וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש לציבור": בית המשפט אסר קיום הרצאת "שוברים שתיקה" בבאר שבע

24.11.2015 / 18:08

בית המשפט בבאר שבע אסר על ההתכנסות בפאב "עשן הזמן" בעיר שאליו היו אמורים להגיע 250 איש, מאחר שבעליו לא עמדו בדרישות האבטחה. מהארגון נמסר: "המשטרה נתנה פרס לטרור הימני"

כנס תנועת ציונים שוברים שתיקה , אוקטובר 2012. דרור עינב
כינוס של "שוברים שתיקה"/דרור עינב

בית משפט השלום הוציא הערב (שלישי) צו לבקשת המשטרה האוסר על קיום הרצאה של ארגון "שוברים שתיקה" בפאב "עשן הזמן" בבאר שבע. זאת, משום שבעלי הפאב לא עמדו בדרישות האבטחה ועלה חשש ממשי לשלום וביטחון הציבור. מול המקום הייתה אמורה להתקיים הפגנת נגד של גורמי ימין ובמשטרה חששו כי האירוע ייגרר לפסים אלימים. כמו כן, השבוע עצרה המשטרה צעיר שאיים על בעל הפאב ודרש שיבטל את ההרצאה. החלטת בית המשפט נומקה הן בצפיפות הגבוהה שצפויה במקום בעת האירוע, והן בכך שבעלי המקום אמורים היו לקיים את האירוע ללא סידורי אבטחה מתאימים. מהארגון נמסר כי ההרצאה הועברה לבית פרטי בעיר.

לפי פרוטוקול הדיון בבית המשפט, לאירוע נרשמו יותר מ-250 בני אדם על אף שהפאב אמור להכיל 40 איש בלבד. "חשש הוא שיווצר לחץ שבעטיו ייכנסו למקום מספר אנשים רב יותר מזה שהמקום רשאי להכיל", נכתב בפרוטוקול. "יש בכך כדי להצביע על רמת מסוכנות ממשית להפעלת האירוע ללא סידורי אבטחה הולמים וללא עמידה ביתר התנאים שהציבה משטרת ישראל". כמו כן, נכתב על הבעלים כי "אמר שבכוונתו לפתוח את העסק ללא מענה אבטחתי או אבטחה במקום".

עוד בוואלה! NEWS:
"יריתי במבוגרים, ראיתי אותם נפצעים ואז נגמרו לי הכדורים"
מאחורי סורג ובריח: ארקדי גאידמק נכנס ל-3 שנים בכלא בצרפת
בפעם הראשונה בתולדות המדינה: יישוב דרוזי חדש יקום בישראל

פעילות "שוברים שתיקה". שוברים שתיקה,
"נמשיך לפעול גם היום וגם בעתיד. לא ישתיקו אותנו". פעילי "שוברים שתיקה"/שוברים שתיקה

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר בתגובה: "משטרת באר שבע הוציאה בבית המשפט צו מניעה לקיום הרצאת היכרות עם ארגון שוברים שתיקה, בעקבות איומים של גורמי ימין. ההרצאה, שהייתה אמורה להתקיים היום בשעה 20:00 בפאב עשן הזמן, כללה הרצאה של חייל ששבר שתיקה ו-40 מוזמנים שנרשמו לאירוע".

עוד נמסר מהארגון: "משטרת באר שבע נותנת פרס לטרור הימני במקום לבצע את תפקידה לשמירה על הסדר הציבורי. ההתקפלות של משטרת באר שבע לטרור הימני לא באה בחלל ריק, זו היא רוח המפקד שבאה מלמעלה כבר מכסא ראש הממשלה, שר החינוך, שרת המשפטים וחבריהם, שמסיתים מעל כל במה אפשרית כנגד פעילים חברתיים ופעילי זכויות אדם. לא קמפיין השנאה וההסתה שלהם ולא הטרור הימני יעצור אותנו – אנחנו נמשיך וניפגש גם היום וגם בעתיד, עם כל מי שאכפת לו מעתידה של המדינה והחברה הישראלית. הם לא ישתיקו אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully