וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום שחור": עיתון חרדי תוקף את התיקון לחוק הגיוס

24.11.2015 / 17:20

הביטאון החרדי "פלס", המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, יצא במתקפה חריפה נגד יהדות התורה, שהובילה את התיקון. "הממשלה הנוכחית מחליטה לאשר ולקיים את גזירת השמד"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

"יום שחור ליהדות החרדית", "חורבן עולם התורה" - כך הגדיר הבוקר (שלישי) הביטאון החרדי "הפלס" את התיקון לחוק הגיוס שאושר הלילה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. העיתון המזוהה עם הרב שמואל אוירבך, ממנהיגי המגזר החרדי-ליטאי, יצא במתקפה חריפה נגד מפלגת יהדות התורה שהובילה את התיקון לחוק, משום שלטענת אוירבך ואנשיו הוא פשרני מידי.

מאז חזרו המפלגות החרדיות לממשלה, פעלו חברי הכנסת מיהדות התורה וש"ס לתקן את חוק הגיוס שהעביר יאיר לפיד בממשלה הקודמת, אך בתוך המגזר החרדי התגבשה נגדם אופוזיציה לוחמנית. מעבר לקיצוני "העדה החרדית", הפלג החרדי הקיצוני ביותר, הצטרפו למאבק נגד החוק גם אנשיו של הרב אוירבך, שהיו בעבר חלק מיהדות התורה ופרשו ממנה.

"גורמים ועסקנים בשולי המחנה מנסים זה שנים רבות לתת יד למגמה המחרידה של שינוי פני הציבור החרדי ועולם התורה", נכתב במאמר המערכת של "הפלס", כשהדברים מכוונים לאנשי מפלגת יהדות התורה. בעמוד הראשי נכתב: "נפל דבר בישראל, הממשלה הנוכחית, בתמיכת מפלגות חרדיות, מחליטה לאשר ולקיים את גזירת השמד".

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ שלח: "אורן חזן הוא בושה בעצם נוכחותו במליאה"
עיתונאית וואלה! NEWS: ינון מגל אמר לי "אני חרמן עלייך"
אלפים בהלוויית החייל שנרצח בפיגוע הדקירה בכביש 443

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים האחרונים הופצו בבני ברק ובירושלים פשקווילים נגד ח"כ משה גפני, שהיה ממובילי התיקון לחוק: "מחטיא הרבים", נכתב בהם. מעבר לכך, קיצונים חרדים הפגינו מתחת לבתיהם של חברי הכנסת החרדים בערים החרדיות וקראו קריאות גנאי נגדם. לטענתם, השינויים בחוק אינם מועילים לחרדים, אלא רק פוגעים בהם והניסוחים בו "פשרניים מדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ח"כ גפני: "זה לא החוק שלנו"

חברי הכנסת החרדים עצמם סירבו להתראיין בתקופה האחרונה לכלי התקשורת בנוגע לחוק הגיוס. הם טענו כי הם רק יתנו "דלק להסתה נגד החרדים", כלשונם, ולכן יעדיפו להימנע מכך. גם אחרי אישור החוק הלילה, נמנעו הח"כים להוציא הודעות על כך לתקשורת.

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"עשינו הכול כדי לשנות את החוק מקצה לקצה". גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

בעיתון "יתד נאמן", המזוהה עם גפני וחברי הכנסת בסיעה הליטאית דגל התורה, אמר גפני: "החוק הנוכחי הוא לא חוק שלנו. הוא של יאיר לפיד ואנחנו התאמצנו ועשינו את הכול כדי לשנות אותו מקצה לקצה. זהו לא חוק שאנחנו חוקקנו אלא אנו מבצעים בו את התיקונים בהסרת הסנקציות הפליליות ועוד, כדי שחלילה לא יפגעו בלומדי התורה שתורתם אומנותם".

גורמים המזוהים עם הרב אוירבך, המתנגדים לחוק, הציגו ביממה האחרונה הקלטות ובהן טוענים הרבנים הנמנים על מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה, כי הם לא מכירים את פרטי חוק הגיוס החדש. לטענתם, הם "סומכים על הרב שטיינמן". אותם גורמים תהו: "הח"כים החרדים טוענים שהרבנים מעודכנים בכל והם מכחישים, אז על סמך מה ומי תיקנו את החוק?". את ההקלטות הם מפיצים בניסיון להביך את חברי הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully