וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות המחבלים עתרו: החזירו את גופות שעדיין מוחזקות בישראל

24.11.2015 / 18:00

המשפחות הגישו בקשה דחופה למחוזי בירושלים בדרישה להעביר לרשותן גופות 12 מחבלים שביצעו פיגועים בירושלים. זאת, לאור החלטת שר הביטחון להחזיר את גופותיהם של אלו שביצעו פיגועים מעבר לקו הירוק

צילום: עפר מאיר, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(יעלון מאיים: "הלוויות שקטות - או שנקבור בישראל")

משפחות המחבלים שביצעו פיגועים שונים בירושלים בגל הטרור הנוכחי הגישו הערב (שלישי) בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי המשטרה תחזיר לידיהן את גופות המחבלים שעדיין מוחזקות בידי ישראל. מדובר בגופות המוחזקות יותר מחודש וחצי בידי המשטרה, אולם בשל הנחיה של ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן - אינן מוחזרות למשפחות. בסך הכל מחזיקה ישראל בגופותיהם של 12 מחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון באירועים האחרונים.

כך לדוגמה, מחזיקה ישראל בגופתו של בהאא עליאן, המחבל שביצע את הפיגוע בקו 78 בשכונת ארמון הנציב בבירה, שבו נרצחו שלושה בני אדם בחודש אוקטובר. גופות נוספות שמוחזקות בידי ישראל הן גופתו של עלא אבו גמל, שביצע את פיגוע הדריסה הקשה ברחוב מלכי ישראל בעיר, גופת הנער חסן מנאסרה בן ה-14, שביצע יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, גופת המחבל שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים, וכן גופתה של הדיל עוואד, שדקרה אתמול עובר אורח באמצעות מספריים יחד עם בת דודה בשוק מחנה יהודה.

לקריאה נוספת:
ישראל השיבה לפלסטינים שתי גופות מחבלים נוספות
ישראל העבירה לפלסטינים גופות של שבעה מחבלים
גורם ביטחוני: "ההקפאה של החזרת גופות המחבלים הייתה טעות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויית מחבלים מחברון שגופותיהם הוחזרו לרשות הפלסטינית ב-31 באוקטובר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבקשה הוגשה על רקע מדיניות ישראל בנושא החזרת גופות בגל הטרור הנוכחי. בשלב זה, בעוד שגופות מחבלים שביצעו פיגועים מעבר לשטחי הקו הירוק מוחזרות לידי הרשות הפלסטינית, תוך ניסיון להרגיע את השטח - גופותיהם של אלו שביצעו פיגועים בתוך שטח ישראל אינן מושבות למשפחות.

עו"ד מוחמד מחמוד, המייצג את המשפחות, אמר: "אני מקווה שהגשת הבקשה תביא לתוצאות אחרי שלמעלה מ-40 יום מוחזקות הגופות בידי המשטרה, זאת בעוד שר הביטחון כבר החליט להשיב גופות של מחבלים שנהרגו בשטחים. הגיע הזמן שהממשלה תהיה אמיצה ותקבל החלטה סופית בעניין השבת הגופות אחרי שהן מוחזקות זמן כה רב בידי המשטרה". יש לציין כי המדינה כבר הוציאה צו להריסת בתיהם של חלק מהמחבלים שגופותיהם מוחזקות בארץ, ונגד אחרים כבר החלו תהליכים להוצאת צווים מסוג זה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully