וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חילק אוכל לחיילים": התייר שנרצח ביקר באתר לזכר שלושת הנערים

19.11.2015 / 20:05

עזרא שוורץ בן 18, ביקר יחד עם קבוצת תיירים בשמורת טבע באזור אלון שבות לזכר הנערים שנרצחו לפני כשנה וחצי. בפיגוע נרצח גם יעקב דון, בן 49 ואב לארבעה. "היה איש של חינוך וחיוך"

צילום: מור שאולי ואיחוד הצלה, עריכה: טל רזניק וקשת סידי

עזרא שוורץ, תלמיד הישיבה האמריקני בן ה-18, שנרצח אתמול (חמישי) בפיגוע בגוש עציון יחד עם יעקב דון, בן 49 מאלון שבות ושאדי ערפה, פלסטיני בן 24 מחברון שנורה למוות בשוגג, היה באזור אלון שבות יחד עם קבוצת תיירים שחזרו מהתנדבות עם חיילי צה"ל ומביקור בשמורת טבע לזכר שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. "הנרצח יחד עם חמישה תלמידים נוספים, באו מבית שמש לחלק אוכל לחיילי צה"ל בגוש עציון", נמסר מעיריית בית שמש. עובדי רווחה וחינוך של עיריית בית שמש ועובדי הישיבה מסייעים ונמצאים בבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם אושפזו הפצועים, וכן בישיבה.

יעקב דון הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הוא שימש כמחנך וכרכז חינוך חברתי בתיכון "דרך אבות" באפרת, והיה גם מדריך תקשוב של משרד החינוך ובנוסף לכך דוקטורנט לטכנולוגיה חינוכית באוניברסיטת חיפה. הוא ואשתו היו שליחי הוראה בטורונטו. כמו כן, הוא היה פעיל בענייני קהילה וחינוך בגוש עציון וכיהן בעבר כחבר ועד היישוב ויושב ראש ועדת חינוך. "יעקב היה איש חינוך בכל רמ"ח איבריו. אהב חינוך ומעל לכל אהב את תלמידיו. איש של חינוך וחיוך", נמסר מההתנחלות אלון שבות. הלוויתו תתקיים מחר, בשעה 10:30 בבית העלמין בכפר עציון.

פיגוע ירי ליד אלון שבות. נובמבר 2015. רויטרס
זירת האירוע באלון שבות/רויטרס
פיגוע ירי ליד אלון שבות. נובמבר 2015. רויטרס
המחבל ירה, התנגש במכונית ונורה/רויטרס

נעמה בגריש, האחות האחראית של המחלקה לרפואה דחופה בשערי צדק, נקלעה לזירת הפיגוע והגישה טיפול רפואי לפצועים. "נסעתי מבית החולים לכיוון היישוב שבו אני גרה וראיתי פקק ארוך לפני אלון שבות", סיפרה לוואלה! NEWS. "פתאום יצא רכב מהפקק והחל לנסוע בפראות מולי. התחלתי לצפצף ואז שמעתי יריות והבנתי שהיה פיגוע".

בהמשך, סיפרה כי היא סטתה מן הכביש, התקשרה לבעלה, לבית החולים שערי צדק – ואז חזרה לזירה לטפל בשני פצועים. "אחד מהם היה עם פציעת ראש, ומותו נקבע בשטח. השני היה במצב קשה. זיהיתי גם את מי שישב ברכב של המחבל והיה ירוי. את המחבל שירה לא זיהיתי".

פינוי הפצועים לבית החולים שערי צדק מפיגוע ירי ליד אלון שבות. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
פיצוי הפצועים לבית החולים/נועם מושקוביץ

לדבריה, "לוקח כמה שניות להבין לוקח שאתה בתוך אירוע, למרות שכל מי שמתנייד באזורים האלו לוקח בחשבון תרחישים שעלולים לקרות". היא הוסיפה כי את אחד הפצועים היא זיהתה. "היה קשה מאוד לראות את הפצועים. את אחד מהם אנחנו מכירים מהסביבה. הקושי הוא נפשי, כי אלה מראות שאני רואה אותם כל הזמן בעבודה, אבל זה שונה בשטח".

נעמה מגריש, האחות האחראית בבית החולים שערי צדק, הייתה עדה לפיגוע הירי באלון שבות. נובמבר 2015. דוברות שערי צדק,
"אני רואה את המראות האלה בעבודה, אבל זה שונה בשטח". בגריש/דוברות שערי צדק

מתחקיר ראשוני של פיגוע הירי עולה כי לאחר שהמחבל ירה לעבר המכונית הראשונה, המשיך בנסיעה וירה לעבר כלי רכב אחרים. לבסוף הוא התנגש במכונית ונורה על ידי כוחות הביטחון.

כונן מד"א ד"ר מיכאל הרמן ופרמדיק מד"א ראם נעימי שהגיעו למקום הפיגוע בגוש עציון העידו כי "סמוך למיניבוס ראינו מספר שני פצועים שוכבים, בהם צעיר כבן 25. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

שאדי ערפה, בן 24 מחברון, שנורה למוות בשוגג בפיגוע ליד אלון שבות ב-19 בנובמבר. טוויטר, אתר רשמי
שאדי ערפה, בן 24 מחברון, שנורה למוות בשוגג/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully