וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: ליאור שליין שמאלני? תלוי את מי שואלים

18.11.2015 / 10:28

בעולם בו חי ליאור שליין, בין אנשי התקשורת והברנז'ה שסובבים אותו, הוא נחשב ימני, אבל על סרגל הדעות המורכב מכל חלקי העם ולא רק מהברנז'ה, תסכימו שאפשר להציב אותו בשמאל. אז האם התקשורת שמאלנית?

כתבת סט גב האומה. אבי כהן
משתתפי גב האומה. אורנה בנאי, גורי אלפי, ליאור שליין ועינב גלילי/אבי כהן

זה כבר זמן מה שמסתובב באינטרנט זנב ראיון של דודו אלהרר עם עודד בן עמי בערוץ 2. אלהרר הטיח בבן עמי שהדבר שהוא וחבריו, "אנשי התקשורת", לא משכילים להפנים את העובדה שהם מיעוט של 3% והעם כבר מזמן לא איתם. בן עמי לא היסס וענה: "אנחנו מיעוט, אבל אנחנו האיכות". השאלה אם התקשורת שמאלנית או לא, נדושה ככל שתהיה, תלויה באופן בו מגדירים מהו שמאל? וההתנצחות המתוקשרת של השבוע האחרון בין ליאור שליין וח"כ ינון מגל נובעת בדיוק מהפערים ביניהם לגבי התשובה לשאלה זו.

ישנן הנחות יסוד בתקשורת שאינן מקובלות על רוב העם בישראל, אך משום מה השתרשו עמוק בתוך השיח ובמעין אפקט פאבלובי מכניסות כל אדם שאינו מסכים איתן למשבצת הקיצוני התורן. כל טענה לפיה פתרון שתי המדינות אינו ישים וכי יש לבחון חלופות, זורקת מיד את מעלה הטענה אל מחוץ לנורמה ולמיעוט.

בואו נבחן את זה לרגע: הרי לכל בר דעת מובן שלא ייחתם הסכם שלום אם לא נוותר על חלקים מירושלים. אך האם רוב עם ישראל תומך בחלוקת ירושלים? גם אם נשים את ירושלים בצד, הסכם שתי המדינות לשני עמים טומן בחובו גירוש של לפחות 100,000 איש מבתיהם. כמה אנשים יתמכו בגירוש כזה? הרי אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים של גירוש 8,000 תושבי גוש קטיף מלפני 10 שנים.

והעניין המדיני אינו הדוגמה היחידה. גם סוגיית הגז הפכה לפרה קדושה וכל מי שרק העז לתמוך במתווה הקיים הפך לפושע ומשרתם של בעלי ההון. או כשהרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת אמר שצריך למחות באופן חוקי נגד שופטי בית המשפט העליון על ההחלטה להרוס את בית הכנסת בגבעת זאב, כבר מיד דרשו מהיועץ המשפטי לחקור אותו ולבחון את מינויו. ואם אתם, כמרואיינים רק תנסו לציין לטובה אחת מן הרפורמות הרבות שמקדמת ממשלת הימין, לתת מילה טובה לבנט או נתניהו, תראו מה יקרה למראיין שיושב מולכם.

עודד בן עמי. עומר מירון
"אנחנו מיעוט, אבל אנחנו האיכות". עודד בן עמי/עומר מירון

בעולם בו חי ליאור שליין, בין אנשי התקשורת והברנז'ה שסובבים אותו, הוא נחשב ימני. גם בבית בו הוא חי הוא נחשב ימני (או ימנית), אבל על סרגל הדעות המורכב מכל חלקי העם ולא רק מהברנז'ה, תסכימו שאפשר להציב אותו בשמאל. אז האם התקשורת שמאלנית? התשובה היא כן. רוב מובילי דעת הקהל בתקשורת הם שמאלנים אבל הם פשוט לא מודעים לכך. הם חושבים שהם האיכות והאיכות כידוע עדיפה על כמות. מספיק להסתכל בתגובות שלהם אחרי הבחירות האחרונות כדי להבין שהם לא רק מנותקים מהעם, הם גם קצת מנותקים מהמציאות.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully