וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להיות שהיד": נעצר תושב הצפון שאיים לבצע פיגוע

19.11.2015 / 18:06

החשוד נעצר לאחר שכתב בפייסבוק על כוונתו. שר הביטחון הוציא לו צו מעצר מנהלי למשך 30 יום. סנגורו טען שכתב את הדברים משום שהיה בדיכאון והתחרט על כך. בית המשפט אישר את הצו

אנשי הג'יהאד האיסלאמי בהלוויית שלושה מפעילי הארגון שנהרגו בתקיפת צה"ל בעזה, מרץ 2014. רויטרס
החשוד איים לבצע פיגוע/רויטרס

שר הביטחון, משה יעלון, הוציא צו מעצר מנהלי למשך 30 יום נגד תושב הכפר יפיע שבצפון, שנעצר ביום ראשון שעבר בחשד שאיים לבצע פיגוע. אתמול אישר בית המשפט המחוזי בנצרת את הצו. החשוד, אחמד ג'ואמיס, העלה מכתב לדף הפייסבוק שלו שבו כתב על כוונתו לבצע פיגוע, ונעצר בעת שהיה בדרכו מביתו לנצרת עילית. בחקירתו טען כי הוא עובר משבר עם אשתו וכי הושפע מתיעוד פיגוע שבו מחבלת דקרה מאבטח ואז נורתה.

עו"ד עמוס דניאלי שייצג בדיון אתמול בבית המשפט את עמדת המדינה אמר כי במכתב שכתב לפני שנעצר העלה העציר את האפשרות כי ייתפס או ייהרג בזמן ביצוע הפיגוע וביקש להיפרד מקרוביו. "בגלל המקרים האחרונים שקרו בירושלים ובשטחים, (ובגלל – א"א) ההרג, אני אחמד ג'ואמיס מכפר יפיע נצרת מודה בביצוע דקירה בנצרת עלית", כתב בדף הפייסבוק שלו על כוונתו לבצע פיגוע.

הוא הוסיף כי "זה דבר טבעי על מה שעושים לאחים שלנו בירושלים וצריך לעמוד בכבוד ובגבורה... ולהיות שהיד. התפללו בשבילי, (זו) המצווה שלי, אוהב אותך אשתי. בשם אלוהים הרחמן, תסלחו לי משפחתי וחברים שלי".

לקריאה נוספת:
תיעוד בלעדי: המחבל בן ה-11 בהדסה; אביו: "לא נותנים לנו להיפגש"
ניסיון פיגוע דקירה בחברון: בן 16 התקרב עם סכין לעבר כוח מג"ב
סקר: חצי מהפלסטינים בעד אינתיפאדה, פחות מרבע רוצים שלום

תיעוד הפיגוע: המאבטח בודק את התיק - המחבלת שולפת סכין ודוקרת. ספק 500
המחבלת שדקרה מאבטח בביתר עילית, בשבוע שעבר/ספק 500

במהלך הדיון טען סנגורו של העציר כי הוא מתחרט וכי כתב את הדברים מתוך מאומללות, דיכאון ותקופה קשה שעבר. הוא הוסיף כי כבר בעשר הדקות הראשונות לאחר שיצא מביתו התחרט על הדברים שכתב ולא התכוון לבצע פיגוע. לדברי ג'ואמיס, מחוץ לביתו עבדו באותו יום עובדים של בזק וחברת החשמל, ולו רצה לפגוע ביהודים היה פוגע בהם. "כיבדתי אותם בקפה ולא הייתה לי כל כוונה לפגוע", אמר.

השופט אברהם אברהם לא קיבל את הטענה כי אכן התחרט. בהחלטתו לאשר את צו המעצר כתב כי "מהודעת הפייסבוק ומההודעות ששלח ליקיריו עולה רושם עז כי המשיב נחוש לבצע את זממו. מלים אחרות, גם אם נרגע המשיב במהלך הנסיעה באוטובוס, ואולי גאה בו לרגע הפחד מפני התוצאה הפטאלית שבמהלכו שבו החל, הטעמים האידיאולוגיים והאחרים שהוא עצמו הטעים בהודעת הפייסבוק נותרו בלא שינוי, ואפשר בהחלט, ואפשרות זו עומדת בדרגה גבוהה מאוד, כי הוא היה מוציא את כוונתו אל הפועל בהמשך, אלמלא נלכד ונעצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully