וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה בקנדה: מחשש לטרור, גברים רווקים לא יתקבלו כמבקשי מקלט

ראש הממשלה טרודו יכריז על התכנית לקבלת 25 אלף פליטים במדינה, אך בשל הביקורת שנשמעה על המהלך בעקבות המתקפה הקטלנית בצרפת, נראה כי יתקבלו רק משפחות, נשים וילדים. מנהיג האופוזיציה: "האם אלמן הנמלט מדאעש יוצא מהתכנית?"

ספק 500

(טורקיה: כך ניסתה יוון להטביע פליטים סורים)

ראש ממשלת קנדה החדש, ג'סטין טרודו, יודיע בהמשך היום (שלישי) על התכנית לקבלת 25 אלף פליטים סורים למדינה עד סוף השנה, אך על פי כלי תקשורת במדינה, בעקבות פיגוע הטרור בפריז הוחלט שלא לאפשר את שהייתם של גברים רווקים. על פי דיווחים רשת CBC הקנדית, המדינה תקבל משפחות, נשים וילדים, בעוד שגברים רווקים לא יקבלו אשרת שהייה, מסיבות ביטחוניות.

התכנית של טרודו, שעליה חזר במשך ימי קמפיין הבחירות, זכתה לתמיכה רבתי. אלא שהמתקפה בפריז, שבה נרצחו 130 בני אדם, והעובדה שחלק מהמחבלים הגיעו לאירופה בחסות גל הפליטים, זרעה פחד בקרב תושבי המדינה וגררה ביקורת על התכנית. על פי סקרים אחרונים, נראה כי 54% מהקנדים מתנגדים כעת לתהליך המזורז לקליטת הפליטים.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: כך ניסתה יוון להטביע פליטים סורים. צפו בתיעוד
"זו לא אשמתי": סיפורו של האיש שהבריח מהגרים למותם במשאית
סערה נוספת של טראמפ: הציע לעקוב אחר המוסלמים במדינה - וחזר בו

ראש ממשלת קנדה הנבחר, ג'סטין טרודו, 21 באוקטובר 2015. רויטרס
יכריז היום על התכנית לקליטת 25 אלף פליטים/רויטרס

שגריר קנדה בירדן אמר כי במסגרת התכנית, הפליטים הסורים הנמצאים במחנות בירדן, בלבנון ובטורקיה יוטסו לקנדה החל מה-1 בדצמבר. השגריר, ברונו סאקומני, אמר כי המבצע יעלה בסביבות 1.2 מיליארד דולרים. כמו כן, על פי התקשורת בקנדה, במסגרת התכנית יוטסו 900 פליטים סורים מדי יום למונטריאול ולטורונטו. עוד נמסר כי בעת שהותם בקנדה, הפליטים ישוכנו בשני בסיסים צבאיים בפרובינציות אונטריו וקוויבק, עד שיימצא להם דיור הולם.

פייסל אל-עזאם, חבר בארגון סיוע לפליטים, הביע תמיכה בהגבלות הצפויות על התכנית. "לא מדובר במצב אידיאלי, אך אני חושב שמה שאירע בפריז שינה את הדינמיקה ואת דעת הקהל הציבורית", אמר. השר לביטחון הציבור, ראלף גודייל, אמר כי "קנדה מתחשבת בכל הנוגע לביטחון בתהליך יישוב הפליטים, לא נתפשר על הביטחון".

מהגרים בסלובניה, אוקטובר 2015. רויטרס
"האם אדם צעיר, שאיבד את שני הוריו, יוצא מתכנית הפליטים?"/רויטרס

עם זאת, מנהיג האופוזיציה תומס מולקייר הזהיר מפני צעדים ביטחוניים מוגזמים. "האם אדם צעיר, שאיבד את שני הוריו, יוצא מתכנית הפליטים?", אמר. "האם אדם הומו הנרדף במדינתו יוצא מהתכנית? האם אלמן הנמלט מדאעש לאחר שראה את כל משפחתו מוצאת להורג יוצא מהתכנית?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully