וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה במעסה – סלומון ביטון זכה במגן שר הרווחה למתנדבים מצטיינים

רמי שני

17.11.2015 / 8:19

סלומון ביטון, מעסה רפואי עיוור מבאר שבע, קיבל לאחרונה את מגן שר הרווחה למתנדבים מצטיינים על פועלו רב השנים. תחת ידיו עברו אלפי חולים, נכי צה"ל, אנשים בעלי צרכים מיוחדים וחיילים, ולכולם ניתן הטיפול המתאים – ללא תשלום

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

בידיים של סולומון ביטון יש עשר אצבעות והרבה זרמים, מספיק כדי לעשות טוב למאות מטופליו בשנים האחרונות, כולם קיבלו שירות מקצועי ומלא ללא תשלום. ביטון איבד את מאור עיניו בעקבות טראומה צבאית לפני יותר מעשור ולמרות הנכות, התעקש להשלים את לימודיו ברפואה משלימה ולטפל בכל מקום ואדם שנזקק לשירותיו. "מחלת העיוורון התפרצה אצלי תוך כדי השירות הצבאי כתוצאה מטראומה, לאחר שירות רב שנים במלחמות ישראל. לאט לאט הרשתית שלי נפגעה עד שהגעתי למצב של עיוורון מוחלט", כך הוא מספר.

"במהלך השירות הצבאי שלי שימשתי כסגן קצין העיר באר שבע ושם ליוויתי אנשים עם פציעות ומשפחות שכולות ומשם בעצם התחיל הרצון של הנתינה והעזרה והתרומה לאחר . כל מי שדפק לי בדלת קיבל את השירות עד תומו. אחרי שהתעוורתי רציתי לעשות משהו למרות הנכות ולאחר לימודי הרפואה המשלימה התחלתי להתנדב איפה שרק ניתן", כך ביטון.

יומן העבודה שלו מלא וגדוש. יש לו חדר טיפולים בבית אבל את רוב זמנו הוא עושה בבית החולים סורוקה, בית הלוחם , בית יד שרה , כפר עלה נגב , בסיסי צבא ובמרכזי שיקום. כל זאת בהתנדבות ומבלי שהוא יראה את מטופליו. במהלך מבצע צוק איתן הוא הגיע אל שטחי האיסוף של היחידות הלוחמות ביחד עם עשרות מתנדבים וסייע ללוחמים להתאושש. "בתוך שטחי הכינוס ליד הגדר התחלתי לטפל בחיילים מכל היחידות. ברגע שראיתי שיש עלייה בביקוש צרפתי אלי עוד מתנדבים עד שהגענו למצב של 30-40 מטפלים ביום אחד", הוא נזכר.

אחרי המלחמה המשיך ביטון לטפל בחולים בנכים בספורטאים בבריאים הזקוקים לעידוד ושיפור ההרגשה הגופנית ומצב הרוח. בתחילת החודש העניק לו ח"כ חיים כץ, שר הרווחה והשירותים החברתיים את מגן שר הרווחה למתנדבים מצטיינים לשנת 2015 - על פועלו חסר התקדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully