וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הטרור בפריז: ישראל הורידה הדגל לחצי התורן במוסדות הממשלה

14.11.2015 / 13:29

"מדינת ישראל מזועזעת מסדרת הפיגועים הרצחניים שהכו ברחובות פריז", מסר משרד החוץ בהודעה רשמית. "ראש הממשלה נתניהו הביע תנחומיו למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה לפצועים וציין כי ישראל תילחם בטרור לצד צרפת"

עריכה: נועה לוי

(תיעוד מרגעי האימה בפריז: הבריחה מאולם המופעים שבו אירע הטבח)

משרד החוץ בישראל התייחס היום (שבת) למתקפת הטרור של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בפריז, שבה נהרגו לפחות 128 בני אדם ונפצעו עשרות, והודיע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להוריד את הדגל לחצי התורן בכל נציגויות ישראל בעולם ובמוסדות הממשלה בארץ.

"מדינת ישראל מזועזעת מסדרת הפיגועים הרצחניים שהכו ברחובות פריז", נמסר בהודעה לתקשורת. "ראש הממשלה נתניהו הביע תנחומיו למשפחות הקורבנות ואיחולי החלמה לפצועים וציין כי מדינת ישראל תילחם בטרור לצדה של צרפת. במהלך הלילה שוחחה השגרירה עליזה בן-נון עם בכירי ארמון הנשיאות ומשרד החוץ הצרפתי ומסרה תנחומינו והזדהותנו".

עוד נמסר בהודעה כי אין נפגעים מקרב הדיפלומטים או העובדים של השגרירות בצרפת: "עם זאת, יש חוסר ודאות ולכן משרד החוץ עדיין בודקים בכל דרך אפשרית" את זהות הנפגעים".

מתקפת הטרור בפריז - כותרות אחרונות:
דאעש: צרפת לא תהיה בטוחה; הנשיא הולנד: דאעש פתח במלחמה
צפו ברגעי האימה: אנשים בורחים מהחלון ונמלטים מהטבח באולם
כל עוד לא יובס דאעש בסוריה, אף מקום אינו חסין מטרור. פרשנות

דגל ישראל הורד לחצי התורן מחוץ למשרד החוץ בירושלים,14 נובמבר 2015. משרד החוץ, מערכת וואלה! NEWS
"מדינת ישראל מזועזעת". הדגל הורד לחצי התורן/מערכת וואלה! NEWS, משרד החוץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת, הולנד, בארמון האליזה בפריז. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש הממשלה בנימין נתניהו, בנובמבר 2013/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"השגרירות הישראלית בפריז נמצאת בקשר הדוק עם הגורמים הרלוונטיים השונים על מנת לגבש תמונת מצב מדויקת על אפשרות של מעורבות ישראלים", הוסיפו במשרד החוץ. "במהלך הלילה הגיעו לחדר מצב של משרד החוץ שיחות רבות, הן של קרובים מודאגים והן של ישראלים בפריז שדיווחו שהם לא מעורבים. משרד החוץ מרכז את הנתונים ועוקב באופן שוטף אחר המידע המתקבל מצרפת. תוגברה ההערנות והועברו הנחיות בטחון מיוחדות לשליחי המדינה ולנציגויות, בהתאם למקובל במקרים כגון אלה".

הלילה הנחה נתניהו את משרד החוץ לפנות לגורמי הביטחון בצרפת בבקשה להגביר את האבטחה סביב שגרירות ישראל, סביב שליחים ישראליים בצרפת וכן בסמוך למוסדות יהודיים. "ישראל עומדת כתף אל כתף עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד והעם הצרפתי, במלחמה המשותפת נגד הטרור", אמר. "אני שולח תנחומים בשם העם בישראל למשפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

היום בשעה 18:30 צפויה להתקיים עצרת הזדהות עם צרפת וקורבנות הפיגועים בכיכר רבין שבתל אביב. בעצרת, שאורגנה על ידי שגרירות צרפת, ישא דברים שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב. עוד בעצרת, צפוי נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס לשאת דברים.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר גל הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. AP
פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר מתקפת הטרור בפריז, היום/AP

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר היום כי דאעש "הכריז מלחמה על צרפת". לדבריו, שנאמרו בתום ישיבת קבינט, המתקפה בוצעה על ידי "צבא טרוריסטי, צבא ג'יהאדיסטי נגד צרפת, נגד הערכים שאנו מגנים עליהם בעולם כולו, ונגד מה שאנחנו - מדינה חופשית".

הולנד לא מסר פרטים רבים מחקירת האירוע, אולם טען כי מדובר ב"מעשה מלחמה שתוכנן ואורגן בהשתתפות חיצונית". לדבריו, "זה מעשה של ברבריות מוחלטת. צרפת הותקפה בפחדנות ובאלימות". הוא הוסיף כי הרשויות פועלות במלוא הכוח להגנה על האזרחים, והוצבו מאבטחים בכוננות הגבוהה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully