וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רודני הצניעות": לאן נעלמה כוכבת "משחקי הרעב" בירושלים?

17.11.2015 / 20:50

בכל רחבי הארץ נתלתה בימים האחרונים הכרזה של הסרט "עורבני חקיין חלק 2", ועליה דמותה של גיבורת הסדרה, השחקנית ג'ניפר לורנס. אלא שבירושלים ובבני ברק היא "הועלמה" מהשלטים. הביקורת לא איחרה לבוא: "זה כמו לפרסם את 007 בלי ג'יימס בונד"

הדמות הנשית ממודעת הסרט "משחקי הרעב" הוסרה בבני ברק ובירושלים. קובי הנדלסמן, מערכת וואלה! NEWS
הכרזה נטולת הכוכבת בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, קובי הנדלסמן

מחר (רביעי) יעלה לאקרנים בישראל החלק האחרון של סדרת הסרטים המצליחה "משחקי הרעב". בכרזה של הסרט "עורבני חקיין חלק 2", מופיעה תמונתה של גיבורת הסדרה, השחקנית ג'ניפר לורנס, שמגלמת בסרטים את קטניס אוורדין. הכרזה נתלתה בכל רחבי הארץ - ואולם בשלטי החוצות בירושלים ובבני ברק, שם יש ריכוז גדול של אוכלוסייה חרדית, הוחלט על ידי המפיצים, ככל הנראה, להשמיט את דמותה של השחקנית האמריקנית, ולהשאיר רק את העורב והגרפיקה. זאת, ככל הנראה מחשש שהמודעה תושחת ועל מנת להקדים תרופה למכה.

נושא "העלמת נשים" ממודעות בירושלים שב וחוזר, ולמרות המחאה הציבורית למול הכפייה החרדית. "מתברר שרודני הצניעות של ירושלים מסוגלים להעלים מלוחות המודעות אפילו את העורבני החקיין", אמר מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, הרב עו"ד אורי רגב.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
מסוריה עד פריז: קפטגון - הסם שמתדלק את לוחמי דאעש
ניסיון פיגוע בבנימין: פלסטיני פתח באש לעבר חיילים - וחוסל
איש עסקים ישראלי: "תקפו אותי בניו יורק כי דיברתי עברית"

לדברי רגב, "קשה לאמוד את הנזק שהכניעה לקנאי הדת גורמת ליהדות. לסדרת הספרים והסרטים 'משחקי הרעב' יש מאות אלפי מעריצים בקרב בני הנוער והצעירים בישראל ודמותה של קטניס (ג'ניפר לורנס) היא סמלה של הסדרה, סמל של נשיות שוויונית בוטחת בעצמה, מנהיגה. הרעיון לפרסם את משחקי הרעב בלי דמותה של קטניס שווה ערך לאפשרות לפרסם את סרטי 007 בלי תמונתו של ג'יימס בונד. חייבים להבהיר שבין צנזור דמותה של קטניס לבין היהדות אין שום קשר. הטירוף הזה אינו יהדות. זו סטיה שהתפתחה ממנה, משניאה אותה על הצעירים וגורמת לה נזק שלא יתואר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully