וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף סטודנטים הפגינו באוניברסיטת תל אביב נגד התיקון בחוק הגיוס

18.11.2015 / 16:30

הסטודנטים השביתו את הלימודים במשך שעה, באישור הסגל האקדמי, והפגינו בעד "השוויון בנטל". יו"ר האגודה: "חוק משמעותו שהוא חובה על כולם, כולל חרדים". מכון חרדי בירושלים: "המפגינים נפלו קורבן לפופוליזם"

הפגנת מחאה על התיקון לחוק הגיוס באוניברסיטת תל אביב. אגודת הסטודנטים תל אביב, אגודת הסטודנטים של תל אביב
"לא מוסרי, לא חוקתי ולא אחראי". ההפגנה, היום/אגודת הסטודנטים של תל אביב, אגודת הסטודנטים תל אביב

כאלף סטודנטים באוניברסיטת תל אביב הפגינו היום (רביעי) שעה במחאה על התיקון לחוק הגיוס. הסטודנטים, בתמיכת חברי הסגל, השביתו את הלימודים בשעה 13:00-12:00. יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, ענבר הוכברג, אמרה כי "כפי שנטל המסים משותף לכולנו, גם השוויון בנטל אמור להיות נחלת הכלל".

הוכברג פנתה למקבלי ההחלטות, שאישרו לפני יומיים בכנסת בקריאה ראשונה את התיקון לחוק הגיוס, וביקשה כי "לא יקלו ראש וייכנעו ללחצים ולהסכמי בזק מבלי לחשוב על ציבור הסטודנטים". לדבריה, "התיקון יוביל לכך שתישאר אוכלוסיה שתמלא מינימום חובות, לעומת אוכלוסיה שתמשיך לבצע אותם. חוק משמעותו חובה של כלל המגזרים בחברה הישראלית, גם הציבור החרדי".

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: מתכנן הפיגועים היה בדירה; "לא ברור מה עלה בגורלו"
תרם כליה אחרי שיחה עם זר ברחוב: "שאלתי איך אפשר לסייע"
הג'וב החדש של קצין המשטרה הבכיר שהודח בשל חשד לעבירות מין

סטודנטים באוניברסיטת תל אביב בהפגנה למען השוויון בנטל. נובמבר 2015. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"שייחשבו על ציבור הסטודנטים". במת ההפגנה באוניברסיטת תל אביב, היום/צילום מסך, מתוך פייסבוק

יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, גלעד ארדיטי, אמר כי תיקון החוק, שעבר לפי דרישת הסיעות החרדיות, הוא "לא מוסרי, לא חוקתי ולא אחראי. הממשלה צפויה להחליט בשבוע הבא שצה"ל הוא צבא מקצועי, ובכך לחסל את צבא העם".

לדבריו, ההכרה במורכבות של החברה החרדית אינה מונעת מאיתנו "למצוא דרך להגיע לעמק השווה". את האחריות לדבר הטיל ארדיטי על מנהיגי המדינה, שלטענתו אמורים להתעלם "מאינטרס ציבורי צר, ולהתייחס לזה הנרחב".

בתגובה להפגנה אמרו סטודנטים חרדים כי המפגינים רודפים את הציבור לשווא. "חבל שהפופוליזם מפיל קורבן גם את ציבור הסטודנטים ופוגע בשילובם בצבא ובשוק התעסוקה בארץ", נמסר מאגודת הסטודנטים של מכון לב החרדי בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חייל גדוד נצח יהודה. דובר צה"ל
"החוק הקיים לא תרם לגיוס חרדים לשורות הצבא". לוחם בגדוד נצח יהודה/דובר צה"ל

כ-8,000 סטודנטים מהמגזר החרדי לומדים כיום במוסדות שונים להשכלה גבוהה ברחבי הארץ. "הם חולקים את אותו החזון לשילוב בתעסוקה ובשירות הצבאי ככלל הציבור, נמסר מאגודת הסטודנטים של מכון לב. "החוק הקיים לא תרם לגיוס חרדים לשורות הצבא, ולכן ביטולו לא יפגע במגמת הגיוס". עוד נמסר מהמוסד החרדי כי "הגחמה לפעול במישור הפלילי נגד בחורי ישיבות שלא מתגייסים לצה"ל רק פגעה בנכונותם להתגייס או לצאת מן הישיבה ולרכוש השכלה גבוהה".

באופן טבעי, במכון לב בירכו על התיקון לחוק. "תהליכים חברתיים מורכבים מסוג זה יוכלו להתקדם ולפרוח מתוך אווירה טובה ויצירת אמון הדדי, מה שבעתיד יטיב עם הצבא וכלל החברה הישראלית", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully