וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס הוקרה לחיילי המילואים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

17.11.2015 / 7:30

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע יוקרא כתב האישום נגד שלום דומרני ובעולם יצויין "יום המודעות הבינלאומי לפגים". רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום המודעות הבינלאומי לפגים

תינוק נולד. ShutterStock
תינוק נולד/ShutterStock

כדאי לכם לדעת שהיום מצוין ברחבי העולם "יום המודעות הבינלאומי לפגים" במטרה להעלות את רמת המודעות בקרב הציבור הרחב על אודות צרכיהם המיוחדים של תינוקות שנולדו טרם זמנם. 10% מכל התינוקות בישראל נולדים בטרם עת, שהם 16 אלף תינוקות בשנה. על פי הגדרת משרד הבריאות, פג הוא כל תינוק שנולד טרם השבוע ה-73 להיריון. הפגים נמצאים בסיכון לתחלואה קשה וסיבוכים רפואיים וחלקם לא מחזיקים מעמד ומתים עוד בבית החולים. לפג שמפתח זיהומים יש סיכוי של פי ארבע לפתח שיתוק מוחין ונכויות ולמרבה הצער כ-10% ממקרי המוות של תינוקות בארץ הינם תוצר של הפגות. גם אם הפגים "שורדים" את התחלואה והסיבוכים הרפואיים, הם נדרשים להמשך טיפול ומעקב רפואי מיוחד.

הקראת כתב האישום נגד שלום דומרני

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
דומרני בבית המשפט/מערכת וואלה!, בני בן סימון

כדאי לכם לדעת שהיום יוקרא בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב האישום שהוגש בחודש שעבר נגד שלום דומרני, ראש ארגון הפשיעה הגדול בדרום, בגין שני ניסיונות רצח של הכנופיה הגרוזינית באשדוד, אספקת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע. כתב האישום של דומרני הוא רק אחד מתוך 27 כתבי אישום בסך הכול שיוגשו במסגרת הפרשה, המכונה גם "פרשה 512 של הדרום". עם מעצרו בתחילת אוקטובר הכחיש דומרני את החשדות שיוחסו לו ובתום דיון בעניינו בדלתיים סגורות בבית משפט השלום באשקלון, הוא שמר על זכות השתיקה. אם לא היה מופלל על ידי חבר בארגון הפשע שלו שהפך לעד מדינה, הוא בוודאי היה כעת בארצות הברית, שם תכנן "להתחיל חיים חדשים" בחסות הרב יאשיהו פינטו, שנידון לאחרונה לשנת מאסר בגין מתן שוחד ושיבוש הליכי חקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

משחק גורלי במוקדמות המונדיאל

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים. AP
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים/AP

כדאי לכם לדעת שהיום תגיע נבחרת ארגנטינה למשחק גורלי במוקדמות מונדיאל 2018 מול קולומביה. סגנית אלופת העולם שקועה במקום התשיעי והלפני אחרון בבית הדרום אמריקני עם שתי תוצאות תיקו והפסד בשלושת משחקיה הראשונים. כדי להימנע ממצב בו לא תעפיל לגביע העולמי לראשונה מאז 1970 היא חייבת להימנע מהפסד בבראנקייה, שם צפויים לשרור תנאים קשים של 40 מעלות בשעת המשחק (22:30 שעון ישראל). הקולומביאנים, בהנהגת חאמס רודריגס, ינסו לנצל את היעדרותו של ליאונל מסי הפצוע ולנקום בארגנטינאים על ההדחה מהקופה אמריקה בקיץ.

טקס הוקרה לחיילי המילואים

חיילי מילואים גויסו לתרגיל פתע, בא"פ לכיש מרץ 2015. דובר צה"ל
חיילי מילואים גויסו לתרגיל פתע, בא"פ לכיש מרץ 2015/דובר צה"ל

כדאי לכם לדעת שהיום יתקיים בכנסת טקס הוקרה לחיילי המילואים. הטקס, שנערך מדי שנה, יתקיים בנוכחות יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), הרמטכ"ל גדי איזנקוט, שר הביטחון משה יעלון וחברי כנסת נוספים, אנשי מילואים, קציני קישור ועוד. הטקס יתחיל בשעה 14:00 באודיטוריום של הכנסת ויישאו בו נאומים לצד קטעי שירה וברכות. בשונה משנים קודמות, ביום זה לא יערכו דיוני ועדות הכנסת בנושא, מאחר שכולן יעסקו באישור תקציב המדינה שיובא לאישור הכנסת ביום חמישי.

146 שנה לתעלת סואץ

חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015. רויטרס
חניכת תעלת סואץ החדשה, 6 באוגוסט 2015/רויטרס

כדאי לכם לדעת שהיום לפני 146 שנה בדיוק, ב-17 בנובמבר 1869, נחנכה במצרים תעלת סואץ, שיצרה לראשונה חיבור ימי בין ים התיכון לים האדום, ובכך קיצרה באופן משמעותי את השיט מאסיה לאירופה. עד לחפירתה, כדי לסחור עם הודו וארצות המזרח הרחוק ספינות היו צריכות להקיף את יבשת אפריקה. עם השנים הפכה התעלה לחלק חשוב במסחר העולמי, ולסמל לאומי. ב-6 באוגוסט נחנכה תעלת סואץ החדשה המקבילה לתעלה הקיימת ואורכה 72 ק"מ. השלטון המצרי החליט על הקמתה משום שהתעלה הוותיקה, בעלת הממדים הצרים, התקשתה להכיל את כמות הספינות שמבקשות לעבור. התעלה החדשה מאפשרת לראשונה מעבר דו-סטרי של ספינות ומקצרת משמעותית את זמן החצייה. לפי הערכות, בעוד שמונה שנים היא תכניס לקופת מצרים 13 מיליארד דולר בשנה, יותר מפי שניים מהכנסות התעלה הישנה כיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully