וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש: המסתערבים מדובדבן נחשפים במהלך הפרות סדר בבית לחם

7.11.2015 / 18:53

אחרי שהפלסטינים פרסמו תיעוד מהאירוע, מפרסם צה"ל את הזווית הישראלית: צוות מהיחידה הפתיע את הפלסטיני שיידה אבנים לעבר החיילים ועצר אותו בסיוע חיילים מיחידות אחרות

עריכה: יאיר דניאל

צוות מיוחד של מסתערבים תיעד אתמול (שישי) מעצר של מסית מרכזי בהפרת סדר בצפון בית לחם, ממצלמת הקסדה של אחד החיילים. מדובר היה בזירה של הפרות סדר אלימות, והעצור יידה אבנים לעבר הכוח. הסרטון החדש שפורסם היום הופץ על ידי דובר צה"ל, יממה לאחר שסרטון דומה פורסם על ידי הפלסטינים ברשת "אל-ג'זירה".

בסרטון נראים פלסטינים משליכים בקבוקי תבערה ויידויי אבנים לעבר החיילים. בעת מבצע המעצר, בפיקודו של מפקד חטיבת עציון אלוף-משנה רומן גופמן, נראים מתפרעים אחרים פותחים בריצה ונמלטים מהמקום. הפלסטיני התנגד למעצר, אולם צוות נוסף של מסתערבים אבטח אותו ואת החיילים באקדחים שלופים, מחשש שהמון פלסטיני ינסה למנוע את המהלך. לאחר הפעילות, הוא הועבר לחקירה. לטענת גורמים בצבא, למרות הסיכון הרב לכוחות המסתערבים, הפעילות שלהם במוקדי הפרות הסדר מייצרת הרתעה בשטח.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS:
נעצר המחבל שביצע את הפיגוע שבו נפצע קשה חייל ליד חברון
תיעוד ממצלמת החייל: הירי במחבלת בת ה-72 בחברון
שכפ"צים, קסדות ובטונדות: הכוחות בגדה הונחו להתמגן מפני דריסות

מסתערבים עוצרים פלסטיני במהלך הפרות סדר בבית לחם  6 בנובמבר 2015. רויטרס
צוות המסתערבים מסתער על הפלסטיני ועוצר אותו/רויטרס

במהלך היום פרצו הפרות סדר אלימות בכמה מוקדים בארץ. באזור חלחול שמצפון לחברון עשרות פלסטינים ידו אבנים לעבר כוחות צה"ל, שהמשתמש באמצעים לפיזור הפגנות. בקריית ארבע פלסטינים יידו אבנים לעבר גדר הביטחון ולעבר כוח צה"'ל שנמצא במקום. לא היה נפגעים ולא נגרם נזק.

אתמול התקיימו הפרות סדר ברחבי רצועת עזה, בסמוך לגדר המערכת. 17 פלסטינים נפצעו במהלכם. פלסטיני אחד נהרג וארבעה נוספים נפצעו ממזרח לחאן יונס, ככל הנראה מירי כדורי גומי. ממזרח לאל-בוריג' נפצעו שישה פלסטינים נוספים, בהם אחת באורח קשה. באזור מעבר ארז נפצעו עוד שבעה פלסטינים. חלקם ניסו לחתוך את הגדר.

בעימותים אלימים נוספים שאירעו אתמול עם כוחות הביטחון בחברון נפצעו חמישה פלסטינים. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי הפלסטינים השליכו אבנים על החיילים, שהשיבו בירי גז מדמיע וכדורי גומי. עימותים התקיימו גם בקלקיליה, צומת ענתות שממזרח לירושלים, רמאללה ואל-בירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסתערבים עוצרים פלסטיני במהלך הפרות סדר בבית לחם  6 בנובמבר 2015. רויטרס
צוות נוסף אבטח באמצעות אקדחים שלופים/רויטרס
מסתערבים עוצרים פלסטיני במהלך הפרות סדר בבית לחם  6 בנובמבר 2015. רויטרס
חיילי צה"ל מסייעים במעצרו של הפלסטינים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully