וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל נגד מתווה הגז: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

22.11.2015 / 7:00

מתווה הגז מגיע לוועדת הכלכלה, דיון בנושא דה-הלגיטימציה של ישראל בעולם בבית הנשיא ויומולדת לשחקנית סקרלט ג'והנסון. רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

מתווה הגז מגיע לוועדת הכלכלה

ח"כ איתן כבל בטקס חניכת המטה ביגאל אלון. ראובן קסטרו
"כמעט כולם מתייחסים לנוסח המתווה 'כרע במיעוטו'". יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תתחיל ועדת הכלכלה של הכנסת בהליך התייעצות בנוגע לאישור מתווה הגז. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הביע לא פעם את התנגדותו למתווה ובסוף השבוע האחרון אף פרסם פוסט בנושא הפעלת סעיף 52 בעמוד הפייסבוק שלו. "החל מיום ראשון תצא ועדת הכלכלה בראשותי למסע מקצועי ורציני לחשוף את הסיבות שבגינן מתעקש שר הכלכלה וראש הממשלה לעקוף את הסמכות המקצועית של כל הרגולטורים כולם ולעשות שימוש בסמכות שמעולם לא נעשה בה שימוש", כתב. "פגשתי מומחים והקשבתי להם בלב פתוח ובנפש חפצה, אך כמעט כולם מתייחסים לנוסח המתווה 'כרע במיעוטו'". בדיון ישתתף גם ראש הממשלה, המכהן בין היתר כשר הכלכלה. אמש הפגינו אלפי בני אדם ב-20 ערים שונות ברחבי הארץ נגד אישור המתווה.

שביתה בקריית ארבע עקב המצב הביטחוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש מועצת קריית ארבע-חברון מלאכי לוינגר על רקע מערת המכפלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יושבתו מוסדות החינוך של קריית ארבע, מכיתות א' ועד י"ב עקב המצב הביטחוני. נוסף למוסדות החינוך, ישבתו גם המועצה המקומית, המועצה הדתית, המתנ"ס וכל תושבי המועצה. ראש מועצת קריית ארבע וחברון, מלאכי לוינגר, אמר בחודש שעבר כי "האירועים האחרונים בגזרה מעידים כי כוח ההרתעה לא פועל מול הפורעים בשטח". לוינגר קרא לשר הביטחון משה יעלון לנקוט ביד קשה מול המחבלים ולדאוג להשבת כוח ההרתעה של צה"ל. לדבריו, "אני דורש ענישה חמורה כולל הריסת בתיהם של המחבלים ושולחיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נאום שגריר ישראל בארה"ב חיים הרצוג באו"ם, 1979. ערוץ AP ביוטיוב, צילום מסך
נאומו של השגריר חיים הרצוג באו"ם ב-1975/צילום מסך, ערוץ AP ביוטיוב

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית הנשיא טקס לציון 40 שנה לנאום ההיסטורי "ציונות היא גזענות" שנשא הנשיא לשעבר חיים הרצוג בעת שכיהן כשגריר ישראל באו"ם. ב-10 בנובמבר 1975 קיבלה העצרת הכללית של האו"ם את החלטה 3379 הקובעת כי "ציונות היא גזענות". השגריר הרצוג הגיב לקבלת ההחלטה במעשה חריג, שהונצח במצלמות והפך לסמל היסטורי: הוא קרע לגזרים נייר ובו נוסח ההחלטה הגזענית. ההחלטה העוינת לישראל, שבוטלה בשנות ה-90, נחשבת כיום לאחד מנקודות השפל הגדולות של האו"ם, בוודאי בהקשר הישראלי. באירוע יערך דיון בנושא דה-הלגיטימציה של ישראל בעולם שתופס תאוצה בשנים האחרונות וינחה אותו תא"ל במיל' מייק הרצוג, בנו של הנשיא חיים הרצוג.

המאמן החדש של מכבי ת"א ישיג ניצחון ראשון?

מאמן מכבי תל אביב ז'אן טבק. ברני ארדוב
תחת זכוכית מגדלת. ז'אן טבק/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום, אחרי עוד הפסד ביורוליג, תארח מכבי תל אביב את מכבי חיפה למשחק המרכזי של המחזור בליגת העל בכדורסל. מאמן הצהובים, ז'אן טבק הקרואטי, נחל מפלה במשחקו הראשון בתפקיד, עם 88:82 מול צסק"א מוסקבה ואולי בזירה המקומית הדברים יעבדו לו בצורה טובה יותר במפגש נגד הקבוצה שמולה מכבי תל אביב, שנמצאת במשבר כבד, זכתה באליפות האחרונה שלה. אין ספק שהפסד נוסף עלול לסבך עוד יותר את המצב ביד אליהו.

תגידו מזל טוב לאחת הנשים היפות בעולם

סקרלט ג'והנסון לובשת דולצ'ה וגבאנה בטקס פרסי האוסקר, הוליווד, פברואר 2011. GettyImages
סקרלט ג'והנסון בטקס פרסי האוסקר ב-2011/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תחגוג השחקנית האמריקנית סקרלט ג'והנסון את יום הולדתה ה-31. כוכבת "העולם שבפנים", "אבודים בטוקיו", "נערה עם עגיל פנינה", "ויקי כריסטינה ברצלונה", "הנוקמים" ו"איירון מן 2", נחשבת לאחת הנשים היפות בעולם. אם לא די בכך, ג'והנסון גם שימשה כמוזה ללא מעט אנשים. למשל הזמרת קייטי פרי סיפרה שאת השיר שלה, "I Kissed A Girl", היא כתבה על השפתיים הבשרניות של הכוכבת. שמה של ג'והנסון נקשר לישראל לאחר שנבחרה בשנה שעברה לפרזנטורית הבינלאומית של "סודהסטרים", שמפעלה נמצא ביישוב מעלה אדומים, מעבר לקו הירוק. היא זכתה עקב כך לביקורת רבה ובריאיון למגזין "אובזרבר" הבריטי אמרה בעוז, "אני עומדת מאחורי ההחלטה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully