וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלי תקשורת רוסיים שידרו "בטעות" מסמך גרעין סודי ביותר

במהלך פגישה של הנשיא פוטין עם כמה בכירים בצבא בסוצ'י, התרכזו מצלמות שני ערוצים רוסיים - הנשלטים על ידי הקרמלין - במסמך המתאר טילי טורפדו שמסוגלים לחמוק מהרדארים של נאט"ו. הקרמלין: זו הייתה טעות, הסרטונים נמחקו מאתרי הערוצים

ספק 500

הקרמלין הודה היום (חמישי) כי הטלוויזיה הרוסית שידרה בטעות תכניות חשאיות למערכת טורפדו גרעינית. במהלך פגישה מצולמת של הנשיא ולדימיר פוטין עם כמה בכירי צבא בעיר סוצ'י שנערכה ביום שני, נראו שני קציני צבא בוחנים מסמך חשאי המכיל איורים ופרטים על מערכת נשק המכונה "סטטוס 6". מערכת זו נוצרה על ידי "רובין", חברה המייצרת צוללות גרעיניות מסנט פטרסבורג.

שני הערוצים הרוסים NTV ו-Channel One, הנשלטים על ידי הממשל הרוסי ותיעדו את הפגישה, שידרו במשך כמה שניות את המסמך בבירור. טילי הטורפדו הגרעיניים שאמורים להיות משוגרים מתוך הצוללות עשויים ליצור "אזורים של זיהום רדיואקטיבי מוגבר", נכתב במסמך. "דבר זה הופך אותם ללא תואמים עבור פעילות צבאית או כלכלית לטווח הארוך".

לקריאה נוספת:
זכויות נשים והיפרדות מהנפט: הרפורמות שמתכנן יורש העצר הסעודי
מאחורי קיר סדוק: התגלו אלפי מסמכי הרישום של יהודי בודפשט בשואה

הטלוויזיה ברוסיה חשפה בטעות מסמך חשאי ובו מערכת טילי טורפדו. ספק 500
מעבר לכתפו של הקצין. המסמך החשאי/ספק 500

חברת החדשות הרוסית "רוסיה היום" דיווחה כי כלי הנשק מסוגלים לחמוק מהרדארים של נאט"ו וכן מערכות הגנה נוספות בדרכם לפגוע באזורי חוף.

שני הערוצים שידרו את התמונות ביום שלישי, אולם לאחר מכן מחקו את הסרטונים מהאינטרנט. עם זאת, כמה אתרים הקליטו את קטעי הווידאו ופרסמו אותם בהרחבה. עדיין לא ברור כיצד התמונות הגיעו לשידור בערוצים שנשלטים באופן הדוק על ידי הקרמלין.

דוברו של פוטין דמיטרי פסקוב הודה בפני עיתונאים כי מידע חשאי נראה בשידור, "ולכן נמחק לחלוטין". לדבריו, "בעתיד ננקוט צעדים מונעים כדי שדבר כזה לא יקרה בשנית". בפגישה המתועדת הזהיר פוטין כי "רוסיה נוקטת צעדי תגמול חיוניים כדי לחזק את הפוטנציאל של הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully