וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה הפילה מטוס קרב רוסי בסמוך לגבול עם סוריה

משרד ההגנה הרוסי אישר כי מטוס מסוג סוחוי הופל, והדגיש כי יש בידיו הוכחות לכך שהמטוסים לא חצו לשטח טורקיה. לפי דיווחים מהמקום, אחד הטייסים, שנטשו את המטוס, נשבה בידי כוחות המורדים, והשני נהרג. הקרמלין: "אירוע חמור מאוד"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

משרד ההגנה של רוסיה אישר כי טורקיה הפילה היום (שלישי) מטוס רוסי מסוג סוחוי SU-24. לפי הודעת המשרד, שני הטייסים נטשו את המטוס באמצעות מצנח, אך גורלם עדיין לא ידוע. משרד ההגנה הדגיש כי יש בידיו הוכחות לכך שהמטוס לא חדר לשטח הטריטוריאלי הטורקי, ועל כן לא הייתה כל סיבה להפיל את המטוס. עוד נמסר כי המטוס הופל באמצעות ירי טילי נ"מ מהקרקע, ולא באמצעות מטוסים כפי שטוען צבא טורקיה. דובר הקרמלין הודיע כי מדובר ב"אירוע חמור מאוד", אך הדגיש כי מוקדם מדי להסיק מסקנות בנושא.

על פי עיתון "הורייט" הטורקי, המטוס התרסק באזור הכפר ימאדי שבסוריה, הנמצא בסמוך מאוד לגבול ובו שוהים תושבים ממוצא טורקמני. סרטון ותמונות שפרסמו ארגוני המורדים בסוריה מציגות לכאורה את גופתו של אחד הטייסים. בסרטון שהפיצו המורדים ניתן לראות חיילים מקיפים את הגופה, צועקים "אללה אכבר", ואומרים כי לקחו בשבי את גופת החייל.

בנוסף, רשת CNN בטורקית דיווחה כי אחד הטייסים נשבה בידי כוחות המורדים הטורקמנים הנמצאים באזור, אך טרם התברר אם מדובר באותו טייס שנהרג. כמו כן, אחד מארגוני המורדים פרסם סרטון שבו נראה אחד הטייסים נתפס בידי המורדים לאחר שנחת עם מצנחו על עץ. כמו כן, סוכנות הידיעות "דוגאן" דיווחה כי מסוקים של הצבא הטורקי עורכים חיפושים באזור ההתרסקות כדי לאתר את הטייסים.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דריסה בצומת תפוח: לוחם מג"ב נפצע באורח בינוני, שלושה קל
אורן חזן לעג לנכות של קארין אלהרר: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?"
הצעה בקנדה: מחשש לטרור, גברים רווקים לא יתקבלו כמבקשי מקלט

תמונה של הטייס הרוסי שנהרג לאחר שמטוסו הופל בידי הצבא הטורקי, נובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
תמונת גופתו של אחד הטייסים שפרסמו המורדים ברשת/צילום מסך, טוויטר
דיווח: מטוסים טורקיים הפילו מטוס קרב רוסי שחדר לשטחם מסוריה. ספק 500
התרסקות המטוס, היום/ספק 500

בהצהרה של צבא טורקיה נמסר כי המטוס הופל לאחר שהתעלם מעשר אזהרות שהופנו אליו במשך חמש דקות. לפי ההצהרה, שני מטוסי F-16 שסיירו לאורך הגבול הפילו את המטוס. בהצהרה לא אישר הצבא כי מדובר במטוס רוסי.

מקורות מהנשיאות הטורקית אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המטוס הופל בהתאם לחוקי המדינה לאחר שחצה את הגבול. כמו כן נמסר כי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן קיבל תדרוך בנושא ודון על כך עם ראש הממשלה אחמט דאווטאולו.

במקביל, בהצהרה שיצאה ממשרדו של ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו נמסר כי הוא שוחח עם הרמטכ"ל הטורקי ושר החוץ בנוגע להתפתחויות בגבול עם סוריה. עם זאת, בהודעה לא הייתה התייחסות להפלת המטוס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור שבו התרסק מטוס הקרב הרוסי/מערכת וואלה!, צילום מסך
טורקיה הפילה מטוס קרב סורי שחדר לשטחה, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
תיעוד אחד הטייסים שנטש את המטוס/צילום מסך, פייסבוק

בחודש שעבר הפילו מטוסים טורקיים מל"ט לא מזוהה שהפר את השטח האווירי של המדינה, ובחודשים האחרונים הסיתו מטוסים טורקיים מטוסי קרב רוסיים שחדרו לשטחה. לאחר שבתחילת חודש אוקטובר יירטה טורקיה מטוס רוסי שחדר לשטחה, אנקרה זימנה את השגריר הרוסי וגינתה את ההפרה. דובר משרד ההגנה הרוסי טען אז כי מדובר בתאונה שאותה נימק ב"תנאי מזג אוויר".

במרץ 2014 טורקיה הפילה מטוס קרב סורי לאחר שחדר לשטחה. אז אמר ראש הממשלה דאז, והנשיא היום, רג'פ טייפ ארדואן, כי "מטוסי הקרב שלנו הפילו את המטוס. למה? כי אם אתה מפר את התחום האווירי שלי, התגובה שלנו תהיה נוקשה".

טורקיה קראה השבוע לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם לישיבה כדי לדון בתקיפות נגד הטורקמנים בסוריה, שכאמור יושבים באזור שבו נפל המטוס. בשבוע שעבר אף זימנה אנקרה את השגריר הרוסי במחאה על הפצצת כפריהם. אנקרה לרוב מביעה הזדהות עם הטורקמנים שבצפון סוריה, שנחשבים לאזרחי סוריה, צאצאי טורקיה.

טורקיה הפילה מטוס קרב סורי שחדר לשטחה, נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
טורקיה הפילה מטוס קרב סורי שחדר לשטחה, נובמבר 2015/צילום מסך, פייסבוק
תיעוד: מטוסי קרב טורקיים הפילו מטוס קרב בגבול עם סוריה. ספק 500
תיעוד: מטוסי קרב טורקיים הפילו מטוס קרב בגבול עם סוריה/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully