וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: תושב הצפון עשה שיימינג לשכנו - ונתבע ב-200 אלף שקל

18.11.2015 / 19:47

מרצה בכיר שלח מייל לתושבי הקיבוץ שבו הוא מתגורר, וגינה את מעשי שכנו, שביקש לא להכניס פועלים ערבים לגן ילדים. הוא ככל הנראה לא תיאר לעצמו שאותו מייל יוביל להגשת תביעה, שבה טען השכן - "על שיימינג משלמים"

מערכת וואלה!

מרצה בכיר שמתגורר בקיבוץ בצפון הופתע לגלות שהוא נתבע על 200 אלף שקלים בגלל שיימינג שעשה לשכנו. הסיפור התחיל כשקבוצת הורים, בהם השכן, החליטה לתגבר את השמירה בגן הילדים בקיבוץ בשל גל הטרור, וכן לבקש משני פועלים ערבים שלא להיכנס לחצר הגן. למחרת שלח המרצה, ששמע על המקרה, מייל לתושבי הקיבוץ ולחברים נוספים וכתב: "אתמול בצהריים פעל תושב הקיבוץ בגזענות. דמעות הבושה טרם יבשו. הלב עדיין פצוע, הנשמה טרם החלימה מהדקירה. לאן נוביל את הבושה?".

יותר מאלף בני אדם קיבלו את המייל, בהם רכז קן תנועת "השומר הצעיר", שבו נמצאת בתו של השכן. בפעולה בנושא גזענות כמה ימים לאחר מכן התבקשה הבת להמחיז מקרה: הורה ששמר בגן ילדים גרש שני פועלים ערבים שהגננת הזמינה לאכול בחצר. הבת עזבה את הפעולה ממררת בבכי. הצגתו כגזען היא לא פחות משיימינג, טוען התובע, ועל שיימינג משלמים.

"נדמה שחוק לשון הרע נחקק בגין מקרים כאלה בדיוק" אומר עו"ד בן קרפל שמייצג את התובע. "הקלות הבלתי נסבלת בה במשיכת מקלדת אחת הופך אדם מאזרח אחראי לאויב הציבור וגזען רק כי בחר להציגו כך אדם אחר מהקהילה בה הוא מתגורר היא אקט שהוא לא פחות ממעשה תקיפה, כאמור "חיים ומוות ביד הלשון" ולראיה שמו של מרשי נפגע בצורה חסרת תקדים בקרב הקהילה בה הוא חי וזו הסובבת את מקום מגוריו".

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, ואפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה! NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה! NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully