וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהלוויות הרוגי הפיגועים בגוש עציון ובת"א: "מי שהיה לא יהיה עוד"

בני משפחה, חברים ואנשי ציבור, בהם אדלשטיין, בנט וראש מועצת גוש עציון, ליוו למנוחות את יעקב דון, שנרצח אתמול בפיגוע הירי באלון שבות. שעות לאחר מכן התקיימה הלוויית ראובן אבירם, תושב רמלה שנהרג בפיגוע בבניין פנורמה בדרום תל אביב

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: קשת סידי, מרום שפיצר

אלפים ליוו היום (שישי) למנוחות את יעקב דון, בן 49 מאלון שבות, בבית העלמין המקומי, שנרצח אתמול בפיגוע הירי בגוש עציון והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. "יעקב, אהוב שלי, תמיד רצית שאדבר באירועים שלנו, בשמחות, הנה עכשיו זה קורה", ספדה לו אלמנתו שרה.

"זכיתי בבעל אוהב ובאבא הכי מדהים לילדינו. לפני כמה ימים אמרת לי בתסכול שאתה לא עושה כלום בבית בגלל העבודה, שאתה צריך להגיש, אבל זה לא נכון, עשית הכול גם וגם. לעצמך לא רצית שום דבר", הוסיפה.

הלווית יעקב דון שנרצח בפיגוע בגוש עציון בבית העלמין כפר עציון. משה שטיינמץ, מערכת וואלה! NEWS
"רוצה לחבק אותך חזק חזק". בית העלמין באלון שבות, היום/מערכת וואלה! NEWS, משה שטיינמץ

"כמה דאגת להוריך, לאמא שלי אחרי שאבא נפטר. כמה אהבת את ילדינו היקרים. כמה שמחה הייתה בבית בזכותך", המשיכה שרה ואמרה. "יעקב שלי, אהובי, מתוק, אני עוד לא תופסת שמה שהיה לא יהיה עוד. את מה שהותרת ננסה לשמור, ואתה מלמעלה תתחנן לפני הקדוש ברוך הוא. אני כל כך כל כך אוהבת אותך".

מלבד בני המשפחה וחברים השתתפו בהלוויה גם שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל, בני משפחה וחברים. "אבא, אני צריך אותך, צריך אבא שלומד איתי, שגאה בי", ספד לו בנו אביעד. "אבא פשוט, פעלתן, שמח כזה, שאף פעם לא מתביישים בו. אני רוצה לשבת לידך כשאתה נוהג עוד פעם, רוצה לחבק אותך חזק חזק. קשה לי להבין למה איך ואיפה אתה? היחיד שיכול לעזור לי להתמודד עם הקושי זה אתה, אבל אתה לא פה. אבא, תלמד אותי איך להיות אופטימי ברגעים כאלה בשבילי בשביל המשפחה. אבא, אל תשכח אף פעם להמשיך לאהוב אותי", המשיך בנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלווית יעקב דון שנרצח בפיגוע בגוש עציון בבית העלמין כפר עציון. רוני כנפו
בית העלמין באלון שבות, היום/רוני כנפו

אחרי אביעד דיבר הבן נאור. "אבא נתן לי דרך, נתן לי כוח. איש של מגע, חיוך ואהבה שזורמת בוורידים שלי. יום שישי היום זו השבת הראשונה שלא אזכה לברכה, לחיבוק עוטף אהבה. אני לא מסוגל להבין, לא קולט שזה אמיתי". הבן ידידיה סיפר כי בני המשפחה תכננו לקנות ליעקב מכונת קפה ומגילת אסתר לכבוד יום הולדתו ה-50. "אמא תכננה לחגוג לך כשתסיים לכתוב את העבודה. לא יעבור יום שעה ושהיה שלא אזכר בך. אתה מסתכל מלמעלה עלינו בשמחה ובגאווה ומתחת לשפם המוכר מסתתר החיוך", ספד.

אחיו של יעקב, רמי, סיפר על בהספדו על היחסים בין יעקב לאביו. "כיבוד ההורים שלך היה מופלא, מסירות אין קץ, היית היחיד בדרכך המיוחדת שהצלחת לדובב את אבא ולהעלות חיוך על פניו", אמר. "תמיד אמרתי לילדי שיעקב הוא אח אמיתי. גם היום אנו אומרים שהקדוש ברוך הוא יודע מה הוא עושה, אך אנו זועקים, איננו מבינים. נעשה כל שביכולתנו למלא את החלל. צוואתו הבלתי כתובה של יעקב שנמשיך לחיות ולהיאחז בארצנו האהובה ושנמשיך לאהוב כל אדם. היה שלום אחי ומורי, ונפשי קשורה בנפשך".

יעקב דון, הרוג מפיגוע הירי באלון שבות. נובמבר 2015. באדיבות המשפחה
"תמיד היית מהעושים ולא מהמדברים". יעקב דון/באדיבות המשפחה

דון שימש כמחנך וכרכז חינוך חברתי בתיכון "דרך אבות" באפרת, והיה גם מדריך תקשוב של משרד החינוך ובנוסף לכך דוקטורנט לטכנולוגיה חינוכית באוניברסיטת חיפה. כמו כן, הוא היה פעיל בענייני קהילה וחינוך בגוש עציון וכיהן בעבר כחבר ועד היישוב ויושב ראש ועדת חינוך. "היינו מחליפים דברים מהמקרר בשליחות הנשים כשכנים ומנהלים שיחות נפש", אמר ראש המועצה פרל, שעבד עמו. "היית לנו דוגמא ומופת. מעת לעת התייעצת איתי לגבי משימות קהילתיות, תמיד היית מהעושים ולא מהמדברים", הוסיף.

"יעקב, חברנו האהוב, בלב קרוע אנחנו מתכנסים כאן היום, ערב שבת 'ו?י?צ?א יעקב', כדי להיפרד ממך, איש יקר ומוערך, איש של תורה ודעת, איש רוח ו?מעשה", ספד לו יו"ר הכנסת, שהתגורר עם משפחתו באלון שבות עד שנת 2008. "אדם שפעל כל ימיו מתוך תודעת שליחות, למען העם היהודי, למען חינוך הדור הבא ולמען יישוב הארץ. החשבתי עצמי כחברך האישי, שהרי הכרתי אותך היטב בשנים הרבות שבהן התגוררנו יחד כאן באלון שבות. אבל יעקב, הרי היית כה אהוב על הבריות, היית חברם של רבים כל כך, מהותך הייתה של חבר. לא רק מורה ומחנך מסור ואהוב, אלא קודם כל אדם. אפשר היה לומר עליך ללא כחל וסרק ש'מצאת חן בעיני אלוקים ואדם'".

"ההסתה הקשה רק מחריפה והולכת"

"רבותי, אנחנו מתמודדים כבר תקופה ממושכת עם טרור", פנה אדלשטיין לנוכחים. "זיכרוננו איננו קצר ובוודאי רבים מכם זוכרים איך עמדנו ממש לפני שנה וספדנו, גם אני, לדליה למקוס מתקוע, זכרה לברכה. ירושלים בערה גם באותה עת, היא בערה גם לאחרונה ולמעשה לאורך כל ימי הציונות אין לנו רגע דל. שונאי ישראל אינם משלימים עם עצם קיומנו כאן ולצערנו איננו רואים באופק הנראה לעין שינוי בתפיסה, אדרבה, ההסתה הקשה רק מחריפה והולכת".

אדלשטיין קרא "למצות את הדין גם עם כל אותם מסיתים ומדיחים, כל אלו שקוראים במסגדים ובהטפות ארס שקריות לרצוח יהודים. כל מי שמחדיר למוחם של ילדים מגיל קטן שיהודי וישראלי הם מושא ללעג, לפחד ולשנאה, שיש להעביר מהעולם".

"פעלו נגד המרצחים": אלפים השתתפו גם בהלוויית תושב רמלה שנרצח בת"א

לאחר הלוויית דון, הובא למנוחות ראובן אבירם, תושב רמלה שנהרג אתמול בפיגוע בבניין פנורמה שבדרום תל אביב. אלפי תושבים, נציגי ציבור, רבנים ובני משפחה הגיעו לבית העלמין החדש ברמלה, בהם חברים ובני משפחה וראש העיר יואל לביא.

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ספדה לאבירם בשם מדינת ישראל: "המדינה והממשלה לא ישבו לעולם בחיבוק ידיים כאשר אזרחינו מאוימים מדי יום על ידי הטרור. נרדוף את הרוצחים ונשיב לכולם את המציאות שלה אנו ראויים. בשם יו"ר הכנסת וכנסת ישראל, אני מחבקת אתכם ביום הנורא הזה ומבטיחה כי לא ננוח ולא נשקוט עד אשר יחזור השקט לרחובות ישראל, כי אובדנכם הוא אובדננו".

הלוויתו של ראובן אבירם, ההרוג בפיגוע הדקירה בתל אביב, בית העלמין רמלה. נובמבר 2015. יותם רונן
הלוויית ראובן אבירם בבית העלמין החדש ברמלה, היום/יותם רונן

"רמלה כולה מחבקת את בני משפחת אבירם ומשתתפת באבלם הכבד", אמר ראש עיריית רמלה, יואל לביא. "אלוהינו שבשמים - זה הזמן להעניק למנהיגנו את העוז להחליט למגר התקפות המרצחים עלינו. להחליט בתבונה לא רק על הריסת מבנה ביתו של הרוצח השפל, אלא גם את מבני ביתם וזכויותיהם האזרחיות של כל אלה ששתלו בו את השנאה, את האיבה ואת החזון להרוג בני אדם".

האח אלכס ספד גם הוא לראובן וקרא לממשלה לפעול כנגד המרצחים. "הפסיקו עם הדיבורים, הפסיקו לשתוק, הוציאו את הידיים מהכיסים ופעלו כנגד המרצחים. אנחנו חזקים ונישאר מאוחדים. אותנו לא ישברו".

(עדכון ראשון: 11:49)

הלוויתו של ראובן אבירם, ההרוג בפיגוע הדקירה בתל אביב, בית העלמין רמלה. נובמבר 2015. יותם רונן
הלוויתו של ראובן אבירם, ההרוג בפיגוע הדקירה בתל אביב, בית העלמין רמלה. נובמבר 2015/יותם רונן
ראובן אבירם, ההרוג מפיגוע הדקירה בבית פנורמה, תל אביב. נובמבר 2015. באדיבות המשפחה
ראובן אבירם/באדיבות המשפחה
הלוויתו של ראובן אבירם, ההרוג בפיגוע הדקירה בתל אביב, בית העלמין רמלה. נובמבר 2015. יותם רונן
הלוויתו של ראובן אבירם, ההרוג בפיגוע הדקירה בתל אביב, בית העלמין רמלה. נובמבר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully