וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה בדמשק: הלגיטימציה הישראלית לפעול בסוריה ברורה מתמיד

12.11.2015 / 0:28

בעידוד התיאום עם רוסיה, חיל האוויר לא מרפה ולא נסוג מהקווים האדומים שקבע - העברת נשק מתקדם לחיזבאללה. בעקבות הסכם הגרעין, המשלוחים מאיראן רק יתגברו. נסראללה לא מתכוון להיות זה שממצמץ ראשון מול ישראל

צילום: באדיבות כנס ההנהגות של התנועה הקיבוצית; עריכה: שניר דבוש

(יעלון על סוריה: "מי שחוצה את הקווים האדומים שלנו - חוטף")

באופן חריג למדי, אתרים המזוהים עם המשטר הסורי מיהרו אתמול (רביעי) לדווח כי חיל האוויר הישראלי הוא זה שאחראי לתקיפה באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, אשר כוונה על פי דיווחים סוריים נגד משלוח נשק איראני לחיזבאללה. לרוב המשטר הסורי דואג שלא לאשר ולא להכחיש תקיפות המיוחסות על פי פרסומים זרים לישראל, על מנת שלא להיות מוצגים כמושפלים – ולא להיות מחויבים לתגובה. מרחב ההכחשה מאפשר לדמשק להתעלם מהתקיפות.

שר הביטחון משה יעלון חזר והצהיר בשנה האחרונה מעל כל בימה אפשרית כי אין בכוונתה של ישראל להתעלם מהקווים האדום שהציבה בתחילת מלחמת האזרחים בסוריה: צה"ל ימנע בכל דרך אפשרית העברת נשק אסטרטגי לחיזבאללה. לפני פחות משבועיים בוצעה תקיפה נוספת בשטח סוריה שיוחסה לישראל, ובמהלכה נפגעה שיירת נשק שעשתה את דרכה ללבנון.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: תקיפה אווירית ישראלית באזור שדה התעופה של דמשק
איראן תשלם למשפחות מחבלים מרצועת עזה שנהרגו מאז שנת 2000
לבנון: כוח האו"ם הסגיר לרשויות עובד בחשד שריגל למען ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התקיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

זו הייתה התקיפה הראשונה שיוחסה לישראל מאז דווח על ההחלטה להרכיב מנגנון תיאום ביטחוני בין ישראל לחיל האוויר הרוסי שפועל בסוריה כבר יותר מחודש. אם אכן היה זה חיל האוויר הישראלי שתקף אז בסוריה, היה זה איתות ראשון מצד ירושלים לגורמים השונים בסוריה ולמדינות האזור כי ישראל לא רק תאכוף את הקווים האדומים שקבעה – אלא תעשה זאת בתיאום עם רוסיה. כעת, הלגיטימציה של ישראל לפעול במרחב הסורי ברורה מתמיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון מעריכים כי חיזבאללה, שצבר בשנים האחרונות כ-120 אלף רקטות וטילים, מנסה בשנתיים האחרונות להגדיל באופן דרמטי את ארסנל הנשק המדויק והאיכותי שלו – בסיוע איראן, שהתעשיות הביטחוניות שלה הולכות ומשתפרות בשנים האחרונות, בעיקר בתחום הטילים וכלי הטיס הבלתי-מאויישים. בישראל מעריכים שבעקבות הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות, לטהראן יהיה חופש כלכלי מוגבר שיאפשר לה להעביר אף יותר נשק לחיזבאללה, שמעוניין לפגוע במתקנים אסטרטגיים, בתשתיות לאומיות ובבסיסי צה"ל בישראל.

איראן מעבירה משלוחי נשק גדולים לשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, ומשם בשיירות של משאיות לאזורים שבשליטת חיזבאללה. בתחילת מרוץ החימוש הנוכחי, איראן וחיזבאללה היו זהירות בהעברת נשק לשדה התעופה בדמשק ולבסיסי חיל האוויר הסורי, אולם כעת הם מרגישים חופשיים הרבה יותר להנחית מטוסים ולהוביל שיירות.

צעדה לציון "יום העשורא" בדאחייה שבביירות, לבנון, שבמהלכה נאם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אוקטובר 2015.. רויטרס
"ישראל מבינה שהיא תשלם מחיר גבוה". נסראללה/רויטרס

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה נאם אתמול ברובע הדאחייה שבביירות, במסגרת אירועי "יום השהיד", וטען כי לא תיפתח בקרוב מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, מכיוון שישראל מבינה שהיא תשלם מחיר גבוה. נסראללה אף התגאה בכך שבישראל מתייחסים ברצינות להרתעה של ארגונו. במערכת הביטחון טוענים מנגד כי דווקא ההרתעה מעברו השני של הגבול, הישראלי, היא זו שמניאה את חיזבאללה מלשבור את השקט הזמני.

עדכון ראשון: 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully