וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה מכרעת: המפכ"ל החדש אלשיך ינסה לשכנע את סאו להישאר סגנו

25.11.2015 / 8:41

אחרי חצי שנה שבה היה ממלא מקום, סאו שוקל לפרוש מהמשטרה בתום תקופת חפיפה. פרט לאלשיך, גם נתניהו וארדן ילחצו על הניצב המוערך להישאר. המועמד להחליפו: מפקד מחוז הצפון, זוהר דביר

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, יערוך היום (רביעי) פגישה גורלית עם המפכ"ל הנכנס, רוני אלשיך, שבמהלכה ייקבע עתידו של הראשון במשטרה. ההערכה היא שסאו יודיע שאין בכוונתו להמשיך לשרת, אולם אלשיך ינסה לשכנע אותו לא לפרוש על מנת להמשיך ולהוביל את המשטרה ביחד.

יותר מחצי שנה משמש סאו בתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, אחרי עזיבת יוחנן דנינו. בתקופה האחרונה הוא הוביל את המשטרה בהתמודדותה עם גל הטרור הגואה ועם כוננות גבוהה בגזרות רבות. על אף שסאו שוקל במשך זמן רב לפרוש מהמשטרה או לכל היותר להישאר בשירות לתקופה קצובה נוספת, נראה כי הוא יהיה מוכן לחפוף את אלשיך – אך לא יישאר כסמפכ"ל.

פרט למפכ"ל הנכנס, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ינסו להשאיר את סאו במשטרה, לכל הפחות לעוד כמה חודשים על מנת לסייע לאלשיך. אם ממלא מקום המפכ"ל יפרוש בכל זאת, נשקלת האפשרות למנות לתפקיד סמפכ"ל המשטרה את את מפקד מחוז צפון, ניצב זוהר דביר, הזוכה לתמיכה של ארדן ואלשיך, ששמו הוזכר בסבב הקודם כמועמד למפכ"ל.

עוד ידיעות על משטרת ישראל
מבנה צבאי ותפקיד בכיר חדש: המהפכה שמתכנן אלשיך במשטרה
הלם: מפקד מחוז ש"י הודיע על פרישה - אחרי תשעה חודשים
כניסתו של אלשיך לתפקיד נדחתה אחרי שהוא שבר רגל

רוני אלשיך וניצב בנצי סאו. ניב אהרונסון, לע"מ, עיבוד תמונה
פגישה מכרעת. המפכ"ל הנכנס אלשיך/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, לע"מ

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי לתפקיד הבכיר של מפקד מחוז ירושלים – עתיד להתמנות מפקד המחוז הדרומי כיום, ניצב יורם הלוי, ששמו עלה כמועמד למפכ"לות. השר ארדן רואה בתפקיד את זה החשוב ביותר במשטרה, בשל אחריותו על שמירה על הסטטוס-קוו בבירה והנמכת הלהבות. מפקד מחוז ירושלים המכהן, ניצב משה אדרי, צפוי לעבור לפקד על מחוז תל אביב.

בנוסף לאדרי, לוואלה! NEWS נודע כי יש שלושה קצינים בכירים במשטרה בדרגת תת-ניצב המועמדים להעלאה בדרגה ואשר יכולים תיאורטית למלא את תפקיד מפקד מחוז תל אביב, כמו גם את מפקד מחוז חוף וראש האגף הלוגיסטי והטכנולוגי - שני תפקידים נוספים שנותרו פנויים. בין המועמדים - מפקד מכללת השוטרים החדשה בבית שמש, תת-ניצב אלון אסור, סגן מפקד מחוז מרכז, תת-ניצב אלון לבבי, מפקד מרחב ירקון, תת-ניצב יהודה דהן ומפקד מרחב השרון, תת-ניצב קובי שבתאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully