וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מגל פנה ליושבי המליאה בערבית: "אנחנו נישאר בארץ לנצח"

23.11.2015 / 18:05

חבר הכנסת מהבית היהודי עורר סערה במהלך הצבעת האי-אמון בממשלה בנושא "אפליה ממוסדת נגד המגזר הערבי", כשפתח בנאום בשפה הערבית. "אני פונה אליכם בערבית כי המנהיגים שלכם לא אומרים לכם את האמת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) עורר סערה היום (שני) במליאת הכנסת כשעלה לדוכן במהלך הצעת אי-אמון בנושא "אפליה ממוסדת נגד המגזר הערבי", ופנה ליושבי המליאה בשפה הערבית. "שלום עליכם, בני דודים. אני פונה אליכם בשפה הערבית כי אני רוצה שתשמעו את האמת", פתח מגל. "המנהיגים שלכם לא אומרים לכם את האמת. אנחנו שבנו לארצנו אחרי 2,000 שנה בגלות. לא תשמעו על אף אירוע דומה לזה בהיסטוריה - זו מולדתנו היחידה", אמר. "אל-אקצא לא בסכנה – המסגד נמצא מחוץ לתחום של בית המקדש שלנו, ואין שום בעיה איתו. אנחנו מתפללים להקמת בית מקדשנו במהרה בימינו".

מגל המשיך: "הטרור והאלימות לא יוציאו אותנו מפה. תשתחררו מהחלום שביום מן הימים היהודים יעזבו את האדמה. אנחנו פה, על האדמה הזו, לעולם. הסתכלו סביבכם. מה אתם רואים? המזרח התיכון נחרב, אבל פה גן עדן. תראו מה בנינו ב-67 שנה. אימפריה. ותראו את הרשות הפלסטינית. 20 שנה. מה בניתם? תראו את רצועת עזה. עשר שנים בלי יהודי אחד. מה בניתם? כלום. כל הכסף שלכם מוקדש לניסיון לחיסול ישראל, אבל זה לא יעזור. אתם לא הורגים אותנו בגלל הכיבוש או ההתנחלויות. האמת היא שאתם הורגים ושונאים אותנו בגלל שאנחנו בעלי הבית פה".

לאחר מכן, הבהיר כי מבחינתו לא תקום מדינה פלסטינית בשטח שבין הירדן לים. "לא למדתם את השיעור ופתחתם באינתיפדה ב-1987, ב-2000 וגם עכשיו. כל סנטימטר וכל נשק שנתנו לכם לצורך השלום השתמשתם בהם נגדנו. אני אומר לכם: תלמדו את השיעור מההיסטוריה. אל תיפלו שוב לאותו פח ותדעו את האמת: מדינה פלסטינית לא תקום בין הנהר לים. לרשות הפלסטינית היום יש נשיא, ממשלה, משטרה ורשויות. הדו-קיום אפשרי, השלום אפשרי, הביטחון אפשרי - אבל זה צריך להיות הדדי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פיגוע רביעי היום: ישראלי נרצח בדקירה בכביש 443
תיעוד: המחבלות מהפיגוע ליד שוק מחנה יהודה מחפשות אחר קורבן
"תיבת הזהב של שג'אעיה": האוצר האבוד שמסעיר את רצועת עזה

ינון מגל. ראובן קסטרו
"אל-אקצא לא בסכנה". מגל/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום פורסם כי נוהל חדש במשטרת ירושלים מגביל את מספר היהודים העולים להר הבית ל-60 ביום. מודעה שנתלתה אתמול בשער המוגרבים, שדרכו נכנסים תיירים ויהודים למתחם, מכריזה כי על יהודים המעוניינים לעלות להר לתאם את ביקורם מול המשטרה יום לפני הביקור. זאת, בניגוד למצב שהיה קיים עד כה, שבמסגרתו לא היה צורך בתיאום לפני הגעה ולא היו מכסות המגבילות את כמות המבקרים. ההגבלה היחידה עד כה הייתה בשעות המותרות לכניסה למתחם.

בשיחה שערך אחד מפעילי הר הבית עם "יחידת הר הבית" של המשטרה, שמספר הטלפון שלה מופיע במודעה, נאמר לפעיל כי מספר היהודים העולים להר יוגבל לעשרות מדי יום. "כל פעם יש קבוצה מסוימת, כמות של אנשים שעולים להר הבית", אומר השוטר בשיחה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. הפעיל שואל "כמה מקומות יש?", והשוטר עונה: "במשמרת של הבוקר 45. מחלקים לקבוצות של 15, בצהריים 15". הפעיל מוודא ומוסיף: "סך הכל ביום 60 יהודים?", והשוטר מאשר. לשאלתו אם יוכל להיכנס ללא תיאום מראש עונה השוטר: "אם יש מקום נוסיף אותך". הפעיל חוזר ושואל: "אז יש מכסה של 60 יהודים ביום?", והשוטר עונה כי "אם יש אפשרות זה בכל מקרה לשיקול דעת של הפיקוד. זה נוהל חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully