וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: שלומי לחיאני ייכנס לכלא בחודש הבא

17.11.2015 / 19:20

העליון דחה את בקשתו של ראש עיריית בת ים לשעבר לקיים ערעור נוסף והוא יתחיל לרצות שמונה חודשי מאסר בגין עבירות של הפרת אמונים ב-20 בדצמבר. "עלינו להוקיע שחיתות ציבורית"

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט העליון דחה הערב (שלישי) את בקשת רשות הערעור שהגיש ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, על עונשו. לחיאני הורשע בשנת 2014 במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים, ובית משפט השלום גזר עליו עונש של עבודות שירות. במסגרת הערעור, החמיר בית המשפט המחוזי בתל אביב בחודש אפריל את עונשו של לחיאני וקבע כי הוא ירצה שמונה חודשי מאסר בפועל. המשמעות מהחלטת העליון היום היא שראש העיר לשעבר ייכנס לכלא בעוד קצת יותר מחודש, ב-20 בדצמבר.

משום שעניינו של לחיאני נידון כבר בשתי ערכאות, על מנת שיתאפשר לו להגיש ערעור נוסף, הפעם לעליון - הוא צריך היה לבקש תחילה רשות לערעור. ההחלטה מהיום אומרת שערעורו של לחיאני כלל לא יידון בעליון, ובכך אזלו הכלים המשפטיים שבהם יכול ראש העיר לשעבר להשתמש. נוסף על כך לחיאני חויב בקנס כספי של רבע מיליון שקלים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
גורמים מדיניים: שב"כ הסתייג מהוצאת הפלג הצפוני מחוץ לחוק
מסוריה עד פריז: קפטגון - הסם שמתדלק את לוחמי דאעש
בעקבות פשיטת המסתערבים: הפלסטינים הציבו שוטרים בבתי החולים

ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני בדיון בבית המשפט. ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
לחיאני/ראובן קסטרו

השופט אליקים רובינשטיין כתב בהחלטת העליון כי תרומתו ופועלו של לחיאני לא נעלמים מעיני בית המשפט, אולם הוסיף כי "על המערכת המשפטית מוטלת החובה להוקיע שחיתות ציבורית, ובמקרה דנא רמתה של זו גבוהה, ואינה רחוקה מעבירת השוחד... כאן באים אנו לטענה בדבר שיקול הרתעת הרבים".

השופט מני מזוז, שכיהן כיועץ משפטי בתקופת חקירות לחיאני, המשיך ואמר כי "אלמלא הסדר הטיעון, ראוי היה עונש חמור בהרבה. משנחתם - נכון היה למצות את הדין עם המבקש קרוב לרף העליון של טווח הענישה שנקבע בהסדר".

עו"ד ירון קוסטליץ, סנגורו של לחיאני מסר בתגובה להחלטת העליון: "מובן שאנו מכבדים את ההחלטה. אנו מצרים על התוצאה, וחבל שהייתה התערבות בגזר הדין של בית משפט השלום שסבר שהעונש הראוי בנסיבות הוא שישה חודשי עבודות שירות, ולא מאסר בפועל".

לחיאני אמר בדיון בבית המשפט המחוזי לפני כחצי שנה, עם ההחלטה להחמיר את עונשו: "אנחנו יהודים פשוטים, מה שבורא עולם עושה זה לטובה. איני מצטער על כלום, מה שקורה לאדם זה לטובה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אליקים רובינשטיין בדיון ועדת הבחירות בנושא פסילת מפלגות ומועמדים, דצמבר 2012. עומר מירון
"באים אנו לטענה בדבר שיקול הרתעת הרבים". השופט רובינשטיין/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully