וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מצמרר מאולם המופעים: הלהקה מנגנת - והמחבלים מתחילים לירות

פוענחה זהות אחד המחבלים ממתקפות הטרור. אביו ואחיו של מחבל אחר נעצרו. נסראללה גינה את המתקפות: "מזדהים עם החפים מפשע". הרשויות המקומיות בצרפת יוסמכו להטיל עוצר על ערים במדינה, ומניין ההרוגים עלה ל-129. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

תיעוד היריות באולם:

תיעוד חילופי הירי בין השוטרים לחמושים:

23:20: הפשיטה על המלון בפריז - עקב התרעת שווא

ההתרעה שבעקבותיה פשטו כוחות משטרה רבים על מלון "פולמן" שבאזור הרובע השביעי התגלתה כהתרעת שווא. בעקבות המידע שקיבלה המשטרה, פונה אזור מגדל אייפל ותחנת רכבת שבקרבת מקום פונתה מנוסעים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

22:50 אזור מגדל אייפל מפונה, פשיטה על בית מלון

עדי ראייה בפריז מדווחים כי כוחות משטרה פשטו על בית מלון ברובע השביעי של העיר. לפי אחד הדיווחים, הכוחות עוברים חדר-חדר בבית המלון. נוסף לכך, מתחם מגדל האייפל מפונה ממבקרים.

22:34 ראש ממשלת צרפת: נמשיך לתקוף מטרות של דאעש בסוריה

צרפת תמשיך לתקוף מטרות בסוריה על מנת לפגוע בארגון "המדינה האיסלאמית" - כך הודיע הערב (שבת) ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, לאחר שארגון הטרור קיבל אחריות על מתקפת הפיגועים שהובילה ל-129 הרוגים ועשרות פצועים בבירת המדינה. ואלס אמר לטלוויזיה המקומית כי הממשלה מתכננת להרחיב את מצב החירום שהוטל על המדינה, וכי היא מעניקה משאבים מורחבים למאבק בטרור "המאורגן היטב", לדבריו.

21:35: נסראללה גינה את מתקפת הטרור בפריז

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, גינה את מתקפת הטרור שאירעה אמש בפריז, בה נהרגו 129 בני אדם ומאות נוספים נפצעו. "אנו מכריזים על הזדהותנו עם החפים מפשע", אמר. בנוסף לכך, התייחס למעצר החשודים בביצוע הפיגוע הכפול בביירות ביום חמישי האחרון, וציין כי המעצר "מנע מתקפות נוספות". נסראללה אף הבהיר כי ששת החשודים הם ממוצא לבנוני וסורי, ובניגוד למה שדווח תחילה אין ביניהם פלסטיני. לדבריו, "ברור שהמטרה המרכזית של הטרוריסטים היא לעורר מלחמת אחים בלבנון - ולכן הם ניסו להטיל את האחריות על הפלסטינים ממחנה הפליטים הסמוך למקום הפיגוע".

20:25: בלגיה: נפתחה חקירה בנוגע למעורבים במתקפת הטרור בפריז

התובע הכללי של בלגיה הודיע הערב (שבת) כי נפתחה חקירה נגד החשודים שנעצרו מוקדם יותר היום בבריסל בחשד למעורבות במתקפת הטרור שאירעה אמש בפריז.

20:05: מניין ההרוגים במתקפת הפיגועים אמש בפריז עלה ל-129

מעננין ההרוגים במתקפת הפיגועים שאירעה אמש בפריז עלה ל-129. נוסף על כך, כ-300 בני אדם אושפזו בבית החולים, כאשר 80 מהם מוגדרים במצב "אנוש".

19:54: אובמה ישתתף בוועידת האקלים בפריז למרות מתקפת הטרור

למרות מתקפת הטרור בפריז, נשיא ארצות הברית ברק אובמה ישתתף בוועידת האקלים שמתוכננת בסוף החודש בבירת צרפת - כך נמסר הערב (שבת) מהבית הלבן.

חיילים ותיירים מחוץ לכנסיית נוטרדאם בפריז, יום אחרי מתקפת הטרור, נובמבר 2015. רויטרס
פריז, הערב/רויטרס

19:05: שר המשפטים הבלגי: נעצרו כמה חשודים בקשר לפיגועים בפריז

מספר חשודים נעצרו היום בבריסל, בחשד למעורבות במתקפת הפיגועים שאירעו אמש בפריז - כך אמר שר המשפטים של בלגיה. מוקדם יותר דווח בטלוויזיה המקומית כי משטרת בלגיה פשטה על שכונה בבריסל בחיפוש אחרי חשודים אפשריים במעורבות בפיגועים.

18:40: אזרח צרפתי שנשא אקדח נעצר בשדה התעופה גטוויק שבלונדון

משטרת בריטניה עצרה אזרח צרפתי בן 41 בשדה התעופה גטוויק שבלונדון, לאחר שאקדח נמצא ברשותו. מוקדם יותר פונה הטרמינל הצפוני של שדה התעופה והטיסות בוטלו בעקבות חפץ חשוד שנמצא במקום.

18:26 משטרת בלגיה עצרה חשוד במעורבות בפיגועים בפריז

כלי תקשורת בבלגיה מדווחים כי המשטרה עצרה חשוד במעורבות במתקפת הטרור בפריז במהלך הפשיטה שערכו על אחת מהשכונות של עיר הבירה. טרם התקבל לכך אישור רשמי מהממשלה.

שומרים סביב מגדל אייפל יום לאחר מתקפת הטרור בעיר, פריס. 14, נובמבר 2015. רויטרס
שומרים סביב מגדל אייפל יום לאחר מתקפת הטרור בעיר, פריס. 14, נובמבר 2015/רויטרס

18:05 משטרת בלגיה פשטה על שכונה בבריסל

משטרת בלגיה פשטה על שכונה בבריסל בחיפוש אחרי חשודים אפשריים במעורבות במתקפת הטרור בפריז - כך דיווחה הטלוויזיה הבלגית.

פריז יום לאחר מתקפת הטרור, 24 נובמבר 2015. AP
פריז, הערב/AP

16:00: דיווח בצרפת: מחבל נוסף זוהה כבעל אזרחות מצרית

העיתון הצרפתי "ליברסיון" דיווח כי המחבלים שביצעו את הפיגועים אמש בפריז החזיקו בדרכונים מצרי, סורי וצרפתי. כפי שדווח קודם לכן מחבל אחד זוהה בוודאות כאזרח צרפת. ליד גופת מחבל אחר נמצאו דרכון מצרי והן דרכון סורי.

15:43: גרמניה: אדם שנעצר לפני שבוע בבוואריה "קשור לטרור בפריז"

אדם שנעצר בחבל בוואריה שבגרמניה בתחילת החודש וברשותו כלי נשק וחומרי נפץ במכוניתו עשוי להיות קשור למתקפות הטרור בפריז, כך מסר ראש מחוז בוואריה. "יש בידינו עצור שלפי חשדות מבוססים עשוי להיות קשור למתקפה", אמר. דובר משטרת בוואריה מסר כי הגבר בן 51 נעצר ב-5 בנובמבר בכביש הסמוך לרוזנהיים.

15:32: צרפת: הרשויות המקומיות הוסמכו להטיל עוצר על ערים

שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב הסמיך את הרשויות המקומיות במדינה להטיל עוצר על ערים, במידה ויהיה בכך צורך. כמו כן, נאסר על קיום הפגנות בעיר עד יום חמישי.

15:31: עצרת הזדהות עם צרפת תתקיים הערב בכיכר רבין בתל אביב

עצרת הזדהות עם העם הצרפתי ולזכר הקורבנות תתקיים הערב בשעה 18:30 בכיכר רבין שבתל אביב. את העצרת מארגנת שגרירות צרפת בישראל והשגריר הצרפתי פטריק מיזונאב צפוי לשאת דברים. כמו כן, בעצרת יישא דברים גם נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס.

15:24: מגדל אייפל יישאר סגור עד להודעה חדשה, צפו בכיבוי האורות:

15:23: נפתח מוקד בשגרירות פריז לסיוע לאזרחים ישראלים בעיר

משרד החוץ עדכן לפני זמן קצר (שבת) כי נפתח מוקד בראשותו של הקונסול בשגרירות פריז, במטרה לסייע לאזרחים ישראלים השוהים בעיר. שני מספרי טלפון ליצירת קשר עם המוקד: 0033140765513 ו-003340765514.

15:05: אוהדים המפונים מהאצטדיון בפריז שרים את ההמנון הלאומי:

14:45: ראשת העיר פריז: "האימה שאירעה אמש היא מעבר לכל דמיון"

ראשת העיר פריז אן הידלגו ערכה מסיבת עיתונאים בעקבות מתקפת הטרור בבירה שבמהלכה טענה כי "מה שאירע אמש הוא מעבר למה שניתן היה לדמיין שיקרה - אימה שכזו".

היא הוסיפה: "כל יעדי התקיפות היו מקומות שאנחנו אוהבים בעיר פתוחה ופופולרית כמו פריז ששמחה להיות חלק מהתרבות העולמית, משום שפריז היא עיר שמחוזקת בשל השונות שלה".

"זה המסר שאנחנו רוצים לשדר להם, לצד פוליטיקאים אחרים, אנחנו חזקים יותר ממי שמנסה להשתיק אותנו. אנחנו אוהבים שיח ציבורי, אנחנו אוהבים לא להסכים. זו דמוקרטיה".

14:40: עדת ראייה לפיגוע באולם ההופעות: "אחד המחבלים נראה אירופאי"

עדת ראייה לפיגוע במופע באולם "בטקלן" מסר לערוץ החדשות הצרפתי BFMTV שאחר מהמחבלים היה לבן ונראה אירופאי. "ראיתי בחור שהיה מעט נמוך, לבן ונראה אירופאי. הוא היה בקדמת האולם והיה לו רובה שנח על כתפו. לאחר מכן התחלתי לשמוע קולות ירי".

14:34: הדגל מעל ארמון האליזה הורד לחצי התורן:

14:06: דיווח: דרכון סורי נמצא בקרבת אחת מגופות המחבלים בפריז

דרכון סורי נמצא בקרבת אחת מגופות המחבלים שהיה באולם ההופעות "בטקלן" שבפריז - כך דווח בכלי התקשורת הצרפתיים. מחבל נוסף זוהה כבעל אזרחות צרפתית.

שוטרים מחוץ לזירת הפיגוע באולם ההופעות בטקלן, נובמבר 2015. AP
צלפים על הגגות. אבטחה מוגברת בפריז/AP

13:40: האפיפיור פרנציסקוס גינה הפיגועים בצרפת: "מזועזע וכאוב"

האפיפיור פרנציסקוס התייחס למתקפת הטרור המשולבת שהיכתה אמש בפריז. הוא גינה את הפיגועים וציין כי הם "בלתי מוצדקים ובלתי אנושיים", והם הותירו אותו "מזועזע וכאוב". "אין שום הצדקה למעשים אלו", הוסיף, "זה לא אנושי". עוד אמר כי הוא מתפלל למען הפצועים ומשפחות ההרוגים.

13:38: נשיא תוניסיה נפגש עם נשיא צרפת: מלחמת החושך מול האור

נשיא תוניסיה באג'י קאיד א-סבסי הגיע לפני זמן קצר לפגישה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בארמון האליזה. "תוניסיה מגנה את המתקפות וקוראת לכל העמים שהחופש חשוב להם לתאם את מאמציהם. "זו מלחמת החושך מול האור", אמר.

13:29: ראש ממשלת בלגיה: הימנעו מהגעה לפריז, אלא אם זה הכרחי

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל קרא לאזרחיו להימנע מלהגיע לפריז, אלא אם כן "הדבר הכרחי". עוד הוא הוסיף כי האבטחה במדינתו תתוגבר עקב מתקפת הטרור שאירעה בצרפת.

13:18: ממשלת צרפת הודיעה על דקת דומייה ביום שני לזכר ההרוגים

ממשלת צרפת הודיעה על דקת דומייה ביום שני לזכר 128 ההרוגים במתקפת הטרור המשולבת שאירעה בפריז.

13:07: בריטניה: שדה התעופה גטוויק פונה עקב חפץ חשוד

שדה התעופה גטוויק בבריטניה פונה לפני זמן קצר עקב חפץ חשוד שנמצא במקום, וזאת כ"צעד מונע". עקב מתקפת הטרור הועלתה הכוננות בנמלים באירופה.

12:57: פולין: לא נכניס מהגרים לשטחנו עקב מתקפות הטרור בפריז

פולין הודיעה היום כי לא תכניס מהגרים לשטחה. זאת, עקב מתקפת הטרור המשולבת שאירעה בפריז.

פיצוצים בסטאד דה פראנס כחלק ממתקפת הטרור בפריז, נובמבר 2015. Matthias Hangst, GettyImages
האצטדיון בפריז, אמש/GettyImages, Matthias Hangst

12:52: המתקפה המשולבת בפריז: דאעש קיבל אחריות

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על מתקפת הטרור המשולבת ברחבי פריז.

מניו יורק ועד ניו זילנד: העולם מתאבל על הקורבנות בפריז

12:38: רוסיה: נשקלת אפשרות להגבלת הטיסות ממוסקבה לפריז

ראש רשות התעופה הרוסית הודיע כי נשקלת אפשרות להגביל את הטיסות ממוסקבה לפריז עקב מתקפת הטרור.

12:25: הטרור בפריז: נתניהו הנחה להוריד הדגל לחצי התורן

משרד החוץ בישראל התייחס היום לפיגועי הטרור בפריז והודיע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להוריד את הדגל לחצי התורן בכל נציגויות ישראל בעולם ובמוסדות הממשלה בארץ. "מדינת ישראל מזועזעת מסדרת הפיגועים הרצחניים שהכו ברחובות פריז", נמסר בהודעה רשמית. "אין נפגעים מקרב הדיפלומטים או העובדים של השגרירות. עם זאת, יש חוסר ודאות ולכן משרד החוץ עדיין בודקים בכל דרך אפשרית".

12:05: נשיא סוריה אסד גינה את הפיגועים בפריז: "טרור פראי"

נשיא סוריה בשאר אסד גינה היום את הפיגועים שאירעו בפריז. לדבריו, מדובר ב"טרור פראי" שממנו סובלת סוריה כבר יותר מחמש שנים.

12:05: נשיא צרפת מאשים את דאעש: "המתקפות הן הכרזת מלחמה"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד התייחס במסיבת עיתונאים שכינס למתקפת הטרור המשולבת שאירעה בפריז. לדבריו, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוא האחראי לשורת הפיגועים. עוד הוסיף הולנד כי המתקפות תוכננו ואורגנו מבחוץ בסיוע מתוך צרפת. "המתקפות היו הכרזת מלחמה", אמר. מחר תתכנס ישיבת חירום לדון על דרכי התמודדות עם הטרור.

11:30: דאעש: צרפת לא תהיה בטוחה כל עוד תמשיך לתקוף בסוריה

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם סרטון שבו נאמר כי צרפת "לא תהיה בטוחה כל עוד היא תמשיך להפציץ". הכוונה של הארגון היא להפצצות של צרפת במעוזם בסוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרטון של דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:27: שר החוץ הצרפתי: "תיאום המאבק בטרור נחוץ מאי פעם"

שר החוץ הצרפתי לורן פביוס שנמצא בווינה אמר כי "המתקפות הוכיחו שתיאום בעניין המאבק בטרור נחוץ מאי פעם". הוא הוסיף כי אחת מטרות של שיחות השלום בעניין סוריה שמתקיימות בווינה היא חיזוק התיאום במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

11:23: עיתוני צרפת, הבוקר:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:21: החלה ישיבת הקבינט הצרפתי בעקבות פיגועי הטרור בפריז

חברי הקבינט הצרפתי התכנסו לדון בעניין פיגועי הטרור שאירעו אמש בפריז. ללשכתו של הולנד בארמון האליזה הגיעו ראש הממשלה מנואל ואלס, שר הפנים ברנאר קזנוב, שרת המשפטים כריסטיאן טובירה ושר ההגנה ז'אן-איב לה דריאן. בהמשך היום צפויים מנהיגי צרפת למסור הצהרה לתקשורת.

11:09: מניין ההרוגים הרשמי בפיגועים עלה ל-128

מניין האזרחים שנהרגו אתמול במתקפת הטרור בפריז עלה באופן רשמי ל-128. 99 בני אדם נפצעו באורח אנוש באירועים.

10:49: הועלתה הכוננות בנציגויות הישראליות ברחבי העולם

בעקבות הפיגועים בפריז הוחלט להעלות את הכוננות והדריכות בשגרירויות ובנציגויות הישראליות ברחבי העולם מחשש למתקפות טרור.

10:41: אבו מאזן: סולידריות והזדהות עם העם הצרפתי

נשיאות הרשות הפלסטינית מסרה כי יו"ר הרשות אבו מאזן הביע סולידריות והזדהות עם העם הצרפתי בהתמודדותו עם הטרור. הוא הוסיף שעל הקהילה הבינלאומית להיות מאוחדת מול פעולות הטרור הקשות והנתעבות שמכות בכל מקום.

10:37: סרטון המתעד את הבריחה מאולם המופעים "קטבלן"

10:39: רוסיה: מתקפת הטרור בפריז תשפיע על השיחות בעניין סוריה

משרד החוץ הרוסי מסר כי מתקפות הטרור בפריז שבהן נהרגו עשרות בני אדם ישפיעו על השיחות הבינלאומיות בעניין המשבר בסוריה. "אירועים אלו שהתרחשו לא הרחק מכאן ללא ספק יגרמו להתאמת סדר היום בשיחות שמתקיימות היום בווינה".

10:33: פריז: פארק השעשועים דיסנילנד נסגר למבקרים

לראשונה מאז נפתח, פארק השעשועים דיסנילנד שבפריז נסגר למבקרים לנוכח מתקפת הטרור בעיר. כך דווח ב-BBC.

אתרים בעולם מוארים בטריקולור הצרפתי:

10:10: הרצוג לשגריר צרפת: מזדהים עם הכאב העצום של העם הצרפתי

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שיגר לשגריר צרפת פטריק מיזונאב מסר של השתתפות בצער: "כולנו מזדהים היום עם צרפת ומשתתפים בכאבו העצום של העם הצרפתי על פשע נורא ונתעב שהתרחש אמש נגד החירות. נגד השוויון נגד האחווה. אנו מזועזעים מהמחיר הנורא ומשתתפים באבלן של הקהילות והמשפחות".

"הטרור השטני אינו יודע גבולות ורק בשיתוף פעולה אמיץ ותקיף במשפחת האומות ניתן יהיה למגר אותו. ישראל תעשה כל מה שאפשר כדי לסייע במערכה הזו".

9:33: משרד החוץ: לא ידוע על ישראלים במתקפת הטרור בפריז

משרד החוץ עדכן כי לא ידוע על ישראלים שהיו בין מאות ההרוגים והפצועים במתקפת הטרור שאירעה ברחבי פריז.

10:07: הושהו כל תחרויות הספורט באזור פריז

הערוץ הצרפתי Itele דיווח כי כל תחרויות הספורט שתוכננו לאזור פריז בסוף השבוע הושהו לנוכח המתקפות.

9:10: הבוקר שאחרי: מדליקים נרות בכיכר הרפובליקה

9:06: הוותיקן גינה המתקפה וקרא ל"תגובה נחרצת נגד השנאה"

הוותיקן גינה את מתקפת הטרור המשולבת שאירעה אמש בפריז. בהודעה שמסרו אמרו כי מדובר ב"טירוף של טרור" וקראו ל"תגובה נחרצת נגד השנאה הרצחנית".

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, אנקרה, אוקטובר 2015. רויטרס
"לטרור אין דת, אין לאום ואינו מייצג שום ערכים"/רויטרס

8:09: ראש ממשלת טורקיה: "זו מתקפה נגד הערכים האוניברסליים"

טורקיה גינתה את מתקפת הטרור המשולבת שאירעה הלילה ברחבי פריז והודיעה כי תתמוך בצרפת ובעלות בריתה במאבק נגד הטרור. "אלו מתקפות נגד האנושות, הדמוקרטיה, החירות והערכים האוניברסליים", אמר ראש הממשלה אחמט דאווטאולו, "לטרור אין דת, אין לאום ואינו מייצג שום ערכים". טורקיה מארחת במהלך סוף השבוע את ועידת G-20 שבה חברים מנהיגים ממדינות רבות ברחבי העולם, בהם ארצות הברית, סין, יפן, רוסיה, קנדה, אוסטרליה וברזיל.

נשיא איראן חסן רוחאני נפגש באו"ם עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, 29 בספטמבר 2015. רויטרס
ביטל את ביקורו בצרפת. רוחאני והולנד בחודש שעבר/רויטרס

7:54: נשיא איראן ביטל את ביקורו בצרפת; "פשע נגד האנושות"

נשיא איראן חסן רוחאני גינה את מתקפת הטרור המשולבת ברחבי פריז. "מדובר בפשע נגד האנושות", אמר. רוחאני אמור היה לבקר בצרפת ובאיטליה אולם ביטל את ביקורו.

7:20: אובמה שוחח עם הולנד: "זו מתקפה על האנושות כולה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס למתקפת הטרור המשולבת שאירעה ברחבי פריז. "מי שחושב שאפשר להפחיד את האנשים בצרפת או את הערכים שהם מייצגים טועה", אמר במסיבת עיתונאים שנמסרה מהבית הלבן. אובמה שוחח בטלפון עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד והבטיח לסייע במסגרת המאבק בטרור. "זו לא מתקפה רק על צרפת, אלא על האנושות כולה".

האמן ז'אן ז'וליאן במחווה של שלום לפריז:

05:44: יותר מ-200 פצועים בפיגועים בפריז; 80 במצב קשה

יותר מ-200 בני אדם נפצעו בסדרת הפיגועים שאירעה בפריז שבצרפת, בהם 80 באורח קשה.

05:40: שמונה מחבלים חוסלו או נהרגו בפיגועים

שמונה מחבלים חוסלו או נהרגו בסדרת הפיגועים בפריז שבצרפת. ארבעה מתוכם מתו בזירת הפיגוע באולם הקונצרטים, שבה התאבדו שלושה וחוסל אחד. מחבל נוסף התאבד בסמוך לאצטדיון הלאומי.

פצועים מהפיגוע בסמוך לבר "לה בל אקיפ" ברובע ה-11 של פריז. אי-פי, AP
פצועים מהפיגוע בסמוך לבר "לה בל אקיפ" ברובע ה-11 של פריז/AP, אי-פי
שוטר עוזר לפצוע בסמוך לזירת הפיגוע באולם "בטקלן" בפריז. רויטרס, רויטרס
שוטר עוזר לפצוע בסמוך לזירת הפיגוע באולם "בטקלן" בפריז/רויטרס, רויטרס

04:39: שלושה מארבעת המחבלים באולם "בטקלן" חגרו חגורות נפץ והתאבדו

משטרת צרפת מסרה כי ארבעה מחבלים פעלו בפיגוע הטרור שהתרחש באולם הקונצרטים "בטקלן" שבפריז, אשר בו נהרגו 112 בני אדם. על פי המשטרה, שלושה מהמחבלים חגרו חגורות נפץ והתפוצצו עם כניסת כוחות הביטחון לאולם, על מנת לשחרר את האזרחים שנלכדו במקום כבני ערובה. ארבעת המחבלים חוסלו על ידי כוחות הביטחון.

04:32: מצוד אחר המחבלים והסייעים; חלקם טרם נלכדו

חלק מהמחבלים ומהמסייעים לביצוע הפיגועים שאירעו הלילה בפריז, בירת צרפת, עדיין מסתובבים חופשי. על פי הרשויות, חמושים שביצעו פיגועי ירי עדיין לא נתפסו. חמישה מהמחבלים נוטרלו או חוסלו על ידי כוחות הביטחון, והמצוד אחר שאר החמושים נמשך.

פצועים באחד מהפיגועים בפריז, בירת צרפת. צילום מסך מאינסטגרם, מערכת וואלה!
פצועים באחד מהפיגועים בפריז, בירת צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך מאינסטגרם

03:42: 5 מהמחבלים שביצעו את שורת הפיגועים בפריז חוסלו

לפחות חמישה מהמחבלים שביצעו את שורת הפיגועים בפריז, בירת צרפת, נתפסו וחוסלו - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. בסדרת המתקפות נהרגו יותר מ-150 בני אדם.

02:15: כמאה הרוגים בטבח באולם הקונצרטים בפריז

כמאה בני אדם נרצחו בטבח שהתרחש באולם הקונצרטים "בטקלן" שבפריז, בירת צרפת - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. מוקדם יותר שחררו כוחות הביטחון בצרפת בני ערובה רבים שהוחזקו במקום על ידי לפחות שני חוטפים שחוסלו.

זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015./AP

01:57: שחרור בני הערובה הסתיים; החוטפים חוסלו

התקשורת הצרפתית דיווחה כי המבצע המשטרתי לחילוץ בני הערובה שהוחזקו באולם הקונצרטים "בטקלן" שבפריז, בירת צרפת, הסתיים. שני החוטפים, שנכנסו קודם לכן לאולם וטבחו בצופי מופע רוק ששהו בו, חוסלו.

01:41: המשטרה פרצה לאולם שבו שבויים כמאה בני אדם

המשטרה פרצה לאולם הקונצרטים "בטקלן" שבו מוחזקים כמאה בני אדם, זאת לאחר שמחבלים חדרו למקום וטבחו בצופי מופע רוק ששהו במקום.

סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015.. AP
סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015./AP

01:32: חמישה פיצוצים נשמעו באולם שבו מוחזקים בני ערובה

חמישה פיצוצים נשמעו באולם הקונצרטים "בטקלן" שבפריז לפני זמן קצר, זאת לאחר שכמאה בני אדם הוחזקו במקום כבני ערובה בעקבות אירוע ירי. הפיצוצים התרחשו ככל הנראה כחלק מפעילות משטרתית במקום.

נתניהו הורה להדק את האבטחה סביב מוסדות ישראליים בצרפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד החוץ לפנות לגורמי הביטחון בצרפת בבקשה להגביר את האבטחה סביב שגרירות ישראל, השליחים ומוסדות יהודיים. זאת, בעקבות גל הפיגועים שאירע בפריז.

סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015.. AP
סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015./AP

01:13: עוצר הוטל על פריז לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה

כוחות הביטחון בצרפת הטילו עוצר הלילה (שבת) על הבירה פריז, זאת בעקבות סדרת הפיגועים שאירעה במוקדים שונים בה. זוהי הפעם הראשונה שבה מוכרז עוצר בבירה הצרפתית מאז מלחמת העולם השנייה.

סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015.. AP
סדרת פיגועים בפריז שבצרפת, 14 בנובמבר 2015./AP

00:43 - דיווח בצרפת: ירי נוסף במרכז קניות בפריז

תחנת הרדיו "אירופה 1" דיווחה לפני זמן קצר על מוקד ירי נוסף במרכז הקניות "לס האל" בפריז, בירת צרפת. בעיר התרחשה סדרת פיגועים הלילה שבה נהרגו לפחות 40 בני אדם ומאה נוספים נלקחו כבני ערובה.

00:58 - הנשיא הולנד הכריז על מצב חירום לאומי

נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז לפני זמן קצר על מצב חירום בכל צרפת, וסגר את גבולות המדינה. "אל מול הטרור, צרפת חייבת להיות גדולה וחזקה", אמר, "זו מתקפה על האנושות כולה ועל ערכינו המשותפים". הולנד הורה גם על פריסת הצבא ברחבי פריז.

פינוי פצוע ליד מרכז ההופעות בפריז, שבו נלקחו עשרות בני ערובה, 14 בנובמבר, 2015. רויטרס
אנשים מתפנים מהאצטדיון הלאומי של צרפת, הלילה/רויטרס

00:56: מניין ההרוגים במתקפות בפריז עלה ל-60 בני אדם

מניין ההרוגים במתקפת הטרור המשולבת בפריז עלה לפני זמן קצר ל-60 בני אדם.

00:50 - אובמה: לא רוצים להעלות ספקולציות לגבי האחראים לפיגועים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הלילה לפיגועים בצרפת, הביע את תנחומיו ואמר כי אינו רוצה להעלות "ספקולציות" בשלב זה לגבי מי אחראי למתקפות הטרור.

פינוי פצוע ליד מרכז ההופעות בפריז, שבו נלקחו עשרות בני ערובה, 14 בנובמבר, 2015. רויטרס
פינוי פצוע מאזור מרכז ההופעות, הלילה/רויטרס

00:47 - האבטחה בפריז תוגברה, העיריית ביקשה מתושבים להישאר בבתים

עיריית פריז ביקשה הלילה מהתושבים להישאר בבתיהם, בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שבה נהרגו לפחות 40 בני אדם. במקביל, תוגברה האבטחה בתחבורה ובאירועים מרכזיים

00:31 - דייויד קמרון על הטרור בפריז: "נעשה מה שנוכל כדי לעזור"

ראש ממשלה בריטניה, דייויד קמרון, התייחס לפני זמן קצר (שישי) למתקפת הטרור המשולבת בפריז. "נעשה כל שביכולתנו כדי לעזור", צייץ קמרון בטוויטר.

פיגוע משולב בפריז 13 נובמבר 2015. טוויטר, ספק 500
פריז, הלילה/ספק 500, טוויטר

00:28 - ארה"ב: הפיגועים בפריז תוכננו מראש

ארצות הברית הודיעה הערב כי היא עוקבת אחר מתקפות הטרור בפריז, והוסיפה כי על פי הערכתה הפיגועים היו מתואמים. גם הנשיא ברק אובמה תודרך בנושא.

הרוגים ליד המסעדה בפריז. AP
זירת הירי בפריז, הלילה/AP

00:20: מניין ההרוגים במתקפה המשולבת בפריז עלה ל-40

לפחות 40 בני אדם נהרגו במתקפת הטרור המשולבת הערב בפריז, שבה חמושים ירו בבר ברובע ה-11, ורימונים הושלכו בסמוך לאצטדיון הלאומי, ה"סטאד דה פראנס".

00:21: לפחות מאה בני ערובה באולם ליד האצטדיון הלאומי

כמאה בני אדם מוחזקים כבני ערובה באולם הופעות ליד האצטדיון הלאומי בפריז.

23:55 - עקב הפיצוצים: הנשיא הולנד פונה מהאצטדיון תחת אבטחה

הנשיא הולנד, ששהה הערב באצטדיון של נבחרת צרפת בכדורגל, פונה ממנו עם הישמע הפיצוצים למקום מסתור תחת אבטחה כבדה. בהמשך הוא יכנס דיון חירום של הממשלה.

23:50 - לפחות 18 הרוגים במתקפת טרור משולבת בפריז, כ-60 בני ערובה

לפחות 18 בני אדם נהרגו הערב במתקפת טרור משולבת בפריז, שכללה ירי בכמה מוקדם והשלכת רימוני יד לעבר האצטדיון הלאומי של צרפת, שבו שהה הנשיא פרנסואה הולנד. לפחות חמוש אחד פתח באש מרובה אוטומטי במסעדת "פטי קמבודג'" ברובע ה-11. יריות נשמעו גם ליד מרכז האירועים "בטקלן", שם נלקחו כ-60 בני ערובה. שלושה פיצוצים נשמעו מחוץ למסעדה הסמוכה לאצטדיון "הפארק דה פרנס", שם שיחקו נבחרות הכדורגל המקומית ונבחרת גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully