וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכניון על חרם האנתרופולוגים האמריקנים: "חשש מאפקט דומינו"

22.11.2015 / 8:20

ביום שישי קראה אגודת האנתרופולוגים האמריקנית לחרם על ישראל. נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא לאולפן וואלה! NEWS: "זה אירוע תקדימי שלא היה כדוגמתו, ולא היה בעבר חרם כדוגמתו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

שלשום (שישי) התכנסה אגודת האנתרופולוגים האמריקנית בקולורדו שבארצות הברית ויצאה בקריאה לחרם אקדמאי על ישראל. נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, אחד ממובילי המאבק נגד החרם האקדמאי על ישראל, הביע חשש מאפקט דומינו.

"זה אירוע תקדימי שלא היה כדוגמתו, ולא היה בעבר חרם כדוגמתו", אמר. "אמנם אגודת האנתרופולוגים היא לא מהחשובות בעולם, אבל למהלך הזה עלול להיות אפקט של כדור שלג. ישנן אגודות נוספות שקיימו דיונים בעבר על חרם של המוסדות בישראל והפחד הגדול שלנו הוא שזו תהיה אבן הדומינו הראשונה שתגרום למפולת".

עוד בוואלה! NEWS:
בתום מצוד שארך שעות: נתפס המחבל שפצע ארבעה בקריית גת
מצוד אחר מחבל מתאבד בבלגיה; מקומות הבילוי נסגרו
כבל: "אם כחלון מנוע מלהוביל שינוי בנושא הגז - אנחנו נאבק"

לדבריו, אגודת האנתרופלוגים שלחה לארץ ועדת בדיקה ששהתה כאן במשך שבוע וחיברה דוח שיוצג בכינוס. "הדוח שהם כתבו לא ייאמן. הם מדברים על 1948 ועל הנכבה מבלי להזכיר את החלטת האו"ם ואת פלישת צבאות ערב למלחמה. כאילו שהדבר התרחש בגלקסיה אחרת".

פרופ' לביא הסביר כי משמעות החרם של אגודת האתרופולוגים הוא שלסטודנטים ישראלים יהיה קשה לקבל מלגות מהאגודה האמריקאית, לא יקבלו מאמרים מדעיים מאוניברסיטאות בישראל לפרסום בעיתונים של האגודה וישראלים לא יוזמנו לכנסים שלה.

"טמנו את הראש בחול זמן רב"

לביא הוסיף כי יש תופעה הולכת ומתרחבת בקרב אגודות סטודנטים שמפיצים תעמולה אנטי-ישראלית בוטה. הוא הדגיש כי בעבר האוניברסיטאות עמדו בפרץ ומנעו מהם לעשות זאת. "אגודות הסטודנטים הללו מסלפות את המציאות ושוללות את זכות הקיום של מדינת ישראל. לא חווינו תופעה כזאת בעבר. לצערי טמנו את הראש בחול זמן רב וחשבנו שזו תופעה שולית והיום הסחף הולך וגדל", אמר.

לדבריו, האוניברסיטאות הישראליות לא יכולות להתמודדות עם החרם האקדמאי לבד והן זקוקות
לעזרת משרד החוץ שיתווה את הדרך. "התמונה המצטיירת כיום בפני סטודנט אמריקני שמוחו נשטף מדי יום בתעמולה ארסית היא מעוותת, קשה לו להבחין מי נגד מי במזרח התיכון ואת התמונה הזאת צריך לתקן", אמר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מפגינים מחזיקים שלט הקורא להחרים את ישראל, מרסיי, יולי 2014. AP
זקוקים לעזרת משרד החוץ שיתווה את הדרך. מפגינים קוראים לחרם על ישראל/AP

הקריאה שיצאה שלשום מהאגודה האנתרופולוגית האמריקנית היא למעשה אימוץ הצעה של אסיפת החברים שלה, לפיה יש לאמץ את הקריאה של ארגונים פלסטיניים להחרים את האוניברסיטאות בישראל.מדובר בארגון הגדול ביותר שממליץ לאמץ חרם אקדמי על ישראל. ההצעה תעלה בהמשך להצבעה בקרב כלל חברי האגודה.

ההצעה כוללת, בין היתר, תמיכה בקריאה של ארגון "החברה הפלסטינית האזרחית" להחרים מוסדות אקדמיים בישראל, וכן תמיכה בזכותם של סטודנטים וחוקרים לעסוק במחקר ולנאום בפומבי על יחסי ישראל-פלסטין, מתוך תמיכה בתנועת ה-BDS. באגודה חברים 12 אלף אנתרופולוגים מכל העולם. כ-30 אנתרופולוגים ישראלים השתתפו בכנס וניסו, ללא הצלחה, למנוע את אישור ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully