וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה? המים למשרד האוצר נותקו כשעובדי העירייה הפגינו במקום

16.11.2015 / 20:48

עובדי עיריית ירושלים הפגינו במחאה על אי-העברת "מענק הבירה" שעומד על 300 מיליון שקלים. במשרד האוצר, מולו התקיימה ההפגנה, הופתעו לגלות שהמים בבניין נותקו. הם מיהרו להאשים את אנשי העירייה, שכמובן הכחישו. "עשו לנו טרור"

צילום: דניאל אליאור עריכה: מתן חדד

על רקע המאבק בין שר האוצר משה כחלון לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, נותקה הבוקר (שני) אספקת המים למשרד האוצר, ככל הנראה בידי עובדי עיריית ירושלים, שהפגינו מחוץ לבניין נגד השר. "לא היו מים בכל הבניין. אנשים היו בשוק לא היה מים לקפה בבוקר", סיפר עובד בבניין.

בעירייה הכחישו שניתקו ואמרו כי הם "כלל לא אחראים על המים" שם, אולם באוצר סירבו להאמין. "זה בטוח מהעירייה, לא הגיוני שבדיוק בזמן שהם הפגינו נגד השר לא היו לנו מים וכשהסתיימה ההפגנה חזרו המים", אמרו גורמים במשרד האוצר לוואלה! NEWS והוסיפו: "מה שקרה פה זה פשוט טרור".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
אף שהמעצמות התאחדו נגד דאעש, המחלוקת על סוריה תמנע את חיסולו
עמוד הפייסבוק של פתח מציג: ישראל ודאעש אחראים לפיגועים בפריז
בעקבות פרשת המין בצפון: בציונות הדתית קראו לנסח קוד אתי לרבנים

כיפופי הידיים בין כחלון לבין ברקת מקורם בסכסוך על תיק ירושלים. לפני הבחירות לכנסת הודיע ברקת על תמיכתו בבנימין נתניהו לראשות הממשלה, ובתמורה זכה ממנו להבטחה שלא ימונה שר לענייני ירושלים. אחרי המו"מ הקואליציוני ובעקבות מינוי של זאב אלקין לתפקיד הודיע ראש העירייה המאוכזב כי לא ישתף פעולה עם המשרד והשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כחלון וברקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום, בזמן שמול הכנסת ומשרד האוצר הפגינו עשרות עובדי עיריית ירושלים נגד השר כחלון, שלטענת ברקת מסרב להעביר את "מענק הבירה" השנתי בסך 300 מיליון שקלים, נפגשו כחלון ואלקין וסיכמו על גיבוש תכנית מידית לסיוע לבעלי עסקים בירושלים. הם החליטו כי "תקציבים נוספים לעיר יטופלו מעתה אך ורק דרך המשרד לענייני ירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הכסף לא תמיד הוקצה למטרות בעלות עדיפות"

בפגישה השתתף יריב נוסף של ברקת, יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם, שקרא לאחרונה לחקור את הניהול הכספי של עיריית ירושלים. בהודעה משותפת שהוציאו השרים הם תקפו את ברקת ומסרו כי "עיריית ירושלים קיבלה מעל מיליארד שקלים בחמש השנים האחרונות אך לא תמיד הכספים האלה הוקצו למטרות בעלות עדיפות בראיה לאומית כוללת ולא תמיד התבצעה בקרה ראויה על השימוש בהם".

"המחאה תימשך ותוחרף עד שירושלים תקבל את התקציב הראוי לה"

עוד אמרו כי "לאור זאת סוכם כי כל תקציב תוספתי שיינתן לעיר ירושלים מעתה ואילך יקבע על פי קריטריונים ברורים ויטופל על ידי המשרד לענייני ירושלים, תוך הקפדה על סדרי עדיפויות שתקבע הממשלה ותוך תהליכי בקרה על הביצוע".

פגישתם והודעתם המשותפת היא תגובה לברקת שהחל בקמפיין אישי, מכספי העירייה, נגד כחלון, תחת הכותרת "כחלון - אל תתנתק מירושלים". שלטים כאלו נתלו היום ברחבי הבירה ואף על משאיות פינוי האשפה. אגב, אחיו של כחלון, קובי, שהיה סגנו וממלא מקומו של ברקת בשבע השנים האחרונות, פרש בחודשים האחרונים מתפקידו.

תגובת עיריית ירושלים: "ירושלים זקוקה לא לקומבינות פוליטיות אלא להתמודדות רצינית עם אתגרי הביטחון והצמיחה. טרם שמענו התחייבות ברורה ופומבית על היקפי התקציבים שיועברו לחיזוק הביטחון, החינוך, הרווחה, הסוחרים ומוסדות התרבות בירושלים.

"הציבור מצפה ששר האוצר יודיע בפומבי על ביטול גזירות כחלון לירושלים, שיביאו לקיצוצים קשים ויפגעו בתושבי העיר, בסוחרים ובאינטרס הלאומי של מדינת ישראל. אנו קוראים לשר כחלון להפסיק להתנתק מירושלים, להעביר תקציבים לחיזוקה של בירת ישראל ולשים אותה מעל כל מחלוקת ועניינים אישיים. המחאה תימשך ותוחרף עד שירושלים תקבל את התקציב הראוי לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully