וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בודקת אם עיריית ראשל"צ תפרה מכרזים לחברתו של גל הירש

9.11.2015 / 9:33

בחקירת יאח"ה עלה כי "דיפנסיב שילד", החברה בראשותו של המועמד לשעבר לתפקיד המפכ"ל, זכתה שוב ושוב במכרזים הנוגעים לפינוי מוקשים מחופי ראשון לציון. במהלך חיפוש המסמכים לא בוצעו מעצרים והירש עצמו לא נחקר

עריכה: ניר חן, צילום: אבי כהן, מאצ'י הוף

(משדר מיוחד בנוגע להסרת מינוי הירש מתפקיד המפכ"ל, ספטמבר 2015)

שוטרי היחידה הכלכלית של להב 433 הגיעו הבוקר (שני) לאתר מסמכים בעיריית ראשון לציון, במסגרת חקירה שמנהלת יאח"ה נגד חברת "דיפנסיב שילד" בראשותו של תת-אלוף במיל' גל הירש, שמועמדותו לתפקיד המפכ"ל נפסלה לאחר שהתארכו בדיקות ועדת טירקל למינוי בכירים בנוגע אליו. במסגרת החקירה, נבדק אם החברה תפרה מכרזים הנוגעים להוצאת מוקשים מחופי ראשון לציון. יש לציין כי הירש לא נחקר וכי לא בוצעו מעצרים במסגרת פעילות המשטרה.

החקירה מתמקדת בזכייה חוזרת ונשנית של חברתו של הירש בחוזי ביצוע מטעם העירייה בנוגע לפינוי המוקשים. קטע החוף שבו מתבצעת הפעילות שימש בעבר כשטח מטווח של בסיס צבאי באורך של 150 מטרים. "דיפנסיב שילד" נדרשה לפנות נפלים מהמקום.

עוד בנושא:
המשנה ליועמ"ש: "ניסינו להגן על מינוי הירש, ארדן ירד ממנו"
אחרי שהוסרה מועמדותו: הירש בירך את אלשיך על בחירתו למפכ"ל
"מסכל כל מינוי": בממשלה מורידים את הכפפות מול וינשטיין

גל הירש מודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד המפכ"ל, ראש העין, 24 בספטמבר 2015. שלומי גבאי
לא נחקר. הירש/שלומי גבאי

מעיריית ראשון לציון נמסר: "בבדיקה ראשונית שקיימה העירייה עם הפרסום בתקשורת נמצא כי העירייה פעלה באופן תקין וכי כל ההחלטות שנתקבלו אושרו על ידי ועדת המכרזים ומועצת העירייה פה אחד. אף על פי כן, הוחלט להעביר את הנושא לבדיקה יסודית של מבקרת העירייה. העירייה משתפת פעולה עם חוקרי המשטרה ככל שתידרש".

החברה הביטחונית היוותה את אחד מהמכשולים של הירש בדרך לתפקיד המפכ"ל. על פי פרסומים שונים, החברה עוסקת בייעוץ ביטחוני לארגונים וכן למדינות שונות בעולם בשיתוף חברות מקומיות בין היתר באמריקה הלטינית, מדינות הבלקן, מערב אפריקה, המזרח הרחוק ומזרח אירופה. בעבר פורסם כי בין היתר, הירש היה מעורב בסיוע לצבא הגיאורגי ב-2008, כולל סיוע וייעוץ למבצעים במלחמה בחבל אוסטיה נגד הרוסים.

בהכנת הידיעה השתתף הכתב אבי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully