וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור של מאי פלג מגיע לעליון: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

24.11.2015 / 7:15

"יש עתיד" תעתור לבג"ץ נגד ביטול השוויון בנטל, מכבי תל אביב תשחק נגד צ'לסי בחיפה ונציין 24 שנים למותו מאיידס של פרדי מרקיורי. אלו הדברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

"יש עתיד" תעתור לבג"ץ נגד ביטול השוויון בנטל

לפיד על פרשת חזן: "נתניהו שותק שתיקה בודהיסטית". ניב אהרונסון
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום תגיש מפלגת יש עתיד בשיתוף התאחדות הסטודנטים, עתירה לבג"ץ נגד ביטול השוויון בנטל. מליאת הכנסת אישרה הלילה את התיקון לחוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 49 מול 36 מתנגדים. על פי התיקון, תוארך תקופת ההסתגלות, שבמהלכה לא יוטלו סנקציות פליליות, בשש שנים. כך, חרדים שלא מתגייסים לצה"ל על פי חוק, לא יספגו סנקציות עד לשנת 2023, במקום עד 2017. "בתקופה של מצב ביטחוני קשה, כאשר כוחות הביטחון מתמודדים מול גל טרור מתועב – דווקא בזמן הזה ממשלת ישראל מבטלת את חוק השוויון בנטל. זאת פשיטת רגל מוסרית. זה בלתי נסלח", נמסר מהמפלגה. ח"כ אלעזר שטרן יגיש את העתירה.

העליון ידון בעתירה שהגישה משפחתה של מאי פלג

מאי פלג, טרנסג'נדרית שהתאבדה. נובמבר 2015. פייסבוק, צילום מסך
תיקבר כרצונה? מאי פלג/צילום מסך, פייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום ידון בית המשפט העליון בעתירה שהגישה משפחתה של הטרנסג'נדרית מאי פלג שהתאבדה החודש, נגד בקשתה בצוואתה שגופתה תישרף. המשפחה דרשה בערעור שהגישה כי גופתה של פלג תובא לקבורה בטקס יהודי מלא. בהרכב יישבו השופט ניל הנדל יחד עם השופטים אורי שהם וענת ברון. המדינה הודיעה אתמול לבית המשפט העליון כי אין פגיעה בתקנת הציבור אם גופתה של מאי פלג תישרף וכי אין איסור על כך בדיני מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

כנסת שדרות לחברה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשתתף גם השנה. ציפי לבני בכנס שנערך בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים כנס שדרות לחברה זו הפעם ה-12. הכנס, שנוסד בשנת 2003 על ידי אלוף (במיל') עוזי דיין והמכללה האקדמית ספיר, צמח להיות הבמה המרכזית לשיח ציבורי ואקדמי בתחומי החברה והכלכלה בישראל. הוא נערך במכללת ספיר ובעיר שדרות ומושך מדי שנה אלפי משתתפים המגיעים למפגש בלתי אמצעי עם המנהיגות הפוליטית, האקדמית, החברתית והכלכלית במדינה. השנה ישתתפו בו בין יתר נשיא המדינה ראובן ריבלין, השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני, יו"ר מרצ זהבה גלאון וח"כ עאידה תומא סלימאן מחד"ש. הכנס יימשך עד יום רביעי.

24 שנה למותו של פרדי מרקיורי

פרדי מרקיורי. GettyImages
היה אמור להיות היום בן 69. פרדי מרקיורי ובריאן מיי/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 24 שנים בדיוק, ב-24 בובמבר 1991 הלך לעולמו סולנה הכריזמטי של להקת "קווין" ואחד המוזיקאים הבולטים של המאה ה-20, פרדי מרקיורי. כותב השירים Don't Stop Me Now, Love of My Life, Bohemian Rhapsody, We Are the Champions ו-We Will Rock You נפטר בגיל 45 ממחלת האיידס שבה נדבק ארבע שנים קודם לכן, בשנת 1987. מותו הגביר את המודעות למחלה, אף על פי שהוא הודה בה יום אחד בלבד לפני מותו. סביר להניח שרובכם לא ידעתם כי פרדי מרקיורי גדל בהודו למשפחה זורואסטרית, ועבר לגור באנגליה בגיל 17. לפיכך, הוא נחשב לכוכב הרוק ההודי הראשון, וכן לכוכב הרוק הזורואסטרי הראשון.

מכבי תל אביב - צ'לסי

שחקני מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתאמנים לקראת המשחק. שחקני מכבי תל אביב, אתמול/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי תל אביב את צ'לסי למשחק יוקרתי במיוחד בליגת האלופות. האלופה הישראלית, שהפסידה בארבעת משחקיה הקודמים בשלב הבתים, התנחמה בכיבוש שער ראשון במחזור הקודם בהפסד 3:1 לפורטו, וכעת היא תנסה להדהים את אירופה ולחלץ נקודה מול אלופת אנגליה. הכחולים של ז'וזה מוריניו עוברים עונה קשה בפרמיירליג, וגם בליגת האלופות הם מדורגים רק במקום השני בבית, במרחק של שלוש נקודות מפורטו המוליכה, ולכן עבורם המפגש באיצטדיון בחיפה חשוב עוד יותר על מנת להימנע מהדחה משפילה עוד לפני שמינית הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully