וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הניצחון בקרב על הגרעין, רוחאני יוצא למלחמה על חופש הביטוי

נשיא איראן תקף את כלי התקשורת השמרניים במדינה, לאחר מעצר שלושה עיתונאים רפורמיסטים, שלדבריו מתנהגים כמו "משטרה חשאית". הוא הוסיף: "מותר להעביר ביקורת, אך לא לשקר"

צילום: רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני האשים אתמול (ראשון) כמה כלי תקשורת מקומיים המתנגדים למדיניותו בכך שהם מתנהגים כמו "משטרה חשאית". העיתונים השמרניים ברפובליקה האיסלאמית מבקרים בחריפות את הנשיא המתון שנבחר ב-2013 ושמדיניות החוץ שלו הובילה להסכם הגרעין שנחתם בחודש יולי האחרון.

רוחאני, שאמר את הדברים בפני נציגים של כ-600 גופי תקשורת בכנס בטהראן, טען כי לעיתונים הללו יש "מרווח ביטחוני קבוע, שלא רק מאפשר להם להגיד כל מה שהם רוצים, אלא לעתים להתנהג כמו משטרה חשאית". לדבריו, "אתה יכול לדעת מהם מי ייעצר מחר, מה ייסגר מחר בבוקר ותדמיתו של איזה אדם תיפגע".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא איראן חסן רוחאני. AP
מגן על חופש הביטוי. הנשיא רוחאני/AP

דבריו הביקורתיים של הנשיא נאמרו כמה ימים לאחר מעצרם של שלושה עיתונאים רפורמיסטים, בהם אחד שתקף לאחרונה את המנהיג העליון עלי חמינאי. הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה כי משמרות המהפכה עצרו "כמה חברים של רשת ריגול שהייתה קשורה לממשלות המערב ופעלה בתקשורת וברשתות החברתיות".

רוחאני הוסיף כי "חלקם מצהירים כי הם מהפכניים, אך להיות מהפכן אומר שאין לקשר ואין להאשים לשווא אחרים. להיות מהפכן משמעותי לתת תקווה לעם". הנשיא המשיך והדגיש כי "הממשלה חייבת להיות תחת ביקורת, מערכת המשפט חייבת להיות תחת ביקורת והפרלמנט חייב להיות תחת ביקורת". ואולם, הבהיר רוחאני, "ביקורת לא אומרת שצריך לפגוע, להעליב או לשקר".

כמו כן, בשבוע שעבר דווח באיראן על מעצרו של נזאר זאקה, לבנוני ממוצא אמריקני, בחשד שעבד עם קהילת המודיעין האמריקנית. מחלקת המדינה, שלא אישרה את דבר המעצר, מסרה כי החשוד הוא לבנוני עם אשרת שהייה קבועה בארצות הברית. פרט אליו, ארבעה איראנים ממוצא אמריקני נמצאים במעצר באיראן, כולל כתב ה"וושינגטון פוסט" ג'ייסון רזיאן, שמואשם בריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully