וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דומרני נתן לי 15 אלף שקל כדי לרצוח את הכנופיה הגרוזינית"

13.11.2015 / 12:45

היריבות בין הבוס הדרומי ויד ימינו לשעבר בני שלמה תדלקה סכסוך דמים בין הכנופיה המרוקאית והכנופיה הגרוזינית. עד מדינה מספק הצצה מבפנים לקלות המדהימה שבו דנים פושעים למוות: "ארגנו לי דירת מסתור ואקדח". זה יספיק כדי לשלוח את דומרני לבלות שנים ב"מלון" של שב"ס?

עריכה: מאיה בן ניסן

במשך תקופה ארוכה נמלט ע' מהמשטרה לאחר ששמו נקשר בניסיונות חיסול. במקביל, הוא התחמק מאנשי ארגון הפשע האימתני של שלום דומרני, ומחברי הכנופיה המרוקאית - הזרוע המבצעת של הבוס מהדרום – שביקשו להיעזר בו כדי למחות את הכנופיה הגרוזינית מעל פני האדמה. בנקודה מסוימת החליט שהספיק לו ופנה למשטרה. "החלטתי שאני לא רוצה לרצוח את יוסי קריחלי", אמר ע' לחוקרים הנדהמים. הם הבינו מיד שיש בידיהם את האיש שיכול להפיל את דומרני בעל תשע הנשמות, הפעם לתמיד. "הבנתי שמפה אין נקודת חזור. כל הסכסוכים והאיומים שיש על חיי... אני רוצה חיים חדשים, בלי פחד ובלגן", הודיע ע' – והפך לעד מדינה. "שלום דומרני נתן לי 15 אלף שקלים כדי לפגוע בכנופיה הגרוזינית. שלום אמר: תספקו לקבוצה המרוקאית שני אקדחים לרצח של יוסי קריחלי".

עד המדינה עזר לפענח את תוכנן של האזנות סתר באורך אלפי שעות. לעיני החוקרים הלכה והתבהרה תמונה סבוכה של קרב איתנים שבמרכזה שניים שפעם היו חברים: שלום דומרני ובני שלמה. התבהרה להם הקלות שבה מחליטים על חיסולים ומוציאים אותם לפעול, ושיטות הפעולה של העבריינים נחשפו בפניהם. כך הלכה והתהוותה פרשת "בלוק חוסם", שהפכה לחקירת הדגל של המחוז הדרומי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד המדינה התבקש לספר את הכול, מההתחלה. בני שלמה "הקומפיוטר" שהיה בעבר יד ימינו של דומרני, הצליח לגנוב כמעט כל חלקה טובה בממלכה של הבוס לשעבר. הוא התקרב לארגון אברג'יל ומשך אליו חיילים משמעותיים ביותר מארגונו של דומרני. בהמשך אף השתלט על שורה של עסקים באזור הדרום שהיו בשליטתו הבלעדית של דומרני. את היריבות הזאת ניצל אסיר לשעבר, אכזרי ביותר ובעל פיוז קצר, לטובת חיסול חשבונות משלו. זהו ראש הכנופיה המרוקאית, יוסי אדרי.

אדרי השתחרר מהכלא בשלהי 2014, כאשר, כך לטענת עד המדינה, גמלה בלבו החלטה: יש להדק את הקשר עם דומרני ולהכחיד את חברי הכנופיה הגרוזינית, שבראשם עמד חברו הטוב לשעבר, דטו קריחלי. כמו דומרני ושלמה, גם אדרי וקריחלי היו בעבר קרובים. אך בשלב מסוים, סיפר עד המדינה לחוקרים, החלו השניים לחשוד האחד בשני. "יוסי אמר שדטו ניסה להרעיל אותו ואת אח שלו. דטו, שמוכר כחבר של בני שלמה, החל לצדד באויביו של יוסי. שלמה עצמו אמר ליוסי שהוא "נכנס לנעליים גדולות ממנו" מספר העד. "זה פגע ביוסי מאוד".

עד מהרה, החל אדרי לבנות סביבו קואליציה שתוכל להתמודד עם הכנופיה הגרוזינית, אחת הכנופיות האלימות בארץ. עמדו לרשותו שלושה חיילים הנאמנים לו, אנדריי וורו, שניר וזאנה וכן עד המדינה. אדרי יצר קשר עם אבי זהבי, אחד מנאמניו של דומרני ומי שהחזיק את עסקיו באשדוד. השניים הפכו לחברים של ממש. "הקשר נהיה ממש חם עם אבי זהבי", אמר עד המדינה. "זה התבטא בפגישות, בתכנונים, בגיוס אמצעים, מטעני חבלה, אקדחים, רימונים וכל מה שהיינו צריכים". הקרבה של אדרי לארגונו של דומרני קיבלה ביטוי גם בקלטת השמע שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS, בה מבטיח הרב יאשיהו פינטו לדומרני ויזה לארצות הברית ומבקש מ"יוסי" להגיע לחצרו כדי לסדר את העניין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
בקלטת נשמע שהבטיח לדומרני ויזה לארצות הברית וביקש מ"יוסי" להגיע לחצרו כדי לסדר את העניין. פינטו/דרור עינב

"העבודה" של אדרי החלה כבר עם שחרורו מהכלא. היעד: בכיר בכנופיה הגרוזינית, מנשה מאור. העבודה הייתה "חובבנית", כך לפי עד המדינה, שכן הכנופיה המרוקאית עוד לא ביססה את קשריה עם המקצוענים בארגונו של דומרני. "יוסי היה לחוץ שכבר יקרה איזה שהוא אירוע לגרוזינים. הוא ביקש ממני ומאנדריי להצית את אחד מכלי הרכב שלהם. לא רצינו, אמרנו ליוסי שזה סתם ימשוך תשומת לב ויעיר אותם. אבל הוא התעקש. איתרנו את קדילאק של מנשה באזור מגוריו. יצאנו בלילה, ושניר וזאנה ואנדריי וורו הציתו את הרכב".

קשריו של אדרי עם דומרני התחזקו בעקבות הכרזת המלחמה על בני שלמה, והוא יצר מגע עם שלומי בסה ומומי קסנטיני, שניים מן הבכירים בארגונו של הבוס, שבשלב זה נמצא עדיין בכלא בשל תיק סחיטת הרב יעקב איפרגן (הרנטגן). "יוסי התקשר אלי ואמר לנו לנסוע לאשקלון ולפגוש את שלומי ומומי. המטרה הייתה שהם ינסו לסייע לנו במה שאנחנו צריכים. בלהצטייד על מנת לקדם את התכנונים שלנו לפגיעה בגרוזינים. אני ואנדריי נסענו לאשקלון ברכב שיוסי שכר. פגשנו אותם ליד הבית של ההורים של מומי".

בפגישה הזו הבהירו להם הבכירים: הצתת הרכב הייתה עבודה חובבנית. "אמרתי בפגישה שיש לנו סכסוך עם דטו, אותו הם מכירים, ושאנחנו רוצים איתם קואליציה ועזרה, אמצעי לחימה, שנוכל לפגוע בגרוזינים. הסברנו להם על השריפה של האוטו של מנשה והם אמרו שזה לא טוב ומושך תשומת לב, וגורם לגרוזינים להיות יותר ערניים".

מדוע בכלל סייעו הבכירים מארגונו של דומרני לאנשיו של אדרי לפגוע בגרוזינים? "דטו והגרוזינים מזוהים עם בני שלמה. והוא אויב שלהם", הסביר עד המדינה לחוקרים. חשבון פשוט של עולם הפשע.

"ביקשנו משלומי ומומי שיארגנו לנו מטען חבלה ואקדח" ממשיך ע'. "שנוכל לקדם את התכנית שלהם. שלומי ומומי אמרו שזה בסדר, הם ידאגו לזה". הבכירים של דומרני הנחו את השניים: חכו לאות מאיתנו כדי להוציא את התכנית אל הפועל. "אחרי כמה ימים, מומי הודיע לנו לבוא אליהם, הם השיגו מטען", המשיך עד המדינה. המטען סופק בהוראת דומרני, שלפי החומר המודיעיני, רצה מאוד בחיסול הגרוזינים, אך היה בו כשל.

לתמונה נכנס מהנדס המטענים אדי מכלוף, חבר קרוב של ראש ארגון הפשיעה מרחובות, עמוס לביא. "אדי לא משתייך לקבוצה מסוימת", הסביר עד המדינה. "הוא חבר טוב של האחים לביא ושל שלום דומרני. היה לו אינטרס שלא ידוע לי לפגוע בקבוצה השנייה, של בני שלמה, וכל מי שקשור אליה. שלחנו את המטען עם שניר במונית והוא אמר שהמטען חארטה ונתן לנו אחד חדש, טוב".

4 בנובמבר 2014. מנשה מאור, חברם של דאטו ויוסי קריחלי, מלווה באדם נוסף, דוד בוטראשווילי, מגיע לפגישה עם שלושת המוציאים לפועל של שלום דומרני ויוסי אדרי, מנהיג הכנופיה המרוקאית. המטרה: "כיפה אדומה", מארב שנועד לחסל את הגרוזינים. "נפגשנו אני, אנדריי וורו ושניר וזאנה" סיפר עד המדינה. "לא עלה נושא הסכסוך או בעיה כלשהי. השלושה ניצלו את השהות במהלכה היו עסוק מאור במפגש והטמינו את המטען ברכבו. בג'יפ של דוד בוטראשווילי והשלט היה אצלנו ברכב. אחרי שנפרדנו, הגרוזינים המשיכו בנסיעה לכיוון המרכז, ואנחנו המשכנו עם האוטו לכיוון אחר, כי חשבנו שהם יישבו במרכז בבית הקפה. עצרנו בצד, סמוך למרכז, ואנדרי ושניר ירדו עם השלט, כמו שלט של אזעקה של אוטו".

"הם ירדו ותצפתו על המרכז בסביבות שעתיים, המטרה הייתה לראות את הגרוזינים עולים לרכב ולפוצץ אותם. פה התחיל לחץ אינטנסיבי של יוסי אדרי עלינו. רצינו לסיים להתקין את המטען ברכב של בוטראשווילי ולבצע את הפיצוץ ולפגוע בו וביוסי קריחלי וכל מי שהיה באוטו". כאשר הגיע הרכב לרחוב רוגוזין באשוד בסביבות השעה שמונה בערב, נשמע פיצוץ אדיר. מצלמות האבטחה תיעדו את הפיגוע הפלילי. בוטראשווילי, שהיה היעד המרכזי של המרוקאים נפצע קשה, ואילו מאור נהרג.

החוקר: "האם קיבלת כסף מיוסי אדרי לאחר הרצח וכמה?"

עד המדינה: "יום אחרי הרצח קיבלנו אני ואנדריי ושניר באזור ה-50 אלף שקל. יוסי אמר לנו שניקח את כולם ונערוך קנייה רצינית של בגדים. הוא גם סגר לנו חדרים בבית המלון באילת וילג'. זה היה סופ"ש שבוע מחמישי עד ראשון, כמה ימים לאחר הרצח. במהלך אחת השיחות של יוסי איתי הוא אמר לנו שיש לנו כל חודש 50 אלף ממנו לי ולאנדריי, ושזה יגדל עם הזמן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסיון החיסול שלו היה חובבני, לדברי עד המדינה. מנשה מאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעות של האזנות סתר בהן נשמע קולו של דומרני מחלק הוראות לאנשיו לא הספיקו לביסוס כתב אישום. חוקרי ימ"ר לכיש הבינו שכעת ביכולתם לקשור את הבוס הדרומי באופן הדוק יותר לאירועים. "האם במפגש עם מומי ושלומי בסה עלה אינטרס של אנשים נוספים?" שאל החוקר את העד. "מאז ששלום דומרני בכלא הם פעלו מטעמו במלחמה מול בני שלמה וכל האנשים סביבו", ענה העד. "לכולם ברור שהמלחמה היא בין בני שלמה לשלום דומרני, יוסי אדרי ומשפחת לביא. פשוט שלום היה באותה התקופה בכלא וברור לגמרי שאלה אנשיו. בשיחות שלנו איתם הם אמרו שהם יסייעו לנו בכל מה שצריך ולכן לא היה צורך לדבר על שלום".

בחקירה התחוור למשטרה כי הקבוצה המרוקאית מעבירה מסרים באמצעות שיחות ועידה מתוך הכלא ובאמצעות בלדרים, וליתר דיוק, עורכי דין. על פי החשד, אחת מהם היא שני דרי, גיסתו של יוסי אדרי, עורכת דין פלילית מוכרת ממסדרונות בית המשפט. עד המדינה טען כי אדרי, בעת שהותו בכלא, צייד אותה בפתקים מקופלים באמצעות מהדק, על מנת שזו תעביר אותם לחברי הקבוצה. "האם שני דרי הייתה מודעת לתוכנם של הפתקים שיוסי היה מעביר אליכם?", שאל החוקר. "לא", השיב עד המדינה. "הפתקים היו מהודקים וסגורים והיא הייתה מוסרת אותם תיכף עם יציאתה מהכלא".

"מה היה כתוב בפתקים?", המשיכו החוקרים.

"כל מיני הנחיות והסברים ומהלכים לקדם את העניינים שלנו. לא זכור לי במפורש מה".

"ומה הקשר ביניהם? יש ביניהם קרבה?"

"הם משפחה, גיסים", השיב עד המדינה. היא אחות של אשתו שירה. במכתב לא היה משהו שלא ניתן להסביר בטלפון. זה פחות או יותר אותו הדבר, אבל אתה יודע, יותר אישי, יותר מראה על לחץ מצדו של יוסי שנקדם את העניינים".

הניסיונות לפגוע בחבריה הכנופיה הגרוזינית לא פסקו. עד המדינה הסביר כי דומרני - בעודו מרצה את עונשו על תיק ה"רנטגן" - ניסה לברר כיצד מתקדמות ההכנות לחיסולים באמצעות העבריין דני אלקבץ, חבר בקבוצה האשקלונית.

"הבנתי שדני אלקבץ בקשר עם אשקלון, שלום דומרני ושלומי בסה" אומר העד. "אמרתי להם שבפגישה הבאה שלהם באשקלון שידברו עם שלומי בסה ויגידו לו: 'אנחנו בעניין הזה של לפגוע באדם דפס'", אף הוא חייל של בני שלמה. "אמרתי להם להגיד לשלומי בסה לארגן לי דירת מסתור באשדוד וקצת אמצעים, אקדח וציוד שנצטרך והם אמרו שבסדר, הם יחזרו אליי אחרי שייפגשו באשקלון. אחרי כמה ימים, חזרו משם שלומי ודני אלקבץ, עם כסף".

תיעוד: כך נראו ההכנות לניסיון החיסול של בני שלמה. צילום מסך
"לכולם ברור שהמלחמה היא בין בני שלמה לשלום דומרני, יוסי אדרי ומשפחת לביא". כך נראו ההכנות לניסיון חיסולו של בני שלמה/צילום מסך

לנתיב הכסף משמעות מיוחדת מבחינת החוקרים, שכן הוא מסייע בהפללתו של דומרני. טענת עד המדינה הייתה חד משמעית: הוא קיבל מדומרני 15 אלף שקלים כדי לחסל את אדם דפס. את המזומנים הביא חייל בדרג נמוך יחסית בשרשרת הארגון, בשם שלומי אקריש. "הוא בא להיפגש איתי באשדוד ואמר ששלחו כסף לשכור לי דירה ואת היתר חילק בין ארבעתנו", הוסיף העד. לדבריו, דומרני ואלקבץ נתנו הוראה מפורשת לספק לו אקדח כדי לחסל את דפס. אחר כך הגיעו ימים מורטי עצבים של המתנה בסמוך לביתו של דפס ואז – מדיע מפתיע שינה את התמונה. יוסי קריחלי, מראשי הכנופיה הגרוזינית, מסתובב כל יום ליד המכולת במקום מגוריו. "לא אדם" נשמע שלומי אקריש אומר בטלפון לעד המדינה. "הגרוזיני", עונה לו העד. המסר ברור – התכנית השתנתה וכעת המטרה היא יוסי קריחלי.

"ראיתי את קריחלי באזור הבית שלו מסתובב חופשי, בלי שכפ"ץ ובלי כלום", אמר שלומי אקריש לעד המדינה. "אם אתה רוצה, אני יכול לעזור לך לפגוע בו. אחד מאתנו יישב בקיוסק, אני אנהג ואביא אותך לחניה מאחורי הקיוסק ואתה תרד לרצוח את יוסי". באותו הרגע, נשבר עד המדינה וחתך. "כל הלילה ישבתי עם עצמי והיה לי התקף חרדה", אומר ע'. "החלטתי שאני לא מעוניין לעשות את הדברים האלו. כשזה היה לידי או ששמעתי שמתכננים לעשות דבר כזה, זה לא היה אכפת לי. אבל כשהייתי צריך לעשות דבר כזה בעצמי ולרצוח - זה צף לי. הבנתי שאני באמת לא בנוי לעשות דברים כאלה. החלטתי שלא רוצה לחיות עם הפחדים האלו ופניתי למשטרה".

מלבד מידע הזהב שסיפק ע' על הקבוצה של דומרני, הוא גם נתן הצצה נדירה ביותר לארגון של ה"קומפיוטר. מאז התפצל מדומרני לפני שנתיים, לא הצליחו במשטרה וביחידה הכלכלית העוסקת בחקירת שני הארגונים, לצייר תמונה מדויקת של המתרחש בחצרו של הקומפיוטר. שלמה, שאיבד לפני חודש וחצי את אחיו שלום שחוסל ביריות, נלחץ מן הפעולות של דומרני נגד ארגונו. "יום אחד חבר קרוב לצד של בני שלמה סיפר שבני ושלום הביאו את כל הגרוזינים ואת כל האנשים שלהם למושב (חלץ) ואמרו להם: תתחילו לצאת לשטח ולדקור אנשים. אתם רק אוכלים מכות ולא עושים כלום".

קו פרשת המים של הפשיעה בדרום

חוקרי ובלשי ימ"ר לכיש במחוז הדרומי מגדירים את הפרשה כקו פרשת מים, שלאחריו, מפת הפשיעה בדרום לא תשוב להיות כפי שהייתה. במשטרה מקווים כי שני ניסיונות רצח בהם הואשם דומרני - של יוסי קריחלי ואדם דפס - ישלחו אותו לכלא "למספר דו ספרתי של שנים". לצד דומרני, נעצרו גם בכירי ארגונו עמוס לביא, יוסי אדרי ויתר חברי הכנופיה המרוקאית והחבורה חטפה מכה אנושה.

במרבית חקירתו, שמר דומרני על זכות השתיקה. בשלב מסוים, אמר דומרני: "אנשים נוח להם להגיד את השם שלום, גם הוא לא קשור כי זה מוסיף תבלין וטעם וריח לכל דבר, יש פייסבוקים על השם שלי שאני בחיים שלי לא פתחתי פייסבק ויש אפילו עורכי דין שמוסרים שהם באי כוחי ואני לא מכיר אותם בכלל. זו גרסתי".

עורכי הדין ליה פלוס ורועי אטיאס המייצגים את דומרני, מסרו בתגובה: "משטרת ישראל סיגלה לעצמה שיטה ייחודית כלפי יעדים מרכזיים, שבה היא מאמצת עדי מדינה מפוקפקים המוכנים בעד טובות הנאה להפליל חפים מפשע. בבית המשפט אנו נוכיח כי שיטה זו פוגעת בעקרונות הצדק והחוק ומעוותת את שיטת המשפט וכך תצא חפותם של מרשינו לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully