וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קרב משפטי: גופתה של הטרנסג'נדרית שהתאבדה תישרף כבקשתה

18.11.2015 / 18:10

מאי פלג, שהתאבדה בסוף השבוע בגיל 31, לאחר שנים ארוכות של התעללות והזנחה, דרשה בצוואתה לשרוף את גופתה. אמה, שלא הייתה בקשר איתה, דרשה להביאה לקבורה יהודית. המחוזי בירושלים קבע כי יש לקיים את בקשתה האחרונה: "השאלה היא מה רצתה המנוחה"

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: מתן חדד

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (רביעי) כי גופתה של הטרנסג'נדרית מאי פלג, שהתאבדה בסוף השבוע, תישרף בהתאם לדרישתה בצוואתה. זאת בניגוד לבקשת אמה, שלא הייתה בקשר עם בתה ורצתה להביאה לקבורה יהודית.

"אף שניתן להבין את רצון האם ובני המשפחה בקבורה יהודית, השאלה אינה מה פתרון הנכון או המועדף, אלא מה רצתה המנוחה", נימק השופט ארנון דראל את החלטתו. בני המשפחה יוכלו לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון בתוך יומיים.

בצוואתה כתבה כי עברה התעללות במשפחה ועל כן היא מבקשת שלא להעביר את גופתה לאמה הביולוגית. "אבקש למנוע מהאישה אשר ילדה אותי לקבל את הגופה או את האפר ולאפשר לבקשתי האחרונה להתקיים. במשך שנות חיי היא התעללה בי מנטלית ומילולית, בגיל צעיר שמעתי ממנה לא מעט משפטים דוגמת אני מצטערת שילדתי אותך", הסבירה. היא ציינה כי השתיים אינן בקשר זה תשע שנים, לאחר שספגה מאמה נאצות וקללות בהודעות טקסט, ומעל כל אלה – מעולם לא הכירה בהליך שינוי המין שאותו עברה.

התאבדה מאי פלג, יו"ר "הבית הפתוח" לשעבר ופעילה למען זכויות הלהט"ב. צילום מסך
גופתה תישרף כבקשתה. פלג/צילום מסך

עורכי דינה וחבריה של פלג הגישו אתמול בקשה דחופה בשם פלג, שהתאבדה בסוף השבוע בגיל 31, אחרי שנים של התעללות והזנחה. באי כוחה ביקשו להורות למדינה להעביר את גופת המנוחה לידי "עלי שלכת", חברה העוסקת בקבורה אלטרנטיבית, על מנת לשרוף אותה, בהתאם לצוואתה. פלג אף שילמה על כך טרם שלחה יד בנפשה.

"מכיוון שאין לי קשר כלל עם בני משפחה ביולוגיים ומכיוון שחוששני שעם מותי יהיו אשר ינסו לחבל בבקשתי האחרונה שגופתי תישרף, אפרי יפוזר ברובו בים והיתרה תוטמן תחת עץ", כתבה בבקשתה האחרונה. "אני מבקשת שתואיל להתייצב (עורך הדין) בבית המשפט להיות לי לקול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully