וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המתקפה בפריז: זוהה מחבל תשיעי, טלפון נמצא בזירה

גורמים ביטחוניים מסרו כי הטלפון הסלולרי שימש את אחד המחבלים על מנת לתקשר עם מתאם הפעולה. מתנהל מרדף אחר שני חשודים. בערב השלישי ברצף, חיל האוויר הצרפתי תקף את "בירת דאעש" בסוריה. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מתקפת הטרור בפריז: ממצאי החקירה עד כה

• התביעה בצרפת זיהתה את המחבלים המתאבדים מהפיגועים בליל שישי: אחמד אל-מוחמד בן ה-25 ובילאל חדאפי בן ה-20 שפוצצו את עצמם ליד האצטדיון הלאומי, סאמי אמימור ועומאר איסמעיל מוסטפאי שפוצצו את עצמם באולם "בטקלאן" וברהים עבד אל-סלאם בן ה-31, המחבל שירה לעבר בתי הקפה והתאבד.

• אל-מוחמד, המחבל שהחזיק בדרכון סורי ופוצץ את עצמו באצטדיון הצרפתי, ככל הנראה עבר דרך האי היווני לרוס יחד עם פליטים בדרכו לבלגיה ולצרפת.

• המוח שמאחורי הפיגועים הוא עבד אל-חמיד אבאוד, אזרח בלגי שהטלפון שלו אוכן ביוון אך טרם ידוע מה עלה בגורלו.

• המשטרות בצרפת ובבלגיה ממשיכות לחפש אחר סלאח עבד סלאם, אחד משני האחים המעורבים במתקפה בפריז.

• מבצע משטרתי ענק נערך בבריסל בפרבר מולנבק במטרה למצוא את עבד סלאם, אך הסתיים ללא הצלחה. אחיו שנעצר שוחרר לביתו.

• סלאח עבד סלאם נעצר אחרי הפיגועים על ידי הרשויות בצרפת יחד עם עוד שני בני אדם ליד הגבול עם בלגיה אך השלושה שוחררו כי לא שמותיהם לא הופיעו באף רשימת מבוקשים.

• 104 בני אדם נשלחו למעצר בית במהלך 168 פשיטות שנערכו אמש בצרפת. 23 נעצרו.

• שני בני אדם שנעצרו בבריסל בשבת בחשד למעורבות בפיגועים בפריז יואשמו בטרור.

• טורקיה העבירה לרשויות הצרפתיות שתי התרעות על המחבל המתאבד עומאר איסמעיל מוסטפאי, אך קיבלה בקשה למידע מצרפת רק לאחר הפיגועים בפריז. גם עיראק התריעה על הפיגועים לפני ליל שישי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

22:35 חקירת המתקפה בפריז: שלושה גברים ביצעו את פיגוע הירי

חוקרים צרפתים קבעו בתום בחינת קטעי ווידאו כי שלושה גברים שהו במכונית ממנה בוצע פיגוע הירי לעבר מסעדה בפריז בשישי האחרון, וכי אלמוני נוסף, תשיעי במספר, מבוקש עכשיו לחקירה בחשד שהיה מעורב במתקפת הטרור. "שלושה גברים היו ברכב ששימש לירי", אמר מקור משפטי לסוכנות הידיעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

22:20 טלפון סלולרי נמצא בזירה: "פריצת דרך גדולה מאוד"

טלפון סלולרי שנמצא באחת מזירות מתקפת הטרור בפריז ככל הנראה שייך לאחד מהמחבלים - כך מסרו הערב גורמים ביטחוניים לרשת האמריקנית CNN. על פי הגורמים, הודעת טקסט שנמצאה בטלפון נשלחה למתאם הפעולה רגעים ספורים לפני הפיגועים. "מציאת הטלפון עשויה להיות פריצת דרך גדולה מאוד", הוסיפו.

הנסיך הבריטי וויליאם ואלפי צופים שרים את ההמנון הצרפתי באצטדיון וומבלי, לונדון:

21:51: סוריה: חיל האוויר הצרפתי תקף מטרות נגד דאעש בא-רקה

צרפת חידשה הערב את התקיפות האוויריות שהיא מבצעת נגד יעדי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בא-רקה, שבצפון סוריה – כך הכריז שר הביטחון של צרפת ז'אן איב לה דריאן, והוסיף שעשרה מטוסי קרב פעלו בתקיפה האחרונה וכי התקיפות נגד מטרות דאעש יגברו בימים הקרובים.

21:33: דיווח: המגרש בגרמניה פונה בשל מכונית תופת במקום

מכונית תופת במסווה של רכב הצלה אותר הערב בסמוך לאצטדיון הכדורגל בהאנובר שבגרמניה - כך דווח בתקשורת המקומית. בעקבות כך המשטרה פינתה את המתחם וגורמים ביטחוניים מסרו כי האירוע קשור למתקפת הטרור בפריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המחבלים המתאבדים, בתמונה שפרסמה היום משטרת צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

21:28: משחק כדורגל בגרמניה בוטל עקב "איום ממשי" באצטדיון

משחק כדורגל של נבחרות הולנד וגרמניה שהיה אמור להתקיים באצטדיון שבעיר האנובר שבגרמניה בוטל הערב עקב "איום ממשי" - כך דווח בתקשורת המקומית. מוקדם יותר מסרו גורמים ביטחוניים כי האירוע קשור למתקפת הטרור בפריז.

21:19: גרמניה: לאחר פינוי אצטדיון בהאנובר, פונה גם אולם בעיר

משטרת גרמניה פינתה לפני זמן קצר אולם מופעים בהאנובר שבמדינה, זאת לאחר שאצטדיון הכדורגל בעיר פונה הערב בשל חפץ חשוד וחשש לפיגוע במקום. גורמים ביטחוניים מסרו לתקשורת המקומית כי האירוע קשור למתקפת הטרור שאירעה בפריז בשישי האחרון.

20:39 גרמניה: המשטרה החלה לפנות אצטדיון כדורגל בהנובר

משטרת גרמניה החלה לפנות את אצטדיון הכדורגל בעיר הנובר שבמדינה, בשל חפץ חשוד שנמצא במקום. באצטדיון היה אמור להתקיים משחק כדורגל בין נבחרות גרמניה והולנד.

20:09 חקירת הטרור בפריז: שוחררו 7 חשודים שנעצרו בגרמניה

שוחררו שבעה חשודים שנעצרו מוקדם יותר היום במערב גרמניה, במסגרת חקירת מתקפת הטרור בפריז - כך דווח בתקשורת המקומית.

מגדל אייפל מואר בטריקולור הצרפתי אחרי מתקפת הטרור בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
מגדל אייפל בפריז, אתמול/רויטרס

19:42 צרפת: מגדל אייפל נסגר עקב תלונות עובדים בנוגע לאבטחה

מגדל אייפל שבפריז נסגר הערב למבקרים לאחר שנפתח אמש, זאת בעקבות תלונות של עובדי המקום בנוגע לביטחון באתר - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. אחד העובדים סיפר כי הם ביקשו שיוקמו מחסומים לבדיקה ביטחונית של המבקרים טרם פתיחת האתר לקהל הרחב, וכי כוחות משטרה הוצבו במקום. ביום שישי האחרון נסגר האתר בעקבות מתקפת הטרור בעיר.

19:35 אסד: נסייע לצרפת אם תשנה את המדיניות שלה בנוגע לסוריה

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר היום כי יהיה מוכן לשתף מידע מודיעיני עם צרפת רק במידה והאחרונה תסכים לשנות את המדיניות שלה בנוגע לסוריה. "אנחנו מתגלים כנחוצים יותר ויותר להקמת קואליציה בינלאומית נגד הטרור", אמר אסד והוסיף כי "הדרך היחידה לגלות מה רוצה העם הסורי היא דרך הקלפי ולא דרך לחץ חיצוני".

שר החוץ של עומאן בפגישה עם בשאר אסד, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
אסד בפגישה עם שר החוץ של עומאן, לפני כחודש/צילום מסך, טוויטר

19:26 חקירת הפיגועים בצרפת: שבעה חשודים נעצרו בגרמניה

במסגרת חקירת מתקפת הטרור בפריז, נעצרו היום שבעה חשודים נוספים במערב גרמניה - כך מסרה המשטרה המקומית לסוכנות הידיעות.

18:48 חקירת הטרור בפריז: חיפושים אחר חשוד נוסף שנמלט

בכירים בצרפת, אשר מעורבים בחקירת מתקפת הטרור בפריז, אמרו לסוכנות הידיעות כי כוחות הביטחון במדינה מחפשים אחר חשוד נוסף, שהיה מעורב באופן ישיר בביצוע הפיגועים ונמלט.

18:31 כוחות המשטרה הצרפתית במבצע בצפון-מערב המדינה

כוחות המשטרה פתחו לפני זמן קצר במבצע ברובע של העיר בולוניה-סור-מר שבצפון-מערב צרפת - כך דווח באתר הצרפתי "לה וואה דו נור". ממשטרת מחוז פה-דה-קאלה נמסר כי "המבצע הוא במסגרת מצב החירום והמעצרים המנהליים בשטח המדינה בימים האחרונים". על פי עדי ראייה, השוטרים במקום "חובשים קסדות, מצוידים במגנים ובאפודי מגן ועוברים בין בתי הרובע".

17:06 נשיא צרפת יבקר בארה"ב וברוסיה בשל מתקפת הטרור

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח היום בטלפון עם מקבילו הצרפתי פרנסואה הולנד, והשניים הסכימו בשיחה על הקמת תיאום ביטחוני וכן על שיתוף פעולה בלחימה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) - כך נמסר מהקרמלין. בתוך כך, הולנד צפוי לטוס לביקור בוושינגטון ב-24 בנובמבר, ויומיים לאחר מכן הוא צפוי לבקר במוסקבה.

מבצע משטרת באאכן, גרמניה, 17 בנובמבר 2015. רויטרס
כוחות משטרה באאכן, גרמניה, היום/רויטרס

16:17 חקירת מתקפת הטרור: 16 עצורים בפריז, 2 נוספים בגרמניה

16 בני אדם נעצרו באזור פריז מאז יום ראשון, במסגרת חקירת מתקפת הטרור בעיר בלילה שבין שישי לשבת - כך מסרו גורמים במשטרת פריז. אתמול דווח כי עשרות בני אדם נוספים נלקחו למעצר מנהלי ברחבי צרפת בעקבות המתקפה. נוסף על כך, שני חשודים נוספים - בנוסף לשלושה שנעצרו מוקדם יותר היום - במעורבות במתקפת הטרור נעצרו בגרמניה - כך נמסר מהמשטרה המקומית.

16:13 זוהה הפעיל הצרפתי שפרסם את הודעת דאעש על הטרור בפריז

פביאן קלן, בן 35 מצרפת, הוא פעיל ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שפרסם את הודעת לקיחת האחריות בשם ארגון הטרור לאחר מתקפת הטרור בפריז בסוף השבוע - כך מסרו גורמים המקורבים לחקירה לסוכנות הידיעות הצרפתית. ההודעה פורסמה בפורומים ג'יהאדיסטיים באינטרנט וברשתות החברתיות. קלן הוא קרוב משפחה של מוחמד מרח, המחבל ממתקפת הטרור בטולוז בשנת 2012. הוא מקורב לארגונים איסלאמיסטיים בצרפת, וריצה עונש מאסר של חמש שנים לאחר ששהה בסוריה.

14:25: חקירת הפיגועים בפריז: שלושה נעצרו בעיר גרמנית הגובלת בבלגיה

שלושה בני אדם, שתי נשים וגבר, נעצרו בעיר אאכן שבגרמניה, הגובלת בבלגיה, על רקע המתקפות בפריז. כך דווח בסוכנות הידיעות הגרמנית DPA.

13:41: רוחאני להולנד: "נילחם בטרור של דאעש בכל כוחנו"

נשיא איראן חסן רוחאני הביע את תנחומיו על המתקפות בצרפת בפני נשיא צרפת פנסואה הולנד. בשיחת טלפון, הצביע רוחאני על "החשיבות המכרעת להילחם בטרור של דאעש בכל כוחנו", כך צוטט על ידי גורם צרפתי רשמי ששמר על אנונימיות.

שני הנשיאים הסכימו כי עליהם לקבוע במהירות ביקור נוסף של רוחאני בצרפת, שהיה אמור לבקר במדינה היום ואתמול, אך ביטל את הגעתו לנוכח המתקפות.

13:07: תיעוד חשף: חדר המלון ששימש את המחבלים בפריז

העיתון הצרפתי "לה פואה" פרסם סרטון שבו נראה לכאורה חדר המלון ששימש את המחבלים בפריז והוזמן באמצעות כרטיס האשראי של סלאח עבד אל-סלאם – יומיים לפני המתקפה, שגבתה את חייהם של 129 בני אדם ביום שישי האחרון. בחדר המלון המבולגן נמצאו מזרקים ומגשי פיצה.

מחטים וצינורות הזרקה שנמצאו בחדר המלון של אחד המחבלים. LE POINT, אתר רשמי
המזרקים שנמצאו בחדר המלון/אתר רשמי, LE POINT

11:04: רוסיה ירתה טילי שיוט לעבר מעוז דאעש בסוריה

כלי שיט רוסיים ירו הלילה טילי שיוט לעבר מעוז דאעש, א-רקה.

9:15: צרפת: המשטרה פשטה על 128 אתרים ברחבי המדינה במהלך הלילה

שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנוב אמר כי המשטרה פשטה הלילה על 128 אתרים ברחבי המדינה.

7:57: צרפת חידשה את התקיפות האוויריות נגד דאעש בסוריה

כלי טיס צרפתיים ביצעו הלילה (שלישי) תקיפות אוויריות חדשות בסוריה. יעדי התקיפות היו מטה פיקוד ומרכז גיוס לג'יהאדיסטים במעוז ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שבעיר א-רקה, מסר דובר חדר המבצעים של הצבא הצרפתי.

התקיפה כללה 10 מטוסים שהמריאו מאיחוד האמירויות ומירדן.

מטוס קרב צרפתי ממריא להתקפה בסוריה, נובמבר 2015. רויטרס
מטוס צרפתי ממריא לתקיפה בסוריה/רויטרס

1:49: ראש ה-CIA: המתקפה של דאעש בפריז אינה מקרה חד-פעמי

ראש סוכנות הביון המרכזית בארצות הברית (CIA) ג'ון ברנן אמר אמש כי מתקפת הטרור של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בפריז אינה מקרה "חד פעמי" וייתכן שהארגון הכין מתקפה דומה נוספת. הוא הוסיף כי לדאעש יהיה קשה יותר לבצע כעת מתקפה דומה משום שסוכנויות הביון באירופה הגבירו את פעילותן, בין היתר כדי לאתר מאות קיצוניים ששבו מעיראק וסוריה לבתיהם באירופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully