וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני נרצחים ופצוע בינוני בפיגוע דקירה בתל אביב

מחבל הגיע לבניין פנורמה בדרום העיר ודקר שלושה בני אדם. מותו של אחד, בשנות ה-30 לחייו, נקבע במקום ושל אחד נוסף בבית החולים איכילוב. גבר כבן 50 נפצע בינוני. המחבל - פלסטיני מאזור חברון שעבד באופן חוקי במסעדה ליד בלומפילד

עריכה: שניר דבוש

שני גברים בשנות ה-30 לחייהם נרצחו היום (חמישי) בצהריים בפיגוע דקירה בבניין פנורמה בדרום תל אביב. צוותי מד"א קבעו את מותו של אחד מהם בזירה. השני פונה באמבולנס לבית החולים איכילוב בעיר כשמצבו מוגדר קשה, אך עם הגיעו למוסד הרפואי נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אדם נוסף, גבר כבן 50, נפצע באורח בינוני בפיגוע ופונה לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב.

המחבל, גבר פלסטיני בן 36, אב לחמישה מהכפר דורא ליד חברון, שעבד במסעדה ליד אצטדיון הכדורגל בלומפילד שביפו, נתפס על ידי כוחות הביטחון. הוא נחקר תחילה בזירת האירוע על ידי כוחות שב"כ ולאחר מכן נלקח לחקירה במשטרת מחוז ת"א. בעלי המסעדה נלקחו גם הם לחקירה. במשך דקות ארוכות היה חשש לכך שבמקום נמצא מחבל נוסף שסייע לו. עובדי הבניין הונחו להסתגר בחדריהם, אך בתום סריקות נרחבות הוסר החשש להימצאות מחבל נוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
הרב שנדקר במרסיי: "שאלו - אתה יהודי? והתחילו לחתוך אותי"
סדרות בטאבלט, עוגיות ביתיות - והרבה במבה: ליל התקציב בכנסת
מומחה לחומרי נפץ: "עם פחית אי אפשר להפיל בניין, אבל מטוס כן"

זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
זירת האירוע, היום בתל אביב/ראובן קסטרו

גורמים במערכת הביטחון אישרו לוואלה! NEWS כי המחבל הפלסטיני החזיק באישור עבודה, נבדק ביטחונית ונמצא כשיר להיכנס לתחומי ישראל. גורם ביטחוני מסר כי "מדובר באירוע חריג ביותר, שבמהלכו פלסטיני שקיבל אישור ועבר את הבדיקות המתאימות, מבצע פיגוע". הגורם הוסיף: "אי אפשר לנתק את הסיבה לפיגוע מהעובדה שהמחבל ביקש לעשות פיגוע בתוך בית כנסת. יש פה עוד סממן למלחמת דתות והנושא הזה ייבדק בחקירת שב"כ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"תזכורת כואבת שהטרור ממשיך להכות בכל מקום"

פרמדיקים של מד"א משה דננברג ויונית ניניו שהגיעו למקום סיפרו: "המראה היה קשה, בכניסה לאחד העסקים בבניין שכב גבר כבן 32 מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. בסמוך אליו שכב גבר בשנות ה-30 עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון ובקומה מתחת איתרנו פצוע נוסף, גבר כבן 50 בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ומיד פינינו אותם לבית החולים איכילוב".

דניאל בן דוד, מתנדב של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגבר שנדקר למוות ודקור נוסף בפלג גוף עליון כשהוא בהכרה מלאה. לאחר טיפול רפואי ראשוני שהענקנו לו בזירה יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים. הדוקר נתפס על ידי אזרחים וכוחות משטרה. כמו כן הענקנו טיפול סיוע רפואי למספר נפגעי חרדה עקב אופי האירוע".

האזור שבו אירע הפיגוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל מערך הטראומה באיכילוב, ד"ר דרור סופר, אמר: "לבית החולים הגיעו שני פצועים עם דקירות מרובות. מותו של אחד נקבע בחדר הטראומה. מצבו של השני יוצב, לא נשקפת סכנה לחייו".

חמאס בירך בחשבון הטוויטר שלו על הפיגוע: "אנו מברכים על פעולת הגבורה בתל אביב שהביאה למותם של שני ציונים. אנו קוראים לפלסטינים להמשיך בפעולות אלו".

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי אמר: "שוב קיבלנו תזכורת כואבת על כך שהטרור ממשיך להכות בכל מקום בארץ. תל אביב-יפו תמיד הייתה מוקד ומטרה לפיגועים בגלל מה שהיא מסמלת. לבי עם משפחות ההרוגים שהטרור היכה בהם באכזריות וקטע את שגרת חייהם. אני מודה לאזרחים, לכוחות הביטחון ולסיירת הביטחון העירונית שעצרו את המחבלים ומנעו נפגעים נוספים. לצערי אנחנו למודי אירועים מסוג זה אך גם ברגע קשה זה אסור שניתן לטרור להשיג את מטרתו ויחד עם הערנות הנדרשת נשמור על שגרת החיים בעיר".

(עדכון ראשון: 14:05)

זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו
זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully