וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב איתמר נעצר בחשד לתקיפת נשיא "רבנים למען זכויות אדם"

8.11.2015 / 12:56

הצעיר שנעצר בשעות הלילה חשוד כי תקף לפני כשבועיים את הרב אריק אשרמן, שהגיע להגן על פלסטינים במהלך מסיק במאחזים ליד ההתנחלות. לטענת המשטרה, הוא הודה במיוחס לו. עורך דינו איתמר בן גביר: "הודאתו לא רלוונטית מאחר שלא ראה עו"ד". מעצרו הוארך ב-3 ימים

צילום: יותם רונן, רבנים למען זכויות אדם, הטלוויזיה החברתית; עריכה: קשת סידי

תושב איתמר נעצר הלילה (ראשון) בחשד לתקיפת הרב אריק אשרמן, נשיא "רבנים למען זכויות אדם", לפני כשבועיים. החשוד נעצר על ידי בלשי ימ"ר פשיעה לאומנית במחוז יהודה ושומרון, ולטענת המשטרה הודה במיוחס לו בטרם התייעץ עם עורך דינו, ואף ביצע שחזור של המעשה. מעצרו הוארך בשלושה ימים בבית משפט השלום בפתח תקווה והשופט קבע כי יש יותר מחשד סביר כי הוא אכן אחראי לתקיפה.

החשוד נעצר בשעה 02:00 לפנות בוקר, בפעילות משותפת של המשטרה ושל שב"כ. מהמשטרה נמסר כי ברשותו נמצאו אמצעי לחימה, שבהם רימון הלם, מחסנית עם תחמושת. כמו כן, נמצאו האמצעים שלכאורה שימשו אותו בתקיפה - מסיכת סקי וסכין. לאחר שהובהר לצעיר כייובא להארכת מעצר, הוא ביקש כי עורך הדין איתמר בן גביר ייצג אותו.

עו"ד בן גביר אמר בתגובה למעצר כי הודאתו של מרשו לא רלוונטית. "טרם נפגשתי עם הצעיר, אך גם אם הודה במיוחס לו, לא ברור לי מה משקל ההודאה נוכח העובדה שלא נועץ בעורך דין. מכל מקום, מצער אותי שבימים אדומים של פיגועים במתיישבים, היחידה לפשיעה לאומנית עוסקת במקרה שבו פרובוקטור מהשמאל מתגרה במתיישבים ומסית ערבים לבצע פיגועים ביהודים, ובמקום להרחיקו נטפלים ליהודים".

לקריאה נוספת:
תיעוד הפיגוע בביתר עילית: המחבלת משוחחת עם המאבטח - ודוקרת
שני פיגועים בשומרון בתוך שעתיים: חמישה פצועים, בהם אחד קשה
מצרים מציפה את המנהרות ברפיח: "יותר גרוע מההפצצות של ישראל"

הציוד שעל פי החשד שימש את הנער מאיתמר החשוד בתקיפת הרב אריק אשרמן במסיק זיתים ליד ההתנחלות. חטיבת דובר המשטרה
הסכין ומסיכת הסקי ששימשו את התוקף/חטיבת דובר המשטרה
הציוד שעל פי החשד שימש את הנער מאיתמר החשוד בתקיפת הרב אריק אשרמן במסיק זיתים ליד ההתנחלות. חטיבת דובר המשטרה
אמצעי לחימה שנמצאו אצל החשוד/חטיבת דובר המשטרה

הרב אשרמן מסר בתגובה כי הוא מבקש להודות למשטרה על פעילותה בתיק. "אם ההודעה על תפיסת התוקף שלי נכונה, אנו מודים על עבודה מסורה של המשטרה. הדבר מוכיח שכאשר יש רצון ניתן להגיע לאחוז גדול יותר של תפיסות של חשודים באלימות על רקע לאומני או אידיאולוגי, גם כאשר מדובר על קורבנות פלסטינים", אמר.

לדבריו, "על פי נתוני 'יש דין', גם כאשר יש חשודים יש מעט מאוד הרשעות. אנו מקווים שהאמת תוברר במהירה בבית המשפט ובחקירה - יחד עם שמירת כל זכויות החשוד - ויימצו את הדין עם החשוד, אם יימצא אשם.

מדוברות משטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה: "בימים אלה שמשטרת ישראל נמצאת בחזית הלחימה בטרור, התעסקות עם אותם פורעי חוק מסיתה את השוטרים מהמשימה המרכזית". עם זאת, הוסיפו, "נפעל באפס סובלנות וביד קשה כלפי כל מי שלוקח את החוק לידיים משני צידי המתרס".

פעיל בארגון "רבנים לזכויות אדם" הותקף על ידי מתנחלים. צילום מסך
"במקום להרחיקו, נטפלים ליהודים". תיעוד תקיפת אשרמן, בחודש שעבר/צילום מסך

ביום שישי, 23 באוקטובר, הותקף הרב אשרמן על ידי מתנחל רעול פנים במהלך מסיק שבו השתתף במטע פלסטיני ליד מאחז הגדעונים, הסמוך להתנחלות איתמר שבשומרון. במהלך המסיק הבחינו הפלסטינים ברעול פנים שמצית מטע פלסטיני סמוך. הרב אשרמן ניסה לכבות את הדליקה בעצמו והותקף על ידי אותו רעול פנים שבעט בו ואף ניסה לדקור אותו.

הרב אשרמן העלה לחשבון הפייסבוק של הארגון עדות מהאירוע, שתועד כולו על ידי מתנדב של הארגון. "יצאנו למסיק שתואם עם כוחות הביטחון במטעי זיתים פלסטינים ליד גדעונים", הוא סיפר. "היינו פלסטינים ופעילי זכויות ישראלים ובינלאומיים שבאו לסייע למסיק ביוזמת רבנים למען זכויות האדם". לדבריו, הסיוע נדרש בעיקר בשל הזמן הקצר שאותו מקצה המנהל האזרחי לפלסטינים למסוק את זיתיהם ובשל אלימות מצד המתנחלים.

הרב אריק אשרמן במסיק זיתים, 25 באוקטובר 2015. באדיבות הטלוויזיה החברתית, אתר רשמי
הותקף במהלך סיוע לפלסטינים בעת מסיק זיתים. הרב אשרמן/אתר רשמי, באדיבות הטלוויזיה החברתית

"לפתע הצבא דרש מהמוסקים לסיים את העבודות ב-12:30, ככל הידוע לנו בניגוד לתיאום המוקדם עמו והמוסקים התפזרו חזרה לכפר. בדרך הפלסטינים הבחינו בישראלים שגונבים זיתים ממטע פלסטיני והודיעו על כך לכוחות הביטחון ולמת"ק (מנהלת תיאום וקישור, ש"ב)".

בשלב זה הגיע למקום במהרה גורם ממנהלת תיאום וקישור ותפס את הגנבים שעברו תחקור בשטח. אלא שבינתיים הדליק אחד המתנחלים אש במטע זיתים פלסטיני בגבעה ממול. מאחר שהרב אשרמן ראה שכוחות הכיבוי לא מגיעים למקום, הוא עלה בעצמו וניסה לכבות את האש שעדיין לא התפשטה בצורה משמעותית. מתנחל שעמד במקום הורה לרב לרדת ולא להתקרב לאש. הרב לא נענה לדרישתו ועלה לגבעה לכבות את הדליקה.

בשלב זה התקרב אליו המתנחל ויידה לעברו אבנים שכמה מהן פגעו בו אך לא באופן משמעותי, לדבריו. משלא הצליח לעצור אותו שלף פעיל הימין הקיצוני סכין והרב אשרמן ניסה לחזור אחורנית כשפניו מופנות כלפי המתנחל. משום שהיה מדובר במדרון הוא מעד, אז התנפל עליו התוקף והחל לבעוט בו. הרב תפס ברגלו, ובאותו רגע עשה המתנחל תנועה מאיימת עם הסכין, בעט בו עוד כמה פעמים וברח מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully