וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל חדש במשטרה: מספר המבקרים היהודים בהר הבית מוגבל ל-60 ביום

23.11.2015 / 14:30

מודעה שנתלתה אתמול בשער המוגרבים, דרכו נכנסים מבקרים לא מוסלמים, מציינת כי מי שרוצה להגיע צריך לתאם את הביקור עם המשטרה יום לפני - בניגוד למצב עד כה. בשיחה שהגיעה לידי וואלה! NEWS אישר שוטר כי אכן יש מכסה ליהודים. ארדן הגיב והבטיח: "לא תהיה הגבלה"

צילום: טלי מאייר, עריכה: טל רזניק

נוהל חדש במשטרת ירושלים מגביל את מספר היהודים העולים להר הבית ל-60 ביום. מודעה שנתלתה אתמול (ראשון) בשער המוגרבים, שדרכו נכנסים תיירים ויהודים למתחם, מכריזה כי על יהודים המעוניינים לעלות להר לתאם את ביקורם מול המשטרה יום לפני הביקור. זאת, בניגוד למצב שהיה קיים עד כה, שבמסגרתו לא היה צורך בתיאום לפני הגעה ולא היו מכסות המגבילות את כמות המבקרים. ההגבלה היחידה עד כה הייתה בשעות המותרות לכניסה למתחם.

בשיחה שערך אחד מפעילי הר הבית עם "יחידת הר הבית" של המשטרה, שמספר הטלפון שלה מופיע במודעה, נאמר לפעיל כי מספר היהודים העולים להר יוגבל לעשרות מדי יום. "כל פעם יש קבוצה מסוימת, כמות של אנשים שעולים להר הבית", אומר השוטר בשיחה שהגיעה לידי וואלה! NEWS. הפעיל שואל "כמה מקומות יש?", והשוטר עונה: "במשמרת של הבוקר 45. מחלקים לקבוצות של 15, בצהריים 15". הפעיל מוודא ומוסיף: "סך הכל ביום 60 יהודים?", והשוטר מאשר. לשאלתו אם יוכל להיכנס ללא תיאום מראש עונה השוטר: "אם יש מקום נוסיף אותך". הפעיל חוזר ושואל: "אז יש מכסה של 60 יהודים ביום?", והשוטר עונה כי "אם יש אפשרות זה בכל מקרה לשיקול דעת של הפיקוד. זה נוהל חדש".

לקריאה נוספת:
"לא עולים להר הבית, אל תרצחו אותנו": הפנייה של העיתון החרדי לערבים
ירדן מתנגדת שישראל תתקין מצלמות בהר הבית: "אל תתערבו"
לראשונה זה 15 שנה: פעיל הר הבית הורחק בצו מנהלי מירושלים

המבקרים היהודים בהר הבית: "הסטטוס קוו הוא אפליה גזעית". ספק 500
"לא נשתף פעולה עם מכסות, הגבלות ואפליה גזענית בניחוח אנטישמי". הר הבית/ספק 500

שעה קלה לאחר הפרסום התייחס השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להנחיה החדשה. "לא תהיה הגבלה מראש על מספר המבקרים בהר הבית. המשטרה תעשה כל שביכולתה כדי לאפשר כניסה ולאבטח כמה שיותר מבקרים במהלך שעות הפתיחה של ההר", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. על תיאום הביקורים אמר: "למען הסר ספק אין חובה לתאם את הביקור. המשטרה המליצה לתאם את הביקור רק כדי לחסוך זמן המתנה מיותר בתור לכניסה להר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ארגונים למען עליית יהודים להר הבית תקפו את הנוהל החדש. לטענתם, המשטרה והמשרד לביטחון הפנים "מצפצפים על החוק", וכי "בדומה לשאר ההגבלות הגזעניות, גם הגבלה זו חלה על יהודים בלבד ואילו תיירים ואלו שאינם יהודים לא נדרשים לתאם הגעה, מספרם לא מוקצב והם חופשיים באופן מלא בשטח ההר".

עוד נמסר מהארגונים כי הם "לא ישתפו פעולה עם מכסות, הגבלות נוספות ואפליה גזענית בניחוח אנטישמי המנוגדות לעקרונות חופש הפולחן וחופש הגישה למקומות הקדושים, וקוראים לציבור להמשיך להגיע להר הבית בהמוניו, כתמיד וללא תיאום".

משטרת ירושלים מגבילה את היהודים העולים להר הבית. חיים וייספיש, מערכת וואלה! NEWS
יש לתאם הגעה. המודעה בשער המוגרבים/מערכת וואלה! NEWS, חיים וייספיש

לפני כשלושה חודשים הציבה המשטרה שלט דומה בכניסה להר, ולפיו "ביקורים יתבצעו בתיאום מראש". הפעילים אמרו אז כי יפנו לבית המשפט, אולם השלט הוסר תוך זמן קצר והמשטרה נמנעה מלאכוף את הרישום.

"סטודנטים למען הר הבית": ההגבלה מזכירה את האפרטהייד

בתנועת "סטודנטים למען הר הבית" אמרו כי "לפני כשלושה חודשים ניסתה משטרת ישראל להנהיג את הנוהל הפסול הזה, שבפעם המי יודע כמה מפר את הסטטוס קוו לרעה ומדרדר את זכויות היהודים בהר הבית למחוזות נידחים בדרום אפריקה של לפני כמה עשורים. ההחלטה לנסות ולקצוב שוב את קבוצות היהודים ואותם בלבד, כשמוסלמים ונוצרים יכנסו בחופשיות, ל-60 בכל יום לפי רשימות מסומנות ואישורים מראש, מזכירים את ימי הספרים הלבנים והסרטיפיקטים, ולא את ימי מדינת ישראל והגשמת חזון הדורות ושיבת ציון".

"מי המבוגר האחראי שימנע את רמיסת היהודים בהר הבית?"

הם הוסיפו כי "באוויר נותרה השאלה, מי המבוגר האחראי שימנע את רמיסת היהודים בהר הבית, ואם ממשלת ישראל בוחרת להמשיך בהידרדרות הסטטוס קוו בהר ולהיכנע לטרור".

במשטרת ירושלים הבהירו כי התיאום מראש הוא לרווחת המבקרים היהודים. "מדובר במהלך לשיפור השירות ובניסיון לצמצם את זמן ההמתנה בכניסה להר הבית", מסר דובר משטרת המחוז.

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully