וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא גשם לשעה ודגים שוחים ברחובות אשקלון: "כל הבית נהרס"

דב גיל-הר ועדי חשמונאי

9.11.2015 / 17:24

המבול ששטף את אשקלון שבר שיא ישראלי - 92 מ"מ בשעה. אליס מועלם, שביתה ושתי מכוניותיה הוצפו, סיפרה לאולפן וואלה! NEWS כי "זאת לא הפעם הראשונה שבה זה קורה, אך מעולם לא היה כזה נזק"

צילום: בני בן סימון, עריכה: מאיה בן ניסן

הגשם הכבד שירד באשקלון, ואשר הוביל להצפות נרחבות וחריגות, מהווה שיא ישראלי. מהשירות המטאורולוגי נמסר היום (שני) כי במהלך שעה אחת של גשם, ירדו בבוקר לא פחות מ-92 מ"מ, הכמות הגדולה ביותר לפרק זמן זה שתועדה אי-פעם בישראל. השיא הקודם נרשם באוניברסיטת חיפה ב-2008, אז ירדו 88 מ"מ של גשם בשעה.

בתחנת הגשם של השירות המטאורולוגי הנמצאת באיצטדיון אשקלון נמדדה מהשעה 07:00 בבוקר עד 12:00 בצהריים כמות של 112 מ"מ, ובתחנה של איגוד ערים אשקלון נמדדה כמות של 118 מ"מ. גם כמות הגשם החצי שעתית שנמדדה היום באשקלון, 67 מ"מ, שוברת את השיא לפרק זמן זה.

כדי להעיד על נקודתיות האירוע, בתחנות סמוכות לאשקלון נמדדו באותו אירוע כמויות קטנות בהרבה. כ-120 מ"מ שירדו באשקלון מהווים כמעט פי שניים מהכמות החודשית הממוצעת לנובמבר.

ביתה של אליס מועלם, תושבת אשקלון, שהוצף היום. בני בן סימון, צילום מסך
אליס מועלם בביתה המוצף/צילום מסך, בני בן סימון

בשכונת נאות אשקלון המים זרמו כמו בנחל ואפילו דגים שחו במי הגשמים. אליס מועלם, תושבת השכונה שביתה ושתי מכוניותיה הוצפו, סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS "כל הבית שלי הוצף, גם שתי המכוניות שהרחקתי מבעוד מועד כי ידעתי שיהיה גשם נהרסו. זו לא הפעם הראשונה שהבית שלי מוצף, אבל זה אף פעם לא היה ככה, כזה נזק".

מועלם סיפרה כי כל הקומה הראשונה של ביתה הוצפה: "במטבח - המקררים צפים בגשם, המנועים בטוח נהרסו. גם הארונות. בסלון - הספות שטו מהמקום, המזנון הוצף והעץ התנפח, כל הריהוט שלי חדש והכל פשוט נהרס".

מועלם התייחסה לטענת העיריה שלפיה היא נערכה לגשם ואמרה כי מערכת הניקוז של השכונה קורסת פעם אחר פעם. "אני מצפה מראש העיר, איתמר שמעוני, לטפל בבעיית הניקוז ומאמינה שהוא יכול לעשות זאת. צריך מערכת ניקוז חדשה, שילמד מעיריית נתניה ויגמרו את הבעיה הזאת אחת ולתמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ביתה של אליס מועלם, תושבת אשקלון, שהוצף היום. בני בן סימון, צילום מסך
דגים שוחים ברחובות אשקלון/צילום מסך, בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully