חפצים מהיציעים באנקרה בזמן נגינת ההמנון הישראלי, ינסו הבנות בכחול-לבן לנצל את יתרון הביתיות באולם הדרייב-אין בתל אביב כדי לרשום ניצחון ראשון בקמפיין. מעל 1,500 כרטיסים הופצו למשחק, ו-16 אוטובוסים מרחבי הארץ צפויים להסיע אוהדים לאולם.

יום הולדת 49 לאורנה בנאי

אורנה בנאי. רפי דלויה יח"צ,
אורנה בנאי/רפי דלויה יח"צ

אתם צריכים לדעת שהיום תחגוג השחקנית והקומיקאית אורנה בנאי 49 חורפים. הנצר למשפחת האמנים המפורסמת פרצה לתודעתנו בזכות הדמות "לימור", שאותה גילמה לראשונה בתוכנית הטלוויזיה "אקשן" ולאחר מכן בחמש עונות בתוכנית הבידור "רק בישראל" לצד ארז טל, שעלתה לשידור בשנת 1998. בשנת 2003 השתתפה בתוכנית "ארץ נהדרת" שבה חיקתה בין השאר את דמויותיהן של ג'ודי ניר מוזס שלום, טטיאנה הופמן ולימור לבנת. בשנת 2009 עזבה בנאי את "ארץ נהדרת" מעט לפני עליית עונתה השביעית. בשנת 2010 החלה להשתתף באופן קבוע בתוכנית הסאטירה "מצב האומה", שעברה השנה לערוץ 10 תחת השם "גב האומה". מלבד הופעותיה בטלוויזיה, שיחקה בנאי גם בהצגות תיאטרון רבות ומשנת 2012 היא מריצה מופע סטנד אפ משלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully