וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: קופת אורנגאוטן ובנה הותקפו בידי מקומיים - וחולצו

11.11.2015 / 12:21

השניים נמלטו מהאש שאחזה ביער בדרום מזרח המדינה אל תוך כפר. אולם שם החלו התושבים להשליך לעברם חפצים ואף ניסו לקשור אותם עם חבלים. הם נמצאו מחובקים על ידי פעילי בע"ח. שריפות יער הפכו למכת מדינה באינדונזיה, דבר ההופך אותה לאחת המדינות המזהמות בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פעילי הארגון הבינלאומי לחילוץ בעלי חיים (IAR) חילצו קופת אורנגאוטן ובנה הגור שברחו משריפות יער במזרח אינדונזיה ומצאו מחסה בכפר, שם תקפו אותם התושבים המקומיים. לפי הארגון, התושבים המפוחדים של קטפנג שבמערב מחוז קלימנטן, אחד מהאזורים שנפגעו קשות בשריפות, השליכו חפצים על קופי האדם ואף ניסו לתפוס אותם ולקשור את ידיהם ורגליהם.

IRA מסר כי העובדים סיפקו טיפול רפואי לאם שסבלה מחבלות בינוניות והסירו חבל שהיה קשור לפרק כף היד לפני בטרם שחררו אותם לשמורת הטבע לפני כשבועיים. גור האורנגאוטן לא נפגע. שני הקופים, שנמצאו תחילה מחובקים, מסתגלים כעת לביתם החדש. לפי ארגון בעלי החיים, אם המחלצים לא היו מגיעים לקופים, ייתכן שלא היו שורדים משום שלאם לא היה מספיק חלב להניק את בנה.

קופת אורנגאוטן ובנה הגור חולצו מחובקים מכפר במזרח אינדונזיה, נובמבר 2015. רויטרס
קופת האורנגאוטן ובנה מחובקים ומטופלים/רויטרס

אורנגאוטנים הם זן נכחד השכיח בדרום מזרח אסיה. מספריו בטבע הצטמצמו דרמטית בשל ציד בלתי חוקי והשמדת בתי הגידול שבהם חיים הקופים האינטליגנטיים.

היער הטרופי השלישי בגודלו בעולם נמצא באינדונזיה. אולם מנגד, המדינה האסייתית מדורגת במקום השישי בעולם בפליטת גזי חממה לנוכח כריתת היערות ושריפות.

לפי מסד נתוני פליטות החממה העולמיות, כ-100 אלף שריפות פעילות זוהו באינדונזיה בשנת 2015. מומחים הדגישו כי אינדונזיה היא המפתח לבעיה ושעליה ליישם תכנית ארוכת טווח ולאכוף חוקים בניסיון לכבות את השריפות ולמנוע אותן מלכתחילה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שריפות יער בדרום סומטרה שבאינדונזיה, אוקטובר 2015. AP
כ-100 אלף שריפות פעילות השנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully