וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בסרטון חדש: "אנחנו באים לאירופה עם חגורות נפץ"

לאחר מתקפת הטרור בפריז, איימו לוחמי "המדינה האיסלאמית" על המדינות השותפות בקואליציה נגד הארגון, והבטיחו: "יום אחד, מה שהיה בצרפת יהיה אצל כולכן". "צרפת הרגה מיליוני מוסלמים עוד משחר ההיסטוריה – עכשיו המוסלמים יבעירו בה אש"

עריכה: מתן חדד

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם היום (שני) סרטון חדש בעקבות מתקפת בטרור בפריז בסוף השבוע, ואיים לבצע פיגועים דומים במדינות נוספות המשתתפות בתקיפות האוויריות נגד מטרות הארגון בסוריה ובעיראק. "אנו אומרים לכל המדינות אשר משתתפות במבצע הצלבני, יום אחד בעזרת אללה מה שהיה בצרפת יהיה אצל כולכן", קראו לוחמי הארגון.

"כפי שהיה צרפת, בעיר הבירה שלה בפריז, וגם בעזרת אללה נגיע לאמריקה, לבירה וושינגטון, ובעזרת אללה נכבוש את רומא", הוסיפו הלוחמים בסרטון. הם איימו, בין היתר, לתקוף באוסטרליה, בקנדה ובמדינות נוספות. "צרפת הרגה מיליוני מוסלמים עוד משחר ההיסטוריה – עכשיו המוסלמים יבעירו בה אש", הוסיפו הלוחמים. "אנו אומרים למדינות אירופה: אנחנו באים. באים עם חומרי נפץ ופיצוצים, באים עם חגורות נפץ".

עוד בוואלה! NEWS:
מפקד המתקפה בפריז: לוחם דאעש בלגי שגייס כספים למימון הפיגועים
מבצע מעצרים ברחבי צרפת: 20 מחבלים מעורבים ישירות במתקפת הטרור
מתקפת הטרור בפריז: מצוד אחרי חשוד נוסף שנמלט מהעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"במתקפה מבורכת, קבוצת חיילי החליפות לקחו בירי את בירת התועבה והסטייה, פריז"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שבת, פרסם דאעש הודעה רשמית שבה קיבל אחריות על הפיגועים. "במתקפה מבורכת של אללה, קבוצת חיילי החליפות שבורכו על ידי אללה, לקחו בירי את בירת התועבה והסטייה, זו שנושאת את דגל הצלב באירופה, פריז. קבוצה של לוחמים נטשו את החיים האלה והתקדמו לעבר אויביהם, במותם מות קדושים, למען הדת, הנביא וחבריו ומתוך רצון להשפיל את אויביו. הם ניצחו עם אללה".

דאעש מסר עוד כי "שמונה אחים עם חגורות נפץ וכלי נשק פתחו באש במקומות שנבחרו בקפידה בלב הבירה הצרפתית; באצטדיון צרפת במהלך משחק של שתי מדינות צלבניות, צרפת וגרמניה, שם ישב הטיפש של צרפת פרנסואה הולנד; בבטקלן, שם מאות כופרים התכנסו בחגיגה סוטה; זאת לצד יריות ברבעים העשירי, ה-11 וה-18, כל זאת במקביל".

לדברי הארגון, המחבלים מתו מות קדושים. "הם פוצצו את חגורות הנפץ שלהם בלב הצלבנים. על צרפת ואלה שעוקבים אחריה לדעת כי הם נותרו המטרות העיקרית של המדינה האיסלאמית והם ימשיכו לחוש את ריח המוות. אין זו אלא ההתחלה של הסערה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שוטר בלגי בזמן פשיטה בבריסל בחיפוש אחר חשודים בטרור אחרי המתקפה בפריז, 16 בנובמבר 2015. רויטרס
מבצע משטרתי למעצר חשודים המעורבים במתקפה, היום בבריסל/רויטרס

לפחות 132 בני אדם נהרגו ונפצעו מאות נוספים, בהם כ-90 באורח אנוש, בסדרת מתקפות בבירת צרפת במהלך הלילה שבין שישי לשבת, כולל פיגוע התאבדות סמוך לאצטדיון שבו שהה באותה העת הנשיא הולנד. היום נמסר מהפנטגון כי הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, שמונהגת על ידי ארצות הברית, הפציצה 116 משאיות שהובילו דלק במזרח סוריה.

אמש תקפו מטוסי קרב עשרות מטרות של "המדינה האיסלאמית" בא-רקה, מעוז הארגון שבצפון סוריה. העיר נחשבת ל"בירת" הארגון. משרד ההגנה בפריז מסר כי עשרה מטוסים פגעו במרכז פיקוד ושליטה של הארגון, במחנה לגיוס לוחמים זרים, במחסני תחמושת ובמחנה אימונים. "הפשיטה כללה עשרה מטוסי קרב, שהמריאו בו זמנית מאיחוד האמירויות הערביות ומירדן. הם הטילו 20 פצצות", נמסר בהצהרה. בהצהרה מטעם מחוז א-רקה של דאעש נמסר כי התקיפות פגעו "באזורים ריקים" בסמוך לעיר.

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
המוח שמאחורי המתקפה. עבד אל-חמיד אבאוד/צילום מסך, "דאביק"

היום מסרו צוותי החקירה הצרפתיים לרשת RTL בצרפת כי עבד אל-חמיד אבאוד, אזרח בלגי בן 27, הוא מפקד פעילות הטרור המשולבת. אבאוד, המשתמש בכינוי "אבו עומאר אל-בלז'יקי", הצטרף ל"מדינה האיסלאמית" בסוריה, ונחשב לאחד מבכירי המוציאים להורג של הארגון. אבאוד גדל בפרבר מולנבק של בריסל, אותו אזור שממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, ואחיו בארהים שככל הנראה היה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה. ממשטרת בלגיה נמסר כי שמו של אבאוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully