וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל קרבתו למשפחת פוגל: תוקף נשיא "רבנים לזכויות אדם" שוחרר ממעצר

22.11.2015 / 11:20

נער בן 17 מאיתמר נאשם כי בעודו רעול פנים תקף עם סכין את הרב אריק אשרמן בחודש שעבר. באופן חריג, בית המשפט שחרר אותו למעצר בית לאור העובדה שאין לו עבר פלילי וכי התסקיר בעניינו היה חיובי - וגם לאור הטראומה שחווה מרצח המשפחה ביישובו ב-2011

קרדיט: רבנים למען זכויות אדם

בית משפט השלום בפתח תקווה שחרר היום (ראשון) למעצר בית את הנאשם בתקיפת נשיא עמותת "רבנים למען זכויות אדם", הרב אריק אשרמן, בחודש שעבר. זאת, בין היתר, בטענה כי העובדה שהיה קרוב למשפחת פוגל, שחמישה מהם נרצחו בפיגוע ביישובו ב-2011, היא טראומת עבר שיש להתחשב בה.

לפי כתב האישום, התוקף, נער בן 17 תושב איתמר, זרק אבנים בעודו רעול פנים לעבר עיתונאי זר ולעבר אשרמן, ולאחר מכן הכה אותו באגרופיו ובעט בו. בשלב מסוים לפת הנער בחוזקה את צווארו של אשרמן בתנועת חניקה והפיל אותו ארצה על ברכיו, והמשיך להכות אותו בראשו.

לקריאה נוספת:
תיעוד: יהודי רעול פנים תוקף רב פעיל זכויות אדם ליד איתמר
תושב איתמר נעצר בחשד לתקיפת נשיא "רבנים למען זכויות אדם"
אשרמן ב-2014: "אנחנו בוגדים? אנחנו מתקנים את העולם"

פעיל בארגון "רבנים לזכויות אדם" הותקף על ידי מתנחלים. צילום מסך
הנער תקף את אשרמן עם סכין שלופה. התקיפה בחודש שעבר/צילום מסך

פרקליטו של הנער, עורך הדין איתמר בן גביר, טען כי רצח משפחת פוגל הוא אירוע שיש לקחת בשיקולי בית המשפט. השופט קיבל את הצעתו לחלופת מעצר במקום מרוחק, בצפון הארץ, בין היתר לאור העובדה כי לנער אין עבר פלילי ולאחר שבתסקיר של משרד הרווחה ניתנה חוות דעת חיובית בעניינו. הוא הוסיף כי חוקרי ימ"ר "התעלמו בכוונה מהפרובוקציה שביצע הרב אשרמן" טרם הותקף באלימות.

"אני דורש לבדוק את הקשר הפסול בן אשרמן למשטרת מחוז ש"י. מדובר בפרובוקטור, שמשום מה זוכה לחסינות מהמשטרה. יש לאיש השמאל הקיצוני קו חופשי עם מפקדי היחידה, שמתעלמים בכוונה מהפרובוקציות שהוא עושה ונותנים לו מעין חסינות", הוסיף בן גביר.

עוד באותו נושא

"הפלסטינים חוטפים יותר": הרב שמצליח לעצבן את המתנחלים

לכתבה המלאה

רבנים למען זכויות אדם: "בן גביר שקרן"

הנער צפוי לעמוד בפני כתב אישום בשבועות הקרובים. מיוחסות לו עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, החזקת סכין והחזקת תחמושת.

מרבנים למען זכויות אדם נמסר בתגובה: "בניגוד לטענות השקריות בתקשורת של עו"ד בן גביר, הרב אשרמן לא עורר שום פרובוקציה ותקיפתו אירעה בשטח חקלאי של פלסטינים, במיקום שלא נמצא בצמידות לגדר של התנחלות כלשהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully