וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: שר המינויים של ממשלת ישראל

23.11.2015 / 12:00

אם מישהו תהה האם השר דרעי עוזב את משרד הכלכלה בלי מתנת פיוס, קיבל תשובה לתהייתו - לא. משרד הכלכלה אמנם יישאר בידיו של רוה"מ, אך סמכויות שר הכלכלה בתחום מינוי המקורבים יחזרו לידיים של ש"ס לאלתר

רוה"מ בנימין נתניהו והשר אריה דרעי במליאה, כנסת ישראל. מאי 2015. רויטרס
רוה"מ נתניהו והשר אריה דרעי/רויטרס

אתמול אישרה הממשלה הצעה להעביר סמכויות מאוד ספציפיות משר הכלכלה – נכון להיום בנימין נתניהו – לשר לשירותי דת. הסמכויות המועברות הן השליטה על המינויים בבתי הדין לעבודה, בין השאר על מינוי נציגי הציבור בבתי הדין האזוריים ובית הדין הארצי לעבודה. על מנת לש?בר את האוזן, מדובר באפשרות לעשרות מינויים בשנה הקרובה.

אם מישהו תהה האם השר אריה דרעי עוזב את משרד הכלכלה בלי מתנת פיוס, היום הוא קיבל תשובה לתהייתו. התשובה היא חד-משמעית לא; משרד הכלכלה אמנם יישאר בידיו של ראש הממשלה עד להעברתו לשר אחר, אך סמכויות שר הכלכלה בתחום מינוי המקורבים יחזרו לידיים של ש"ס לאלתר. ברור לכל שאין קשר אמיתי בין השר לשירותי דת לבין מינוי נציגי ציבור בבתי הדין לעבודה. הקשר היחיד הוא הקשר המפלגתי.

מה אנו למדים מכך? שר שעוזב משרד מבחירה ומבקש להשאיר בידיו סמכויות, חושף במפורש את סדרי העדיפויות שלו במשרד. במקרה הזה ברור שאת אריה דרעי פחות מעניין תחום הפיתוח של אזורי תעשייה, מרכז ההשקעות שמסייע למפעלים בפריפריה או שליטה על המכסים ובכך על מדיניות הייצוא והייבוא של המדינה. אחרת הוא היה יכול להתעקש על העברת סמכויות אלה, או חלקן, למשרדו או למשרד אחר. מה שמעניין הוא יכולת השליטה והתגמול.

אפשר להכתיר את השר אזולאי בכותרת חדשה – שר המינויים. מתוקף תפקידו המקורי הוא אמון על מאות מינויים במועצות הדתיות, מינוי רבני שכונות וקהילות ועל עשרות מינויים בגוף הבוחר את הרבנים המקומיים ברשויות המקומיות. במסגרת המו"מ הקואליציוני הוא קיבל אחריות גם על בתי הדין הרבניים, לרבות היכולת למנות מינויים זמניים בבתי הדין ולהשפיע על הוועדה למינוי דיינים. וכעת הוא אמון גם על מינויים בבתי הדין לעבודה.

ח"כ דוד אזולאי מש"ס. אלון נוריאל,
אפשר להכתיר אותו בכותרת חדשה – שר המינויים. השר דוד אזולאי/אלון נוריאל

מה שנוצר כאן הוא עיוות מתמשך של סמכויות השרים במשרדי הממשלה. שר החקלאות ופיתוח הכפר אחראי על השירות הלאומי, ועכשיו השר לשירותי דת, במקום לעסוק ברגולציה על שירותי דת, אמור לעסוק בנוסף לכך במינוי נציגי ציבור בבתי הדין לעבודה. מה בין זה לבין תפקידו המקורי? כלום. במקום לטפל בשירותי הדת המידרדרים; כשרות, גיור, מקוואות, ברבנות הראשית שהולכת ומאבדת קשר לאתגרי החברה הישראלית, השר דוד אזולאי יעסוק עוד ועוד במינויים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully